Pääministeri Sanna Marinin isä on kuollut
Kommentit (56)
Miksei kukaan kommentoi Seiskan tekemiä isän haastatteluja? Oli omien sanojensa mukaan täys alkoholisti, kun työkyky meni. Hyvä ettei toinen vaimo katsellut asiaa, vaan lähti. Sai lapsikin paremmat eväät elämälle, vaikka miinusta kahden naisen perheestä.
Vierailija kirjoitti:
Söpösanna hylkäsi ensin isänsä ja sitten lapsensa.
Vanhemmat eros Sannan ollessa pieni. Isä muutti Helsinkiin ja joi kuin sieni. Äiti ja lapset asu Tampereella. Olisko Sannan pitänyt muuttaa isänsä luo tukemaan tätä alkoholismitaistelussa? Vai miten n. 2v. Sannan olis pitänyt tilanne ratkaista? Miten sinä olisist 2v:na toiminut vastaavassa tilateessa?
Vierailija kirjoitti:
Omituista, ettei välitä pitää yhteyttä invalidivanhempaansa, jolla on aikoinaan ollut alkoholiongelma.
Miksi pitäisi yhteyttä ihmiseen johon ei ole mitään sidettä? Joka ei itse ole aikanaan pitänyt mitään yhteyttä. Kyllähän se nimittäin on niin, että on aikuisen homma hoitaa yhteydenpito eron jälkeen, ei lapsen. Turha sitä on sitten vanhan itkeä kun lapset ei pidä yhteyttä kun ne aikanaan jätti kuin nallit kalliolle ja vietti lastensa lapsuuden ryyppykavereiden kanssa.
Osanotto Sannalle. Itsekin halveksin avoimesti 65-vuotiaana alkoholiin kuollutta vanhempaani, mutta sisäisesti rakastin/rakastan edelleen häntä. Kaipuu on edelleen kova. Ristiriitaisia tunteita, mutta ajattelen että hänellä on nyt hyvä olla.
Luulenpa, että Väyrysen ja Lipposenkin isät on kuolleita.
Minunkin on.
Sinäkin kuolet. Üllatüs?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista, ettei välitä pitää yhteyttä invalidivanhempaansa, jolla on aikoinaan ollut alkoholiongelma.
Miksi pitäisi yhteyttä ihmiseen johon ei ole mitään sidettä? Joka ei itse ole aikanaan pitänyt mitään yhteyttä. Kyllähän se nimittäin on niin, että on aikuisen homma hoitaa yhteydenpito eron jälkeen, ei lapsen. Turha sitä on sitten vanhan itkeä kun lapset ei pidä yhteyttä kun ne aikanaan jätti kuin nallit kalliolle ja vietti lastensa lapsuuden ryyppykavereiden kanssa.
Aika kylmä ja tunteeton kirjoitus, kun kuollut ei pysty enää edes puolustautumaan.
Isä on ihan itse seiskassa myöntänyt olleensa rapajuoppo. Ja myöntänyt että lapset jäi kun viina vei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas... Juuri kuten arvasin... Persut heti tarttuivat tilanteeseen kiinni ja alottivat joukolla sylkemään Sannan isän haudalle :(
Voimia Sanna! <3Läski palstazuwacci puolustaa muijia jotka hylkäävät vammaiseksi hakatun perheenisän. Kertoo moraalista. Moraalia ei löydy äideiltä eikä tyttäriltä.
Persu sitten tuomitsi kaikki äidit ja tyttäret moraalittomaksi.
Voisko reppana avautua, ja kertoa mitä moraali tarkoittaa juuri sinulle?
;)Sinulta varmasti löytyy erinomainen syy hylätä vammaiseksi hakattu nuori isä. Kerrothan sen meille muille, niin persuille kuin muidenkin puolueiden kannattajille.
Meni hiljaiseksi. Vetää varmaan extra-annosta mielialalääkkeitä.
JA SINUN, PERSUN MIELESTÄ KAIKKI NAISET OVAT MORAALITTOMIA??!? Siis persu ja sovinisti, voi mikä reppana... KANNATTAISI VARMAAN ANALYSOIDA ASIOITA TARKEMMIN, EIKÄ OLETTAA AINA, ETTÄ ALKOHOLISTI-PERSU-MIES-REPPANA OLISI AINA TARINAN ENKELI.
-"Mielialalääke mamma"[/quoteLaihduta läski!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas... Juuri kuten arvasin... Persut heti tarttuivat tilanteeseen kiinni ja alottivat joukolla sylkemään Sannan isän haudalle :(
Voimia Sanna! <3Läski palstazuwacci puolustaa muijia jotka hylkäävät vammaiseksi hakatun perheenisän. Kertoo moraalista. Moraalia ei löydy äideiltä eikä tyttäriltä.
Persu sitten tuomitsi kaikki äidit ja tyttäret moraalittomaksi.
Voisko reppana avautua, ja kertoa mitä moraali tarkoittaa juuri sinulle?
;)Sinulta varmasti löytyy erinomainen syy hylätä vammaiseksi hakattu nuori isä. Kerrothan sen meille muille, niin persuille kuin muidenkin puolueiden kannattajille.
