Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän lapsenne meneväinen?

Vierailija
19.04.2013 |

Meidän kohta 5v haluaa mennä esim.näyttelyihin,lastentapahtumiin,mar kkinoille,huvipuistoihin yms. nyt tulevana kuukautena haluaa sirkukseen ja messuille. Onko teillä tällaisia lapsia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen on tuollainen, muut 2 eivät ole. Keskimmäinen on nyt 15 v ja aina menossa. Ja samanlainen oli jo 2 vuotiaana, joka paikkaan aina iloisesti menossa, aina heti kavereita ja kokoajan ideoita pää täynnä. Valoisa ja energinen, puhelias ja levoton. Koulussa oli vähän vaikeaa ajoittain kun keskittyminen on aika lyhytaikaista. Muuten aika hauksa tyyppi.

Vierailija
2/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 09:38"]

Keskimmäinen on tuollainen, muut 2 eivät ole. Keskimmäinen on nyt 15 v ja aina menossa. Ja samanlainen oli jo 2 vuotiaana, joka paikkaan aina iloisesti menossa, aina heti kavereita ja kokoajan ideoita pää täynnä. Valoisa ja energinen, puhelias ja levoton. Koulussa oli vähän vaikeaa ajoittain kun keskittyminen on aika lyhytaikaista. Muuten aika hauksa tyyppi.

[/quote]

Juu meilläkin joskus keskittyminen hankalaa. Mitäs tämä teidän 15v meinaa peruskoulun jälkeen alkaa opiskelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotias ei vielä lue sanomalehtiä, joten ei se tiedä milloin on markkinat, lastentapahtuma, sirkus, tms. Ei ihme, jos tulee keskittymisvaikeuksia, kun aikuiset oikein opettavat siihen, että koko ajan on jotain sirkusta tai tapahtumaa.

Vierailija
4/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kaikki lapset lähtevät mukaan, jos jotain totutusta poikkeavaa tiedossa. Siihen joukkoon mahtuu hyvin erilaiset luonteet: rauhallinen, hieman levoton ja hieman pikkuvanha lapsi.

Vierailija
5/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 09:47"]

Meidän 5-vuotias ei vielä lue sanomalehtiä, joten ei se tiedä milloin on markkinat, lastentapahtuma, sirkus, tms. Ei ihme, jos tulee keskittymisvaikeuksia, kun aikuiset oikein opettavat siihen, että koko ajan on jotain sirkusta tai tapahtumaa.

[/quote]

Meidän 5v katsoi lauantai aamuna lastenohjelmia YLEltä ja tuli sen jälkeen ilmoittamaan että hän haluaa "katsomaan sinne pluussi halliin pakko tanssia, se on ilmainen".. eli ei siihen mitään lukutaitoa tarvita. Samoin nämä sirkukset hoitavat ainakin meidän kulmilla mainonnan niin, että kaksivuotiaskin tajuaa että jotain on meneillään.

Vierailija
6/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi haluaa mennä ja ei olla sitä pidetty pahana että on menevä luonteinen. Ja ei osaa meidänkään lapsemme lukea mutta näkeehän hän tienposkessa mainoskylttejä yms. osaa hän keskittyä jos tarve vaatii.ap

Vierailija
7/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki lapset on meneväisiä: Kaiken tekevät juosten, koko ajan touhuavat, syödessäkin jalat heiluvat pöydän alla. Eivät todellakaan ole mitään flegmaattisia. Meillä lapset kuitenkin osaavat keksiä itse kaikenlaista tekemistä eivätkä usein vaadi mitään erikoisohjelmaa.

Vierailija
8/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.2 vastaa

Meidän 15 haluaa näyttelijäksi tai tanssiopettajaksi . Mutta vaikea sanoa mihin sitten aikuisena päätyy.Hakee nyt eka lukioon. Eikä ne keskittymisvaikeudet koulussa johdu siitä, että tyttö on aika menossa, vaan aina menossa oleminen johtuu luonteesta. Ei lapsen luonnetta voi muuttaa. Jotkut jaksavat hyvin istua koulussa tunneilla, joillekin se on vaikeaa, niin se vaan on. Mutta on tuo kohta peruskoulun suorittanut ihan keskinkertaisin arvosanoin. Jokaisessa koulunäytelmässä ja tapahtumassa on ollut mukana ja tassia harrastaa 3x viikossa.Opettajien kanssa tulee hyvin toimeen , vaikka välillä jöpisee tunneilla ja kännykkä takavarikoidaan kun ei osaa pitää siitä näppejään irti. Kotitaloudessa, liikunnassa, ilmaisutaidossa , musiikissa ja käsityössä on ihan haka.

Itse olen kotona viihtyvä , rauhallista eloa rakastava ihminen. Mieheni on aika samanlainen , samoin nämä 2 muuta lasta. Tämä 15v on sitten meille kaikille oppimisen paikka, jatkuvaa idaa, menoa , luovuutta ja liikettä. Ei ole retuutettu lapsena päivittäin tai edes viikottain minnekään , oli jopa kotihoidossa 3v asti. Eli ei ole opetettu meneväisyyttä, on kyllä ihan syntymälahja. Välillä koen aika rasittavana jatkuvan sähläämisen , välillä ihailen tytön luovuutta. Itse halusi 4vuotiaana aloittaa tanssiharrastuksien kun tarhakaverikin tanssi. Itse en olisi tuon ikäiselle vielä mitään harrastusta halunnut, mutta vein kun tyttö halusi.

On muuten aina ollut hyvä nukkuja , nukkuin vielä 5v 2 tunnin päiväunetkin. Menee niin täysillä että tarvii kai sit paljon unta.

Vierailija
9/9 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme kuulostaa samankaltaiselata kuin nro 2 lapsi. Meillä mies on tuollainen meneväinen,sosiaalinen yms eli on tullut isäänsä. Itse olen rauhallinen, en kovin sosiaalinen yms aika usein sitten touhuaakin isänsä kanssa kaikenlaista, käy pilkilla,puuhommissa,joskus jossain tapahtumissa yms. meillä lapsi ollut vaan osa-aikahoidossa 10 päivänä kuussa ja osaa touhuta kotonakin mutta haluaa kaikenlaista tapahtumaakin lisäksi.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä