Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei koskaan tule mökkisaunaan koska muka joskus 20 vuotta sitten saatu "palovamma ei kestä löylyjä"

Vierailija
02.07.2020 |

Hänellä on suurehko palovamma selässä ja tällä perusteella kieltäytyy aina mökkisaunasta. Möllöttää yksin laiturilla kun muu porukka saunoo. En ole koskaan kuullut että ikivanha palovamma estäisi saunomisen tai ei muka kestäisi löylyjä. Jonkun tuoreen tai tulehtuneen toki ymmärrän, mutta vuodesta toiseen tuo sama "syy" Haiskahtaa tekosyyltä minusta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ette kai te siellä saunassa kaiken aikaa asu?

Vierailija
2/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuullut ja kyllä näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiseeko sinun hiki jos hän ei sauno?

Vierailija
4/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. 

Vierailija
5/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho voi olla herkempi ja ohuempi palaneella alueella eikä oikeastikaan kestä löylyjä.

Vierailija
6/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi tärkeää aapee. Sinä haiskahdat paskalta kamulta.

Vierailija
7/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei muuten halua tulla saunomaan;) Ihmisillä on eri syitä ja kaikki ei kuulu kaikille.

Vierailija
8/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi estää varsinkin jos on suuri alue. Iho on paljon ohuempi sillä alueella ja palamiselle herkempi.

Vierailija
9/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna Timokin on saunonut jo vuosia. Selityshän tuo on.

Vierailija
10/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hänen valintansa ja siitä ei koidu muille vahinkoa. Jos oikeasti olet kaveri, sinä ymmärrät ja tuet häntä, vaikket olisikaan asiasta aivan samaa mieltä.

Vierailija
11/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitten. Ei välttämättä olekaan oikea syy, ihmisillä on monenlaisia syitä olla tulematta saunaan muiden kanssa eikä näiden syiden keksiminen niille ihmisille itselleenkään välttämättä ole mitään kovin kivaa. Antakaa olla, saunokaa te niiden kanssa jotka haluavat saunoa.

Vierailija
12/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutatkin oikein "tosiystävältä". Onko selkänsä polttanut jotenkin tilivelvollinen sinulle, toivottavasti hän ymmärtää etsiä paremman ystävän muualta.

Vierailija
13/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän keskitysleirillä saa kieltäytyä yleisestä saunomisvelvollisuudesta?

Vierailija
14/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin palovamma häiritsi monta, monta vuotta.

Voi toki olla, että kaverisi ei halua saunoa, koska hänellä on esim. taliköhnäihottuma, proriasis tai fibromyalgia. Yksinkertaisesti kaverisi ei jostain syytä pidä saunomisesta, ja esittää tuon syyn kohteliaana, kun tietää, että muille saunominen voi olla hauskinta maan päällä.

Mitäpä se sinulle kuuluu, miksi kaverisi ei halua saunoa. Kohtelias tietysti järjestäisi jonkin muunkin paikan kuin laiturin, jolla kaverisi voisi olla.

Vierailija
15/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yläselässä vanha palovamma ja kyllä sitä löylyissä alkaa ikävällä tavalla kihelmöimään. Suht. lempeitä löylyjä kestää, mutten halua olla esteenä sille että muu kaveriporukka saa saunoa kunnolla, kun kuitenkin tiedän että muut haluavat heittää kunnolla löylyä. Joskus käyn alalauteilla matalammassa lämmössä heittämässä pari kauhallista, kun muut ovat saunoneet. Tämä ei kylläkään ole koskaan ollut ongelma kenellekään ystävistäni.

Vierailija
16/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoon on ainakin kolahtanut. Eikä siinä auta ollenkaan tuollainen k-päinen kaveri, joka ei ymmärrä, ettei halua saunoa porukassa oli syy mikä tahansa.

Itsehän en enää lähtis tuommoisessa seurassa mökkeilemään, jos ei saa möllöttää rauhassa edes jossain vaiheessa.

Vierailija
17/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin useita vuosia vanha palovamma on arka kuumuudelle ja jopa lämmin vesi tuntuu ikävältä vieläkin. En sauno minäkään, en mökillä enkä kaupungissaenkä ees uimahallissa ja käyn aina viileässä suihkussa.

Palovamma on vuodelta 2012, kämmentä suurempi alue olkavarressa.

Anna kaverin mölliä laiturilla ja saunokaa te. Tosin mä möllin mieluummin järvessä muiden saunoessa.

Vierailija
18/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä kuullut tuollaista paleltumavammoistakin, että jos on joskus sellainen ollut, niin ei juurikaan kestä kylmää. Miksei voisi olla myös noin päin, aika loogista jopa.

Vierailija
19/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomlaiset ottavat nokkiinsa, jos joku ei halua saunoa (porukalla)?

Itse en tykkää saunomisesta yhtään ja kieltäytyminen yhteislöylyistä herättää aina negatiivisia viboja muissa, vaikka minua ei haittaa yhtään olla itsekseni sen ajan ja vaikka lukea kirjaa. 

Miksi tämä on niin iso asia?

Vierailija
20/41 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella tuli palovamma pienenä lapsena. Nyt 60 vuotta myöhemminkin ei mielellään sauno sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä