Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko täysin itsenäinen ihminen?

Vierailija
19.04.2013 |

Mistä tai kenestä olet riippuvainen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi heistä, jotka tuottavat minulle tänäänkin ruuan, lämmön, sähkön ja vesijohtoveden.

Vierailija
2/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Harvat ovat. Juuri kylla askettain metsasta loydettiin henkilo, joka oli elanyt siella 20v. vailla ihmiskontakteja. Oli varastanut ruokansa retkeilijoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti kyllä, noin muuten komppaan nr. 2 kirjoittajaa.

Vierailija
4/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kun olen lapset tehnyt.Voisin kyllä asua itsekseni, mutta en elää yksikseni.Tarvitsen rakkaitani, mutta en tekemään mitään puolestani vaan elämään kanssani.

Vierailija
5/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 13:12"]

En ole. Harvat ovat. Juuri kylla askettain metsasta loydettiin henkilo, joka oli elanyt siella 20v. vailla ihmiskontakteja. Oli varastanut ruokansa retkeilijoilta.

[/quote]

Ei ollut itsenäinen, jos piti ruuat varastaa toisilta :).

Vierailija
6/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisesti ainakin ja muutenkin hyvin pitkälle. moderni pohjoismainen nainen. kait se äitikin voi olla itsenäinen?

Vierailija
7/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nmessä ole itsenäinen. Kaikkein eniten sovittelen tekemisiäni ja sanomisiani miehen mukaan.

Vierailija
8/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6 on oikeassa. Kuulin kerran jostakusta, joka samaan tapaan eli metsassa, pyydysti ruoan ja teki vaatteensa. Poimi sienia ja marjoja. Halusi elaa silla tavoin, siis nykyaikana.

Vierailija
9/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 13:09"]

Esimerkiksi heistä, jotka tuottavat minulle tänäänkin ruuan, lämmön, sähkön ja vesijohtoveden.

[/quote]

Periaatteessa kyllä, mutta sähkön tuottaminen olisi vaikeampaa. Vettä tulee kaivosta (säköpumpun avulla), ruokaa saan vaikka metsästä jos pakko olisi, lämpöä samoin.

Henkisesti olen ehkä liiankin itsenäinen.

Vierailija
10/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään muotoa, paitsi ehkä taloudellisesti.

Vierailija
11/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykologisesti itsenäinen siinä mielessä, että teen omat päätökseni, sitoudun omiin arvoihini ja pidän lujasti kiinni rajoistani. En kuitenkaan ole tai haluakaan olla kokonaan muista riippumaton. On hyvä asia, että ihmiset tarvitsevat toisiaan. Se vahvistaa yhteisöllisyyttä ja lisää sekä yksilön että ryhmän hyvinvointia. En ymmärrä ollenkaan joidenkin survivalistien ihannetta täydellisestä omavaraisuudesta ja eristäytymisestä. Muut ihmiset ovat mukavia ja hyödyllisiä, ja heistä voi nauttia vaikka ei tanssisikaan muiden pillin mukaan.

Vierailija
12/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittuukohan täällä termit itsenäinen ja omavarainen?

Vierailija
13/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsenäinen, koska elelen tällä hetkellä pääasiassa mieheni palkalla (hoidan lapsiamme kotona). Mutta miksi perheessä täytyisikään olla täysin itsenäinen. Olen kuitenkin perheen tasavertainen aikuinen, eli päätämme miehen kanssa yhdessä asioista ja hankinnoista ja yhteisten rahojemme käytöstä.

Sikäli toisaalta olen kyllä itsenäinen, ettei minun tarvitsisi jäädä roikkumaan huonoon avioliittoon vain miehen tarjoaman elatuksen vuoksi, vaan pystyisin kyllä menemään töihin, elättämään itseni ja osaan hoitaa käytännön arjen asiat, kuten nettiyhteydet, telkkarin ja auton säätämiset, sähkölaskun kilpailutukset ja sen sellaiset.

Vierailija
14/14 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Olen taloudellisesti ja myös henkisesti tällä hetkellä melko riippuvainen puolisostani. Tilanne muuttui ratkaisevasti kun sairastuin pari vuotta sitten.