Mä en enää kestä näitä työpaikan meuhkaajanaisia!!!
Olen kolmekymppinen nainen ja toimistotöitä työurallani muutamassa paikassa tehnyt.
Joka paikasta löytyy aina näitä "vahvoja naisihmisiä" eli muutaman vuoden päässä eläkeiästä olevia räähkiä, jotka huutavat kurkku suorana omia mielipiteitään, räkättävät kahvipöydässä typeriä juttujaan ja esiintyvät tietäväisinä ja itsevarmoina, vaikka ovat usein ihan väärässä. Kaikkiin toisen ihmisen asioihin lounasvalinnoista lähtien puututaan kärkkäästi, ja herranjumala, jos jostain eksyy kahvipöytään vierailevaksi tähdeksi joku mies. Koko akkalauma villiintyy välittömästi heittämään vitsiä vitsin perään.
On kyllä tosiaan estrogeenintuotanto loppunut ja näistä on tullut täysiä apinoita ilman jälkeäkään fiksusta käytöksestä. Odotan niin niitten eläkkeelle lähtöä.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:46"]
Luojan kiitos että on kiva työyhteisö!
[/quote]
Niin meilläkin, eri ikäisiä naisia ja hyvin tullaan keskenämme toimeen.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:46"]
Kuten sanotaan, lika barn leka bäst. Te vain olette erilaisia, ettekä siksi viihdy yhdessä. Työpaikallakin varmasti jokaiselle löytyy oma porukkansa.
[/quote]
Et mitään muuta sanontaa keksi? Toi lika barn tulee korvista ulos. Et kai viljele sanontaa myös IRL?
[/quote]
Ei, se olen kyllä minä joka viljelen sitä IRL.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:18"]
Minua ei ärsytä, vaan huvittaa naiset, jotka eivät siedä muita naisia. Aika huvittavaa haukkua muita naisia siitä, että nämä haukkuvat muita naisia. Samoin kuin miesten juttuja katsotaan ruusunpunaisten lasien läpi. Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä, valittavat vaivoistaan...miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta? En minä siinä muuta eroa näe kuin miesten palvonnan.
Nuoret ihmiset valittavat myös millloin mistäkin, eli kaikki valittavat jostain. Toisen aihe valittaa vain tuntuu ärsyttävämmältä, kun se ei ole itselle ajankohtainen. Minusta muita naisia haukkuvat naiset ovat koomisia, ettekö te sokeat itse näe, että se on hyvin akkamainen piirre?
[/quote]
Minä haluaisin tulla muiden naisten kanssa toimeen, naiset ovat vain niin hemmetin julmia ja töykeitä. Jos joku ihminen poikkeaa vähääkään normista, niin ihan turha luulla, että sinulle puhutaan kuin pakosta. Jostain syystä olen aina tullut niemnomaan naisten syrjimäksi ja kiusaamaksi, miesten kanssa tulen todella hyvin toimeen. Ei ole sellaista ihme kilpailuasetelmaa, mitä naisten kanssa (kuka on eniten esillä), voi puhua sekä vakavista asioista että hömpästä, voi olla oma itsensä eikä kukaan katso vinoon, ihmiset hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet (miehet siis, valtaosa naisista ei). Tänä päivänäkään en tiedä, missä vika, sillä niiden naisten, joiden kanssa olen ystävystynyt elämäni aikana, tulen kyllä loistavasti toimeen, vaikka ovat erilaisia. Ja olen todella lojaali ystävä. Ja olen aikuinen, lähempänä 30 vuotta.
Muutin melkein 2 vuotta sitten uudelle paikkakunnalle ja täälläkin sama juttu, en käsitä. En ole töykeä, mutta en myöskään jaksa nipotaa pikkuasioista, saatan joskus olla hajamielinen (piirre joka ärsyttää useimpia naisia), olen ehkä kiinnostunut vähän erikoisista asioista, mutta olen myös ns. tavallinen. Olen luonnon lapsi vaikka en tyrkytäkään ideologiaani muille. Jostain syystä olen jäänyt naisten keskuudessa totaalisen yksin ja ainoat uudet ystäväni ovat miehiä. Jos yritän tutustua naisiin, saan osakseni kohteliasta halveksuntaa. En oikeasti käsitä, missä vika.
