Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore miesystävä pyysi ostamaan osan kodistaan. Mitä teen?

Vierailija
02.07.2020 |

Otetaanpa alkuunsa lyhyt menneisyyskatsaus. Noin kymmenen vuotta sitten olin työpaikassa, jossa oli aivan ihana mies. Ihastuimme toisiimme korviamme myöten, mutta mitään ei tapahtunut. Olin silloin itse onnellisesti naimisissa ja meillä oli kaksi kouluikäistä lasta. Miehellä ei ollut lapsia, mutta avopuoliso kylläkin. En siis lähtenyt säätämään tämän miehen kanssa mitään. Mieheni halusi erota sittemmin ja erosimmekin Minä ja tämä toinen mies ei olla oltu missään tekemisissä, sillä olin tässä välissä lähtenyt pois tuolta työpaikasta ja en tietystikään halunnut pitää häneen yhteyttä, kun emme enää luontaisesti tehneet töitä yhdessä. Entiseltä työpaikalta oleva kaverini kertoi minulle, että tämä toinen mies on saanut puolisonsa kanssa lapsen ja olleet yhdessä muutaman vuoden, mutta sittemmin eronneet.

Pari viikkoa sitten tuli oikea pommi. Mies oli laittanut minulle viestiä instan kautta ja pyysi minua kahville. Menimme kahvilaan ja kaikki ne pidätetyt tunteet mitä vuosia sitten oli olleet piilossa ryöpsähtivät pintaan. Mitään ihmeempää ei tapahtunut, mutta kyllähän siinä tuli miehellä myönnettyä, että jos minulla ei olisi ollut perhettä tuolloin töissä ollessani, niin hän olisi varmastikin lähestynyt minua, ainakin jos olisi ollut itsekin sinkku silloin. Mies vakuutti minut töissä silloin aikanaan eli hoiti työasiat aina tosi ahkerasti, ammattimaisesti ja oli älykäs ja tunneälykäs. Olimme tuolloin myös mielestäni ystäviä vuosikaudet eli vaikka mitään säätöä ei ollut, niin uskon tuntevani hänet paremmin kuin keskivertotyökaverin.

Näimme miehen kanssa viime viikolla uudestaan. Mies kaivoi esille hienon omakotitalon piirrustukset. Hän esitteli niitä ylpeydellä. Oli piirtänyt unelmien kodin perheelleen. Siinä oli valkoisista tiilistä rakennettu omakotitalo, erkkereitä ja kaikki mitä nyt vähän isommallekin perheelle voi toivoa. Katselin ihaillen miehen suunnitelmia, kunnes tajusin, että mitä hän haki kuvilla. Hän tarttui käteeni ja sanoi että ei missään nimessä halua minua painostaa, mutta hänen on pakko kysyä, että voisiko meillä olla yhteinen tulevaisuus? Jos voisin nähdä sen, niin voisinko ostaa häneltä tai siis oikeastaan hänen exältään osuuden siitä omakotitalosta. Valahdin aivan. Tämä oli tavallaan se mitä olin ehkä vuosia päässäni haaveillut, että mies haluaisi minut osaksi elämäänsä, pysyvästi, mutta en kuitenkaan haluaisi ehkä mitään läpystä vaihtoa exän kanssa enkä ottaa näin suurta riskiä kerralla. Olisi niin paljon mukavampi vain ensin tapailla, sitten seurustella, sitten edetä vähin erin eikä kerralla rysäyttää yhteisomistajuutta omakotitaloon.

Ymmärrän kuitenkin miestäkin miksi hän tätä kysyy. Itsekin kun aikanani erosin, halusin, että lapsillani säilyisi mahdollisimman pysyvänä muut asiat ja halusin pitää vanhan kotimme itselläni ja lapsillani. Mies ei vaan pysty ostamaan exäänsä noin isosta omakotitalosta ulos. Siksi tuo osituskin on viivästynyt jo pidempään, vaikka he ovatkin olleet erossa jo parisen vuotta. Nyt on vaan pakko tehdä ratkaisuja ja mahdollisesti pistää hieno talo myyntiin, jos kumpikaan ei millään pysty itselleen taloa lunastamaan.

Taloudellisesti osan ostaminen tuosta omakotitalosta olisi minulle mahdollista. Sen sijaan olen ihan pää pyörällä, että mitä tekisin tämän asian kanssa. Haluaisin katsoa nämä kortit elämässäni, mutta vähän rauhallisemmin ja vähän hitaammin. Toisaalta miksi en ostaisi osuutta omakotitalosta, jos sillä voisin tehdä onnelliseksi miehen, josta niin välitän ja jonka lapselle toivon van pelkkää hyvää. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan. Jos tulee ero niin voihan sen sitten myydä pois. Ilmeisesti mies on kanssasi ihan tosissaan.

Vierailija
2/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä älä älä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu tarina. Pakene!

Vierailija
4/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi ukko käyttää sinua hyväkseen ostattamalla sinulla exän ulos. Entäs kun parin vuoden päästä eroatte. Miten rahojesi käy. Tämän täytyy olla pilari.

Vierailija
5/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jalat allesi ja juokse hemmetin lujaa.

Vierailija
6/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttu.

Vierailija
7/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi mitään miehen kanssa, joka on jättänyt perheensä jossa on noin pieni lapsi. Kertoo miehestä paljon.

Vierailija
8/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvä trolli

Vierailija
9/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään osta, jos ette ole seurustelleet edes vielä. Tämä asia on päivän selvä.

Entä jos yhteiselo ei onnistukaan toivotusti, niin sitten sinä olet se kusipää joka vie lapsilta kodin kun vaadit omaa osuuttasi talosta veks.

Vierailija
10/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa sun rahat ja exän pois kuvioista.

Vierailija
11/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ositus on jo vienyt pari vuotta niin menee varmaan yksi vuosi lisää siinä samassa kun te seurustelette. Tai vuokraat puolikkaan eksältä.

En etenis ihan niin nopeasti kuin mies ehdottaa.

Vierailija
12/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat pöytään vaan, kerran täällä eletään.

Vierailija
13/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis taas tämä sama satuilija, tarinankeksijä aloitti uuden ketjun.

Noissa jutuissa ei ole päätä eikä häntää.

Tehnyt tälläkin viikolla useita aloituksia, ja ne tunnistaa pitkistä teksteistä ja tarinan epäloogisuuksista.

Vierailija
14/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvett...

Vierailija
15/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno trolli!

Vierailija
16/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan fiksu ei laita taloon erkkereitä, noita energiasyöppöjä. Nykyään rakennetaan energiatehokkaasti.

Vierailija
17/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigerialaisvedätykseltä kuulostaa

Vierailija
18/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, kahden viikon tapailun jälkeen myymässä sulle kotiaan?

Vierailija
19/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kiero äijä.

Vierailija
20/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ap hullu?

Jatkuvasti tekee tänne outoja pitkiä aloituksia ja jotkut tyhmät menevät aina lankaan.

Aina kun häntä kommentoidaan ja hän saa kiinnostusta, niin innostuu lisää.

Eipä sillä, saahan tänne kirjoitella sekä hullut että viisaat, kaikin mokomin.

Olisi kuitenkin kiva, jossa tarinassa piilisi edes hiven järkeä ja uskottavia elemettejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän