Missä päin Suomea asuu mukavimpia ihmisiä?
Missä päin Suomea asuu mukavia ihmisiä? Itä-Suomen ihmiset ainakin ovat lupsakampia kuin suurten etelän kaupunkien ihmiset. Ylipäänsä syrjäseuduilla ihmiset ovat rennomman oloisia ja halukkaampia juttelemaan vieraampienkin kanssa.
Kommentit (33)
No itehän asunut ikäni täällä pohjos "koreassa" ja mukavii on suurin osa varsinkin kerta luontosesti tavatessa, mutta silti sokea luottamus on karissu. Voipi olla kaksi luonnetta samassa ihmisessä niinkuin tietysti sama homma koko maailmassa.
Kaikkialla. Riippuu ihmisestä itsestään koska kaikki olemme erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän tämäkin sitten määritellään. JOllekin puheliaat ihmiset voi olla kauhistus, mutta itse olen pitänyt kovasti siitä, että Joensuussa ei koskaan ole tarvinnut jäädä ilman juttuseuraa. Heti tulee joku juttelemaan.
Ainakaan Joensuussa ei sitten tarvitse jäädä vastentahtoisesti yksin, jos juttukavereita riittää.
Ja siksi siitä itse juuri pidänkin. Ja kerran aloin jutella eräälle naiselle täällä meilläpäin. Hän ilahtui kovasti ja sanoi, että on asunut 4 kk nyt Jyväskylässä ja minä olen ensimmäinen joka alkaa jutella hänelle vapaaehtoisesti. tästä on jo tosin vuosia, ja esim. nykynuoret taitavat olla kovasti erilaisia ja avoimempia.
Minusta taas iäkkäämmät ihmiset osaavat paremmin rupatella niitä näitä.
Oulussa on rentoja ja mukavia tyyppejä. Lentokentältä minut tuli hakemaan ihminen, jota en koskaan aikaisemmin ollut tavannut! Joustavia ovat.
Olen pääkaupunkiseudulta, eikä täälläkään ole erityisesti valittamista, mutta tuolla päin ottavat syvempää ja henkilökohtaisempaa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Porissa ihmiset juttelevat herkemmin kuin vaikkapa Tampereella, eikä ulkonäkö ole niin tärkeä asia.
En ole kyllä huomannut, että Tampereella ulkonäkö olisi tärkeä asia :)
Tuntemani porilaiset ovat kaikki olleet puheliaita kyllä. Siinä vain on se ongelma, ettei siitä nopeaan solkatusta puhetulvasta meinaa saada selvää. Sanojen lopuista nielaistaan puolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Etelä-Pohjanmaalla on oltu joustavia ja asiakaspalveluhenkisiä. Ei aina mennä sen ohjesäännön mukaan, vaan ihan ihminen ihmiselle puhutaan ja tehdään pieniä palveluksia.
Turussa epämiellyttävimmät ihmiset.
Vaasassa sain ystävällisempää asiakaspalvelua kuin Seinäjoella, vaikuttaakohan ruotsinkielisyys jotenkin siellä. Pienemmillä paikkakunnilla on tosiaan joustavampaa meininkiä.
Vaasa on aivan arsesta.
Jyväskylässä on ollut iloluontoisia ihmisiä. Jäätelömyyjilläkin on hymy herkemmässä kuin etelärannikolla, eikä erityisen juntti paikka mielestäni.
Varmaan opiskelijat piristävät ihmisiä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Turussa on ollut kehno ja vastentahtoinen palvelu, kun siellä olen käynyt.
Turkulaisilla on omalaatuinen huumori, jonka sitä osaamaton voi tulkita tylyksi. Jos olet asioimassa nakkikioskilla, myyjä sanoo "et sää tähän varmaan mitään mausteita haluu" (en yritä kirjoittaa murteeksi sillä en osaa). Pitää tajuta että se on kysymys "mitä mausteita tulisi?"
Turussa olen tavannut tosi mukavia ja huumorintajuisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa on ollut kehno ja vastentahtoinen palvelu, kun siellä olen käynyt.
Turkulaisilla on omalaatuinen huumori, jonka sitä osaamaton voi tulkita tylyksi. Jos olet asioimassa nakkikioskilla, myyjä sanoo "et sää tähän varmaan mitään mausteita haluu" (en yritä kirjoittaa murteeksi sillä en osaa). Pitää tajuta että se on kysymys "mitä mausteita tulisi?"
Jos asenne ei ole suoraan sanoen pahansuopa, se on vähintäänkin ironinen tai naljaileva. Lämpimiä ihmisiä harvoin siellä näkee.
Kuopiossa on lupsakoita tyyppejä. Tervehtivät usein.
Omituisimpia tyyppejä olen tavannut Helsingin kehyskunnissa, esim. Kerava, Hyvinkää, Mäntsälä. Jotenkin ei ole saanut näistä hepuista oikein mitään irti. Liekö syynä se, että "normaalit" muuttavat Helsinkiin.
Ja siksi siitä itse juuri pidänkin. Ja kerran aloin jutella eräälle naiselle täällä meilläpäin. Hän ilahtui kovasti ja sanoi, että on asunut 4 kk nyt Jyväskylässä ja minä olen ensimmäinen joka alkaa jutella hänelle vapaaehtoisesti. tästä on jo tosin vuosia, ja esim. nykynuoret taitavat olla kovasti erilaisia ja avoimempia.