[/quote]
Olen kolmonen ja kirjoitin tänne pari muutakin viestiä. Varmaan viesteistäni näkee jo suoraan, miksen ystävysty kuin aniharvojen kanssa. Nuo asiat, mitä viesteissäni kirjoittelen, pystyn sanomaan ihan päin naamaakin ja olen sanonut. Kavereita on molempia sukupuolia. Mutta - samanhenkisiä ihmisiä löytyy samanhenkisten harrastusten parista. Itsellä on harrastusten kautta paljon kavereita ja se riittää, ystäviä en oikeastaan edes kaipaa.
Miehiä katsotaan vähän ruusunpunaisten lasien läpi, mutta kyllä heistä samat ikävät piirteet löytyvät. Pahimmat tuntemani "juoruakat" ovat olleet nimenomaan miehiä. Minun mieheni on minulle sanonut monta kertaa, että se, mitä minä luulen muiden ajattelevan minusta, on ihan omassa päässäni. Eli jos ajattelen jonkun halveksuvan tai syrjivän itseäni, on omassa päässä. Niinhän se taitaa olla. Tiedän kyllä silti, että moni ei minusta pidä, mutta osa näistä on ihan fiksuja mukavia naisia. Minä käyn kalassa ja luontoretkillä, mutta ei se ole mitään erikoista. Ehkä se täällä pohjoisessa on naisillekin normaalimpaa?
[/quote]
En harrasta mitään perinteisiä naisten lajeja ja ammattini liittyy esiintymiseen ja yksilökilpailuun. Liekkö tässä syy siihen, että naiset ovat mitä ovat. Omalla alallani nimenomaan naiset ovat sillä kilpailuasetelmalla liikenteessä, miehet haluaa ennemminkin puhaltaa yhteen hiileen ja saada hyvää työtä aikaiseksi yhdessä. Naisilla on paljon suurempi tarve loistaa itse mollaamalla muita ja jättämällä ulkopuolelle. Toki tämä on vain minun henkilökohtainen kokemukseni naisista ja miehistä, eikä mikään universaali totuus.
Ehkä yksi yhdistävä piirre on naisystävieni välillä, empaattisuus ja oikeudenmukaisuus. Kai se kertoo sitten jotain tästä maailasta ja ajasta, missä elämme?
Minä olen se viisikymppinen ja työkaverit ovat kolmevitosia, vähän yli. En millään jaksaisi sitä niiden jauhamista. Minun lautaseni kiinnostaa enemmän kuin oma. Miksi syöt tuota? Mikset syö sitä ja tätä? Pidän salaateista ja kasviksista. Minulla ei ole painon kanssa mitään ongelmia, voin syödä mitä tahansa lihomatta. Silti luullaan, että olen ikuinen laihduttaja ja ruuasta kieltäytyjä, kun syön paljon kasviksia. Sitten toistellaan maitokuskin sanomisia, kun toinen naisista on sinkku ja ihastunut tuohon kuskiin. Päivästä toiseen. Jos en ota kantaa heidän höpinöihinsä, luullaan ,että olen ottanut jostain nokkiini. Olen usein omissa ajatuksissani ja he luulevat, että kuuntelen korva tarkkana heidän juttujaan. Huoh.
Olin aiemmin työyhteisössä, jossa juteltiin asiaa ja huumoria. Tuo paikka lopetettiin ja ikävöin sitä aikaa todella paljon. Siellä työ oli raskaampaa, mutta seura kompensoi sitä.
Ai? Meillä noin käyttäytyvät pari-kolmekymppiset menestyvät moniosaajat...