Meni hiljaiseksi. Vetää varmaan extra-annosta mielialalääkkeitä.
JA SINUN, PERSUN MIELESTÄ KAIKKI NAISET OVAT MORAALITTOMIA??!? Siis persu ja sovinisti, voi mikä reppana... KANNATTAISI VARMAAN ANALYSOIDA ASIOITA TARKEMMIN, EIKÄ OLETTAA AINA, ETTÄ ALKOHOLISTI-PERSU-MIES-REPPANA OLISI AINA TARINAN ENKELI.
-"Mielialalääke mamma"[/quoteLaihduta läski!
Lopeta itsesi, persu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmä ja tunteeton kirjoitus, kun kuollut ei pysty enää edes puolustautumaan.
Isä on ihan itse seiskassa myöntänyt olleensa rapajuoppo. Ja myöntänyt että lapset jäi kun viina vei.
Onko Sannalla sisaruksia, ovatko olleet julkisuudessa?
On, eivätkä ole julkisuudessa.
S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska varmaan kaivaa, kuten tämän isänkin haastatteluun :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna on kyllä itse julkisuudessa sanonut, ettei ole ollut isänsä kanssa minkäänlaisissa väleissä sekä että käytännössä hänellä ole isää.
Outoa kun kuitenkin soittelee isänsä kanssa säännöllisesti.
Tais isä vähän liioitella.
"Pääministeri Sanna Marin oli lauantaina yhteydessä Savon Sanomiin ja kertoi, ettei ole ollut tekemisissä Lauri Marinin tai tämän suvun kanssa sisaruksiaan lukuun ottamatta. Hän kertoo tavanneensa Lauri Marinin yhden kerran viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. Marinin mukaan he eivät pidä yhteyttä, eikä hän osaa arvioida miksi Lauri Marin näin antaa ymmärtää."
https://www.savonsanomat.fi/savo/Seiska-Sanna-Marinin-is%C3%A4-asuu-Sav…
Ottamatta lainkaan kantaa tähän pääministerin tapaukseen, niin tämä on yleisellä tasolla jotenkin surullista.
On ihan ymmärrettävää, ettei halua olla alkoholisti-isän kanssa tekemisissä, mutta usein näissä sitten isovanhemmatkin menettävät sen lapsen lapsensa ja lapsi esim. serkkunsa.
Tässä kyseisessä tapauksessa ei ole aavistustakaan, oliko isovanhemmat elossa ja mikä oli syy täydelliseen yhteydenpidon katkaisemiseen, mutta usein näin käy. Varsinkin kun uudet kumppanit astuvat elämään, katkaistaan kaikki siteen sen exän sukuun, vaikka aiemmin olisi oltu läheisiä. Tämä tietysti täysin ymmärrettävää jos ei ole lapsia, mitäs sitä anoppi-/appikokelaassa roikkumaan, mutta isovanhemmuuden katkaiseminen on rajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna on kyllä itse julkisuudessa sanonut, ettei ole ollut isänsä kanssa minkäänlaisissa väleissä sekä että käytännössä hänellä ole isää.
Outoa kun kuitenkin soittelee isänsä kanssa säännöllisesti.
Tais isä vähän liioitella.
"Pääministeri Sanna Marin oli lauantaina yhteydessä Savon Sanomiin ja kertoi, ettei ole ollut tekemisissä Lauri Marinin tai tämän suvun kanssa sisaruksiaan lukuun ottamatta. Hän kertoo tavanneensa Lauri Marinin yhden kerran viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. Marinin mukaan he eivät pidä yhteyttä, eikä hän osaa arvioida miksi Lauri Marin näin antaa ymmärtää."
https://www.savonsanomat.fi/savo/Seiska-Sanna-Marinin-is%C3%A4-asuu-Sav…
Ottamatta lainkaan kantaa tähän pääministerin tapaukseen, niin tämä on yleisellä tasolla jotenkin surullista.
On ihan ymmärrettävää, ettei halua olla alkoholisti-isän kanssa tekemisissä, mutta usein näissä sitten isovanhemmatkin menettävät sen lapsen lapsensa ja lapsi esim. serkkunsa.
Tässä kyseisessä tapauksessa ei ole aavistustakaan, oliko isovanhemmat elossa ja mikä oli syy täydelliseen yhteydenpidon katkaisemiseen, mutta usein näin käy. Varsinkin kun uudet kumppanit astuvat elämään, katkaistaan kaikki siteen sen exän sukuun, vaikka aiemmin olisi oltu läheisiä. Tämä tietysti täysin ymmärrettävää jos ei ole lapsia, mitäs sitä anoppi-/appikokelaassa roikkumaan, mutta isovanhemmuuden katkaiseminen on rajua.
Aika usein kyse on siitä, että lapsen vanhempi ei ole kieltänyt isovanhempia pitämästä yhteyttä, mutta ne isovanhemmat eivät vaan pidä sitä yhteyttä. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa, kun ei ole sitä omaa lasta siinä välissä.
