Kaveri ei koskaan tule mökkisaunaan koska muka joskus 20 vuotta sitten saatu "palovamma ei kestä löylyjä"
Hänellä on suurehko palovamma selässä ja tällä perusteella kieltäytyy aina mökkisaunasta. Möllöttää yksin laiturilla kun muu porukka saunoo. En ole koskaan kuullut että ikivanha palovamma estäisi saunomisen tai ei muka kestäisi löylyjä. Jonkun tuoreen tai tulehtuneen toki ymmärrän, mutta vuodesta toiseen tuo sama "syy" Haiskahtaa tekosyyltä minusta?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomlaiset ottavat nokkiinsa, jos joku ei halua saunoa (porukalla)?
Itse en tykkää saunomisesta yhtään ja kieltäytyminen yhteislöylyistä herättää aina negatiivisia viboja muissa, vaikka minua ei haittaa yhtään olla itsekseni sen ajan ja vaikka lukea kirjaa.
Miksi tämä on niin iso asia?
piti laittaa vielä pahoittelut, koska ohis :)
Käykö muuten saunassa? Mökkisaunassa on usein kuumempi kuin sähkösaunassa eikä lämpötilaa ole yhtä helppo laskea. Innokkaat kun heittää löylyä, voi olla helposti 100 astetta. Aivan varmasti liikaa laajalle palovammalle.
Voi myös olla, ettei kaipaa enää saunassa käymistä, kun on joutunut välttelemään näinkin kauan. Se on hänen valintansa. Miksi sitä pitäisi ihmetellä?
Aapee on laumasielu. Ei kestä yhtään erilaisuutta.
Ehkä kaverisi häpeää palovammaansa, eikä halua "esitellä" sitä muille saunassa. Ehkä ei halua joutua "kuulusteluun" siitä, miten ja miksi palovamma on tullut.
Voi kai ne palovammat olla oikeasti myös kipeitä myöhemminkin.
Ja jos palovamman takia on ihosiirre jouduttu tekemään palovamma-alueelle, ei saa saunoa tai oleilla auringossa ensimmäiseen vuoteen. Näin ainakin yhdelle sanottiin, jolle tuli laajoja palovammoja ympäri kehoa ja joihinkin jouduttiin tekemään ihosiirteitä.
Oli se sitten oikea syy tai ei niin on olemassa lukuisia ihmisiä jotka ovat epävarmoja kehostaan eivätkä halua olla muiden ihmisten edessä alasti. Ketään ei voi pakottaa riisuuntumaan paitsi ehkä koulun liikuntatunnilla (ikuiset traumat)
Vierailija kirjoitti:
Sauna Timokin on saunonut jo vuosia. Selityshän tuo on.
Sanotaanko nyt vaikka niin, että hänen kiukaannappulansa ovat hivenen huonossa asennossa.
Sinne nyt vaan möllö kaveri mukaan että päästään kikkeleiden kokoja vertailemaan! Muuten ei ole kivaa kellään!
Joo itkupotkuraivarit kun kaikki ei oo kuin mä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää saunomisesta yhtään ja kieltäytyminen yhteislöylyistä herättää aina negatiivisia viboja muissa, vaikka minua ei haittaa yhtään olla itsekseni sen ajan ja vaikka lukea kirjaa.
Ja minulle on ok, jos joku syystä tai toisesta ei halua tulla. Mitä ihmettä siellä saunassa tapahtuu, mistä muka jäävät paitsi?
Minä en mennyt yhden entisen ystävän kanssa saunaan, koska tämä tuijotti täysin estottomasti vartaloani. Ei sitä nyt seinille tarvitse katsoa mutta koin avoimen töllöttämisen ja arpien yms. pällistelyn epämiellyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Musta on ihan kiva nähdä kavereita ja lähteä harrastusporukan mukana iltaa viettämään. Suomalaiseen tapaan siihen aina liittyy se sauna. Mä en sauno, ei ole koskaan ollut mun juttu. Jos on urheiltu eka, niin suihkussa käyn, mutten lähde tuntitolkulla lauteille istumaan.
Aina sitä märisemisen määrää. Mä pärjään ihan hyvin. Laittelen vaikka ruokia ja juomia tai nautiskelen omasta rauhasta sen hetken. Jostain syystä olen aina vaan kummajainen ja bileiden pilaaja, kun en sauno.
Kerran sain kanssa hylkiön tyypistä, joka ei käyttänyt alkoholia. Häntä piinattiin ihan vastaavasti.
Lopetin noi illanistujaiset ja reissut, kun eräiden kanssa se meni jatkuvaksi tappeluksi ihan. Eivät voi käsittää, ei sitten millään. Edes alalauteille voi tulla istumaan, ettei tarvii pilata koko porukan iltaa. Kuka pilaa ja kuka ei, onhan tästäkin juteltu.
jos on hygienia taso erilainen kuin sinulla. saastainen luukku pinttynyttä paskaa lauteista lähtien eikä tuo sinun seurasikaan välttämättä kiinnosta
Oletko tosissasi? Monet ihmiset eivät pysty käymään saunassa esimerkiksi couperosan takia, koska iho polttelee niin paljon. Saati sitten jos on pahasti palanut iho. Kerran kunnolla vaurioitunut iho ei palaa täysin samanlaiseksi ja on ihan loogista, että se on herkempi.
Ihmettelen mitä se kenellekään edes kuuluu jos joku ei halua saunoa. Moni ei yksinkertaisesti vain pidä kuumasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-he-ovat-nyt-timo-meinasi-pala…
Ensinnäkin todennäköisesti iho ei tosiaan kestä saunomista.
Toisekseen, mitä se sulle kuuluisi vaikka iho olisi vain tekosyy kieltäytyä saunomisesta?
Itselläni on 49 vuotta vanhat palovammat jaloissa: kiehuvaa vettä tuli päälle. En voi olla auringossa niin, ettenkö suojaisi jalkojani auringolta. Eli sukat löytyvät sandaaleista. Iho on aina ollut ohutta, kuin silkkipaperi noilta kohdin. Saunassa olen aina noin 50 asteessa ja ei ole ongelmaa ollut.
Tunnut niin kamalalta tyypiltä, että sinun kanssa nyt ei halua kukaan saunoa.
Saunanatsit ovat yksi viheliäisimmistä ihmislajeista.
Miksi on niin tärkeää että kaikki juo ja saunoo? Ihmettelen vaan sun paskaa asennetta.