Argh. Kaivoin esille tämän vanhan keskustelun kun työpaikan kahvihuone ottaa niin aivoon. Just niinkuin aloittajan kynästä. Viittä vaille eläkeläiset rääkyy ja käkättää niin ettei pysty töitä tekemään kun oma huone on samalla käytävällä. Tuntuu että joillain jo oikeasti heittää vintistä kun kiljutaan niin ettei selvästi ole käsitystä ympäröivästä maailmasta (=työpaikka jossa jotkut oikeasti yrittää tehdä töitä). Omasta mielestään ovat niin erinomaisia, nuutuneita kulahtaneita akkoja kaikki Ekamarketista ostettuine leopardikuoseineen. Pomolle ollaan mielin kielin ja miehille tietysti, meitä nuorempia naisia ivataan "hienovaraisesti". Maisa Torppa on kuuma puheenaihe, samoin omat ja toisten sairaskertomukset. Miten hirveästi on taas tehty töitä (nämä naiset esim. kirjoittavat nettisivun osoitteen alusta asti https jne. osoitepalkkiin, siinä ON kyllä hirveästi hommaa).
Täytyy vaan yrittää kestää että jäävät eläkkeelle. Onneksi alalle on nykyään korkeammat koulutusvaatimukset niin nuorempi porukka on ihan fiksua.
Joo olen huomannut saman.Samoin esim.kaupoissa ym.näitä kanoja on tukkimassa jokaista väylää,kassalla kestää ikuisuus kaivaa korttia ja se lasittunt katse jos joutuvat tekemään valintaa kahden eri asian kesken.Jotenkin tuntuu että muijien aivoissa on tapahtunut jonkinlaista korruptoitumista
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ärsytä, vaan huvittaa naiset, jotka eivät siedä muita naisia. Aika huvittavaa haukkua muita naisia siitä, että nämä haukkuvat muita naisia. Samoin kuin miesten juttuja katsotaan ruusunpunaisten lasien läpi. Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä, valittavat vaivoistaan...miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta? En minä siinä muuta eroa näe kuin miesten palvonnan.
Nuoret ihmiset valittavat myös millloin mistäkin, eli kaikki valittavat jostain. Toisen aihe valittaa vain tuntuu ärsyttävämmältä, kun se ei ole itselle ajankohtainen. Minusta muita naisia haukkuvat naiset ovat koomisia, ettekö te sokeat itse näe, että se on hyvin akkamainen piirre?
>Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä,
Aika helvetisti vähemmän ja muut miehet katsoo sen yhden paskaapuhuvan akkamaista käytöstä sivusilmällä
>miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta?
Koska sisustuksen lopputulos on aina lif läf laf, sisustus on muutenkin aika turhamaista
Tiiätkö, mä olen tuota meuhkaajanaisten ikäluokkaa, ja olen kanssasi aivan samaa mieltä! Jotenkin tuntuu, ettei mikään ole niin kauhea ihminen kuin myöhäiskeski-ikäinen nainen. Minäkin olen siis nainen, reippaasti keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ihmiset valittavat myös millloin mistäkin, eli kaikki valittavat jostain. Toisen aihe valittaa vain tuntuu ärsyttävämmältä, kun se ei ole itselle ajankohtainen. Minusta muita naisia haukkuvat naiset ovat koomisia, ettekö te sokeat itse näe, että se on hyvin akkamainen piirre?>Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä,
Aika helvetisti vähemmän ja muut miehet katsoo sen yhden paskaapuhuvan akkamaista käytöstä sivusilmällä
>miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta?
Koska sisustuksen lopputulos on aina lif läf laf, sisustus on muutenkin aika turhamaista
Mitkäs sussut kävi alapeukuttamassa?
Aikanaan sain jo sosiaalialan harjoittelupaikoissa niin kovan kammon naisvaltaisista työyhteisöistä, että vaihdoin asian takia alaa kokonaan. Toivottavasti ikinä ei tarvitse palata sosiaali-tai terveysalalle, ja jos täytyy niin mieluummin itsenäiseen työhön.
Alapääjutut ja kova meuhkaaminen antavat jotenkin joko sivistymättömän tai sitten epävarman kuvan ihmisestä. Tavallista tämä tosiaan oli kyllä naisvaltaisilla työpaikoilla. Sitten puheenaiheiden rajallisuudet tulvivat korvista ulos. Laihduttaminen, sisustus, juoruaminen. Ei ollut vain tarpeeksi yhteisiä mielenkiinnon kohteita.
