Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

47-vuotias ja kauhea vauva -kuume

Vierailija
19.04.2013 |

Mies 50. Apua!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ja muut vanhukset!

Miksi ei saisi haaveilla lapsesta, jos on jo yli 45 v. Siitä vaan kokeilemaan, tärpääkö. Onnea matkaan!

t. Esikoisen 41-vuotiaana saanut ja vielä ehkä kakkosesta haaveileva

PS. Se on ihan omasta itsestä kiinni, mitä jaksaa ja haluaa. Voi tulla sairauksia, vaikka ois 25-v.

Vierailija
22/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys laskee kyllä jo vuosia ennen vaihdevuosia, jos 47-vuotias tuleekin raskaaksi, se on harvinaista ja keskenmenon riski noin 50 prosenttia. Down-riski on useampia prosentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä: kun lapsesi täyttää 18, sinä olet jo vanha eläkeläinen. Et pysty tukemaan lasta opintojen aikana. Lapsellesi on suuri taakka alkaa hoitaa vanhusvanhempiensa asioita, vaikka pitäisi siinä yrittää opetella omaa itsenäistymistäkin. Lapsenlapsia sinä et näe, ja heillä ei sitten ole sinun puoleltasi lainkaan isovanhempia.

Vierailija
24/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kauhea vauva -kuume?

Vierailija
25/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha äitisi oli silloin?

Minun äidilläni tuli ensimmäiset vaihdevuosioireet kun olin 62.

[/quote]

Vierailija
26/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 17:31"]

Mietipä: kun lapsesi täyttää 18, sinä olet jo vanha eläkeläinen. Et pysty tukemaan lasta opintojen aikana. Lapsellesi on suuri taakka alkaa hoitaa vanhusvanhempiensa asioita, vaikka pitäisi siinä yrittää opetella omaa itsenäistymistäkin. Lapsenlapsia sinä et näe, ja heillä ei sitten ole sinun puoleltasi lainkaan isovanhempia.

[/quote]

Miksi 47-vuotiaana synnyttävä ei näkisi lapsenlapsiaan?

Oletat automaattisesti että lapsikin odottaisi 47-vuotiaaksi ennen kuin hankkii lapsia?

Vierailija
27/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 17:58"]

[/quote]

Oletat automaattisesti että lapsikin odottaisi 47-vuotiaaksi ennen kuin hankkii lapsia?

[/quote]

No useimmiten niitä lapsia hankitaan 25-35-vuotiaana. Onhan se tietysti kiva, jos niitä lapsenlapsia roudataan katsomaan jollekin desinfiointiaineelta haisevalle vanhainkodin saattohoito-osastolle mummoa ja vaaria, jotka ovat toinen jalka haudassa...

Vierailija
28/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 18:11"]

No useimmiten niitä lapsia hankitaan 25-35-vuotiaana. Onhan se tietysti kiva, jos niitä lapsenlapsia roudataan katsomaan jollekin desinfiointiaineelta haisevalle vanhainkodin saattohoito-osastolle mummoa ja vaaria, jotka ovat toinen jalka haudassa...

[/quote]

Minun äitini sai nuorimmaisensa kun olin 48. Nykyään hoitaa virkeänä eläkeläisenä tämän nuorimmaisen kolmea lasta viitenä päivänä viikossa ja nauttii täysillä.

Jos elää yhtä kauan kuin äitinsä eli, ehtii ehkä nähdä nuorimmatkin lapsenlapsenlapsensa - mutta tuskin enää aktiivisesti heitä hoitaa. Eikä mielestäni pidäkään.

Vierailija
29/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 18:11"]

[/quote]

Minun äitini sai nuorimmaisensa kun olin 48. Nykyään hoitaa virkeänä eläkeläisenä tämän nuorimmaisen kolmea lasta viitenä päivänä viikossa ja nauttii täysillä.

Jos elää yhtä kauan kuin äitinsä eli, ehtii ehkä nähdä nuorimmatkin lapsenlapsenlapsensa - mutta tuskin enää aktiivisesti heitä hoitaa. Eikä mielestäni pidäkään.

Vierailija
30/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:59"]

Tuossa on isoja eroja. Minun äidilläni tuli ensimmäiset vaihdevuosioireet kun olin 62.

[/quote]

Todella harvinaista, äitisi oli siis 80-100-vuotias, kun hänen vaihdevuosioireensa alkoivat. 

Vierailija
31/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:59"]

Tuossa on isoja eroja. Minun äidilläni tuli ensimmäiset vaihdevuosioireet kun olin 62.

[/quote]

Todella harvinaista, äitisi oli siis 80-100-vuotias, kun hänen vaihdevuosioireensa alkoivat. 

[/quote]

Kun hän OLI. Anteeksi kirjoitusvirhe.

Vierailija
32/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

Keskimäärin ensisynnyttäjä on tällä hetkellä 28-vuotias ja se on nousussa. Jos ap tulisi nyt raskaaksi, hän olisi lapsen syntyessä ainakin lähes 48, ja jos hänen lapsensa synnyttäisi ensimmäisen lapsensa 28-vuotiaana, ap olisi lapsen syntyessä 76-vuotias, niin kyllähän ap:llä on ihan todennäköistä nähdä lapsenlapsensa, mutta ei hänestä luultavasti turvaverkon osaksi olisi ainakaan pitkäksi aikaa.

Voihan hänen lapsestaan tietenkin tulla teiniäiti jo 15-vuotiaana, kun ap on parhaassa mummoiässä 63-vuotias.

Vierailija
33/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tiedostat riskit, jos päädyt hankkimaan lapsen.

www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf

Vierailija
34/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

66v. ei ole kyllä mikään vanha eläkeläinen. Eläkeläinen mutta ei niin vanha. Oma anoppi on 68 ja vuosi sitten tuli Etelä-Amerikan patikkamatkalta. Jos ei sairauksia ole, niin 70-vuotiaaksi voi kyllä lapsiaan tukea. Toisaalta taas kaikki lapset eivät vanhempien tukea tarvitse opiskeluissaan. Itse ainakin hoidin itsenäisesti jo alaluokilta.

Ymmärrän ap:ta. Minusta lastenteko on tärkein asia tässä maailmassa. Kaikki muu tulee sen jälkeen. Itsekin haluaisin aina vaan lisää lapsia, mutta en enää aio tehdä. Nyt 45. olen

Vierailija
35/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Omat vanhempani olivat kolmenkymmenen kun mut tekivät eikä heilläkään ollut varaa tukea minua opinnoissani. Eipä se rahatilanne ole iästä kiinni.

Vierailija
36/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset viestit aina jotenkin lohduttavat minua...täytän pian 42-vuotta ja viimeiset 3 vuotta olen panikoinut että haluaisin vielä.yhden lapsen mutta kun olen niin vanha jo! Itseasiassa minulla on jo lapsenlapsikin ja se lisää tunnetta siitä että näin vanhojen ei enää kannata raskautua.

Mutta tiedän että kun vauva syntyisi, sitähän ei tietenään katuisi, toisin kuin tekemättömiä asioita

Vierailija
37/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette ap:n ikäisen sijaisvanhemmuudesta? Miten sijaisvanhemmat jaksavat jopa vanhoina eläkeläisinä, eli seitsenkymppisinä pienen lapsen kanssa? Kai sitä nyt oman lapsen kanssa jaksaa samalla tavalla.

Vierailija
38/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä kuten itsestä tuntuu hyvältä ja jos tärppää, antaa mennä. Minä aloitin lapsenteon 39-vuotiaana. Olin melkein 40, kun esikoinen suntyi. Nyt meille on tulossa neljäs lapsi. Olen 45, kun tämä lapsi tulee ka on sitten viimeinen. Ihanaa on ja hulinaa. Jaksan loistavasti. Lapsilla on kovasti seuraa toisistaan. Aina voi sairastua, nuori tai venhempi. Toovon kaikille ja itselleni terveyttä ja pitkää ikää. Minulla on myöa nuorempi mies.

Vierailija
39/39 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on aloittanut lasten tekemisen parikymppisenä, niin varmaan hän onkin nelikymppisenä ihan kehäraakki ja mummoikäinen niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ehkä lähempänä neljääkymmentä oleva ensikertalainen on sellaiseen mammaan verrattuna vielä hyvinkin virkeä aloittamaan urakan ihan alusta. Miksi jotkut nelikymppiset mummot kuvittelevat myöhemmin lapsensa saaneiden olevan yhtä raihnaisia kuin he itse ovat? Ovathan he eläneet täysin erilaista elämää, vaikka olisivat samanikäisiä.