Kiinnostaa yhtä paljon kuin kenen tahansa muunkin tuntemattoman isän kuolema eli ei yhtään. Miksi siitä asiasta pitää edes uutisoida.
Itsellä myös alkoholisti-isä. Keksii mitä vaan juttuja siitä kuka on hänen kaverinsa, velipuolieni kanssa väittää olevansa väleissä vaikka ei ole.Saattoi olla myös alkoholidementikko tämä Lauri, alhaista lehdiltä kaivaa hänet esiin.
Oma äitini patisti minua tapaamaan isääni kasvuiässä. Se oli väärä ratkaisu. Hän saattoi olla puolisammuneena odottamassa. Ja mökillä putosi humalasaa järveen ja minä ongin hänet sieltä. Kuormittava ihmissuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni Lauri-isän haastattelun - tämä sanoi, että haluaisi tavata Sannan kanssa.
Eikö todellakaan ollu tällä ns aikuisella Sannalla henkistä vahvuutta nähdä sairasta isäänsä. Missä sijaitsee tämän robotin henkinen triggerpiste?
Sannahan ei voi kertoa kaikkea julkisuuteen. Minusta nämä lausunnot ettei käytännössä ollut isää ja että isä oli alkoholisoitunut voi käytännössä olla peitesanoja siihen, että oli niin h*lvetin hankala ja ilkeä tyyppi, ettei vaan pystynyt olemaan yhteydessä. Näitä tyyppejä on olemassa, enkä lähtisi toista tuomitsemaan ilman tarkempaa tietoa.
Ai, tunsitko tyypin henkilökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seiska varmaan kaivaa, kuten tämän isänkin haastatteluun :(
Seiska vois haastatella heitä, niin ei tartteis vääntää tästä asiasta täällä palstalla? Asiahan on koskenut myös heitä läheisesti, niin voisivat kertoa asian oikean laidan, ja varmaan Marinkin olisi tyytyväinen, kun saisi sisaruksiltaan tukea tässä asiassa.
Mariini on sateenkaarikaksikon kasvattama neitseellisesti syntynyt isätön ihminen.
Luulisi sanojen nyt viimeistään kolkuttelevan, jos vähääkään on omaatuntoa. Oli muuten äärimmäisen noloa selitellä tällaisia kansainvälisessä lehdessä. Saisi jonkinlainen avustaja olla selittämässä mitä on soveliasta sanoa ja mitä ei. Niitä avustajia kuitenkin tuntuu olevan melko lailla riittävästi.
Toivottavasti jättää monttubileet väliin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi haluaa olla isänsä sukunimellä (ja tytär myös äidinisän nimellä) kun isä ei kuulemma merkitse mitään Sannalle. Vai onko kyseessä hienostelu, Marin on hienomman kuuloinen sukunimi kuin vaikkapa Härkönen tai Miettinen. Lapsestaankin tuli Marin eikä Räikkönen.
Miksi sukunimi kelpaa isältä?
Samaa ihmettelen. Itse vaihdoin sukupäänimeni äitini sukunimeksi aikuisiällä, kun olin ilmoittanut isälleni että en kaipaa sellaista myrkyllistä ihmistä minun tai perheeni elämään.
Kaikki vanhemmat ei ole hyviä. Veri ei ole vettä sakeampaa. Annetaan pääministerin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi haluaa olla isänsä sukunimellä (ja tytär myös äidinisän nimellä) kun isä ei kuulemma merkitse mitään Sannalle. Vai onko kyseessä hienostelu, Marin on hienomman kuuloinen sukunimi kuin vaikkapa Härkönen tai Miettinen. Lapsestaankin tuli Marin eikä Räikkönen.
Miksi sukunimi kelpaa isältä?
Samaa ihmettelen. Itse vaihdoin sukupäänimeni äitini sukunimeksi aikuisiällä, kun olin ilmoittanut isälleni että en kaipaa sellaista myrkyllistä ihmistä minun tai perheeni elämään.
Kaikki vanhemmat ei ole hyviä. Veri ei ole vettä sakeampaa. Annetaan pääministerin olla.
Hups puhelin bugas kesken viestin laiton, alkaa kapula olla jo tiensä päässä. Eli vaihdoin sukunimeni. Annetaan pääministerin olla.
Omien sanojensa mukaan Sanna ei ole soitellut eikä edes vastannut isänsä puheluihin. Eikä tavannut. Puhelinsoitot ja tapaamiset oli isän horinoita. Halus kaiketi antaa kuvan että on pääministerin kanssa tekemisissä. Olis liian noloa jos myöntäis että välejä ei ole. Ne meni kun alkoi ryypätä ja unohti olevansa isä.
"Pääministeri Sanna Marin oli lauantaina yhteydessä Savon Sanomiin ja kertoi, ettei ole ollut tekemisissä Lauri Marinin tai tämän suvun kanssa sisaruksiaan lukuun ottamatta.
Hän kertoo tavanneensa Lauri Marinin yhden kerran viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. Marinin mukaan he eivät pidä yhteyttä, eikä hän osaa arvioida miksi Lauri Marin näin antaa ymmärtää."