Mutta. Naisissa on paljon mielenkiintoisia ja mahtavia persoonia, ainakin on onni potkaissut ja olen löytänyt sellaisia ihan ystäviksi. Yhteinen nimittäjä meille kaikille on, että emme viihdy nimenomaan suurissa naisvaltaisissa työpaikoissa. Niissä on vaan liian julma meno.
Hyviä selviytymiskeinoja ovat varmaan juuri Spotify ja oman tilan ottaminen, ainakin jos työnkuva sen sallii. Että tavallaan sulkee koko juorukinkerit jonnekin kauas itsensä ulkopuolelle.
Parhaimmillaan naiset ovat empaattisia, kivoja ja vahvoja, harmi vain kun nimenomaan kiltteys ja empatia harvoin tulevat suurissa naislaumoissa esille. Olisipa hienoa kuulla poikkeuksista, positiivisista työyhteisöistä! En usko, että miesten yhteisöt ovat yhtään sen kiltimpiä. Erilaisuus tuntuu olevan ongelma ihan kaikissa suuremmissa työyhteisöissä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Minä haluaisin tulla muiden naisten kanssa toimeen, naiset ovat vain niin hemmetin julmia ja töykeitä. Jos joku ihminen poikkeaa vähääkään normista, niin ihan turha luulla, että sinulle puhutaan kuin pakosta. Jostain syystä olen aina tullut niemnomaan naisten syrjimäksi ja kiusaamaksi, miesten kanssa tulen todella hyvin toimeen. Ei ole sellaista ihme kilpailuasetelmaa, mitä naisten kanssa (kuka on eniten esillä), voi puhua sekä vakavista asioista että hömpästä, voi olla oma itsensä eikä kukaan katso vinoon, ihmiset hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet (miehet siis, valtaosa naisista ei). Tänä päivänäkään en tiedä, missä vika, sillä niiden naisten, joiden kanssa olen ystävystynyt elämäni aikana, tulen kyllä loistavasti toimeen, vaikka ovat erilaisia. Ja olen todella lojaali ystävä. Ja olen aikuinen, lähempänä 30 vuotta.
Muutin melkein 2 vuotta sitten uudelle paikkakunnalle ja täälläkin sama juttu, en käsitä. En ole töykeä, mutta en myöskään jaksa nipotaa pikkuasioista, saatan joskus olla hajamielinen (piirre joka ärsyttää useimpia naisia), olen ehkä kiinnostunut vähän erikoisista asioista, mutta olen myös ns. tavallinen. Olen luonnon lapsi vaikka en tyrkytäkään ideologiaani muille. Jostain syystä olen jäänyt naisten keskuudessa totaalisen yksin ja ainoat uudet ystäväni ovat miehiä. Jos yritän tutustua naisiin, saan osakseni kohteliasta halveksuntaa. En oikeasti käsitä, missä vika.
[/quote]
Olen kolmonen ja kirjoitin tänne pari muutakin viestiä. Varmaan viesteistäni näkee jo suoraan, miksen ystävysty kuin aniharvojen kanssa. Nuo asiat, mitä viesteissäni kirjoittelen, pystyn sanomaan ihan päin naamaakin ja olen sanonut. Kavereita on molempia sukupuolia. Mutta - samanhenkisiä ihmisiä löytyy samanhenkisten harrastusten parista. Itsellä on harrastusten kautta paljon kavereita ja se riittää, ystäviä en oikeastaan edes kaipaa.
Miehiä katsotaan vähän ruusunpunaisten lasien läpi, mutta kyllä heistä samat ikävät piirteet löytyvät. Pahimmat tuntemani "juoruakat" ovat olleet nimenomaan miehiä. Minun mieheni on minulle sanonut monta kertaa, että se, mitä minä luulen muiden ajattelevan minusta, on ihan omassa päässäni. Eli jos ajattelen jonkun halveksuvan tai syrjivän itseäni, on omassa päässä. Niinhän se taitaa olla. Tiedän kyllä silti, että moni ei minusta pidä, mutta osa näistä on ihan fiksuja mukavia naisia. Minä käyn kalassa ja luontoretkillä, mutta ei se ole mitään erikoista. Ehkä se täällä pohjoisessa on naisillekin normaalimpaa?