Sanokaas mammat mitä vastata tekstiviestiin oudon kohtaamisen jälkeen??
Eilen tapasin työmatkalla ystäväni nuoruudesta. Ajattelin heti että onpa ihana tavata! Pyysin häntä samantien syömään ja vaihdettiin kuulumisia. Kuulumiset olivat ensin ok, mutta sitten alkoi nälviminen... Taustalla klassinen tarina, molemmat maalta kotoisin, minä olen opiskellut ja muuttanut pk-seudulle, menestynyt erittäin hyvin työssäni. Hän ei ole opiskellut, asuu pienellä paikkakunnalla, miettii koko ajan ammattinvaihtoa sekä muuttoa.
Alkoi nälvimään rahasta, koulutuksesta, työstä jota teen. Yritin monta kertaa kääntää keskustelua, mutta lähdin sitten pois tapaamisesta alla päin. Nyt laittoi viestin että kiitos tapaamisesta.
Tekisi mieli vastata jotain muuta kuin että kiitos kiitos. Noloa tästä nälvimisestä ja nauramisesta teki sen, että minulla oli oma työkaverini mukana, joka kovasti ihmetteli tätä vanhan "ystäväni" käytöstä. Paha mieli vieläkin itsellä, koska olen avoin ja ystävällinen luonne itse.
Mikä siinä aina on, että alemmin koulutettu saa puhua pahaa ylemmin koulutetusta? Lihava treenatusta? On selvää, että oli kateellinen tai ainakin alemmuudentuntoinen.
Mitä vastaisitte tuohon viestiin itse? Haluaisin jotenkin osoittaa että hän on loukannut, ja että tiedän että hän on kateellinen. Mutta toisaalta en halua itse olla yhtä moukkamainen.
Kommentit (11)
KESKEISET TULOKSET
• Ahkera itse urheilullinen runko-oppimisesta kesyttää "villi" lapsi sisällä olemaan kotonaan maailmassa koulun ja perheen.
• Kiinteät joukkovelkakirjojen ja uusia ystävyyssuhteita - alkaen liimaus perheen ja ystävien muodostaa uusia ystävyyssuhteita ympäri harrastukset ja alueet kohteisiin.
• Betoni toiminnallista ajattelua - ymmärtämästä, että maailma on monimutkaisempi kuin aluksi ajattelin, että tutkitaan konkreettisesti ja systemaattisesti, miten asiat voisivat olla.
• kultakausi seikkailuja - tekemästä asioita tehdä asiat toimivat, ilmainen pelata sääntö-pohjaisia pelejä.
Samaa mieltä kuin eka vastaaja, ei kannata miettiä miten loukkaantumisesi ilmaisisit. Jos on vähänkään fiksu, tajuaa jo sen itse ja katuu (siksi laittoi kiitos tapaamisesta -viestin) ja jos ei tajua, ei tajua sittenkään vaikka ilmaisisit eikä välitä siitä. Todellakin, pidä tyylisi loppuun asti.
Mitä vittua tuo edellinen viesti on?
No, mut kuitenkin. Vastaa kohteliaasti ja asiallisesti kerran. Mitä sitä enempää olemaan tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa ellet halua hänen terapeutikseen.
DONE! Kiitos mammat, tekin ootte fiksuja
Laitoin juuri noin kuin sanoitte, fiksun vastauksen.
Silti tosi paha mieli, miten ihmiset kehtaa? :( Lähdin kyyneleet silmissä pois.... Käytöstavat on kyllä kaiken a ja o.
AP
No mutta onko itsetuntosi niin huono, että tuota tarvitsee miettiä? Kyllähän itse tiedät, että toinen oli kateellinen ja sen voi jättää omaan arvoonsa. Vai petyitkö, kun toinen ei ylistänyt sinun elämääsi?
7 kateellinen ja ainakin epäkohtelias olet sinäkin! Onnittelut päivän moukalle! Hah
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:40"]
7 kateellinen ja ainakin epäkohtelias olet sinäkin! Onnittelut päivän moukalle! Hah
[/quote]hehee, paljastit itsesi: D t. 7
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 09:40"]
[/quote]hehee, paljastit itsesi: D t. 7
[/quote]
Wat?
Ignooraa koko tyyppi, ts. älä vastaa viestiin mitään. Unohda! Toimii takuulla parhaiten.
Vastaa vaikka että hyvää jatkoa (selkeä viesti siitä ettei kiinnosta enää tavata). Tai jos olet ilkeällä päällä niin toivota hyvää loppuelämää.
Olen itsekin miettinyt tuota, salilla ilkeitä katseita, toisen asteen tutkinnon suorittaneet miehen sukulaiset vittuilevat siitä että satun olemaan korkeakoulutettu (anteeksi, en voi sille mitään). Itse en arvostele ketään kropan tai koulutuksen perusteella.
Olin välillä ylipainoinen, sitten vaan kyllästyin ja laihdutin. Niin heti alkoi vittuilu ja kyräily, ihan kuin olisin eri ihminen muka nyt. Olen kai vakavastiotettava uhka kaikille maailman naisille laihduttuani, muiden mielestä. Todellisuudessa keskityn ihan omaan parisuhteeseeni ja perhe-elämääni.
KUKA TAHANSA pystyy hankkimaan timmin kropan tai yliopistotutkinnon. Miksi siitä siis pitää olla kateellinen? Koska ei viitsi itse tehdä samaa vaikka haluaisi sen lopputuloksen mieluusti?
Läski ei voi sille mitään että on läski. Hoikan pitäisi lihoa, koska on epäilyttävää jos pystyy hallitsemaan syömisensä. Silloin on varmaan tosi kiero ja paha ihminen.
Pidä tyylisi loppuun asti ja kiitä tapaamisesta ja toivota mukavaa kesän odotusta.