Mikä on hyvä palkka naiselle?
Olen vajaa 40-vee nainen ns. ”valkokaulusalalla”. Palkkani on bruttona 4800€ kuukaudessa. Minulla on akateeminen tutkinto. Työni on välillä hektistä, nyt minulle tarjottiin vähän helpompaa hommaa, mutta palkka putoaisi noin 500€ kuukaudessa...
Jäin miettimään, että minulla ei oikeastaan ole kokemusta siitä, mitä naiset yleensä tienaavat muutenkaan. Tuo 500€ kirpaisee, enemmän kuitenkin henkisesti kuin taloudellisesti. Mieheni on hyvässä asemassa omassa työssään. Kiinnostaisi tietää, että mikä on naisten mielestä naiselle nykyään hyvä palkka? Valintaani en tee sen perusteella toki, mutta en tiedä miksi palkan alennus tuntuu niin vaikealta. Vaikka helpommalla pääsisi. Onko tämä vain lama-ajan lapsen ahdistusta? Perheessämme on kolme kouluikäistä lasta.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan aika paljon siitä, mitä se nainen tekee työkseen??
Vastaan koulutuksista isossa organisaatiossa. Oma tiimi, noin 2600 koulutettavaa heillä.
AP
HR- ja koulutusalalla ansaitset todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kun sanoo, että työ on hektistä se yleensä tarkoittaa että eivät ole päteviä työtehtäviin nähden.
Se on sama kun opettajat jotka valittavat työn vaativuudesta, ovat epäpäteviä tehtäviinsä. Epäpäteville kaikki on vaativaa.
Nyrkin ja hellan välissä.