mukavia asioita synnytyssalista ja lapsivuodeosastolta
silloin tällöin täällä puretaan ikäviä kokemuksia synnytyksiin ja lapsivuodeosastoihin liittyen - tai varsin useinkin... itsellänikin ikäviä kokemuksia piisaa, mutta ei nyt niistäs en enempää
jospa tehtäisiin ketju hyvistä asioista - ne voivat olla ihan pieniäkin kätilön ystäväliisiä sanomisia tms, koko kokemuksen ei tartte olla mahtavan ihana
listatkaahan siskot siis tuon tapahtuman hyvän mielen lähteitä
Kommentit (7)
Kätilöopistolla oli vuonna 2002 niin ihana lastenhoitaja, jonka työvuoroja oikein odotin..
Mutta kun seuraavan päivänä heräsin lapsivuodeosastolla, niin vauva tuotiin heti viereeni (olin ollut yöllä osastolle tullessani liian loppu pitämään vauvaa vieressäni), ja siinä se oli siitä lähtien, vaikka en sitä vielä seuraavankaan vuorokauden aikana jaksanut hoitaa. Aina kun vauva tarvitsi jotain, hoitaja tuli viereeni hoitamaan vauvaa, ja auttoi rinnalle, ja neuvoi imetyksessä. Kysyi tosi kohteliaasti, saako koskea rintoihini, kun neuvoi imetystä. Opetti miehelleni vauvanhoitoa siinä vieressäni, kun mies oli käymässä. Minä siis vain imetin autettuna ja lepäsin. Vessaan talutettiin ja patistettiin hienotunteisesti, kerran hoitajan ja kerran miehen kanssa, kun ei jalat kantaneet kunnolla. Ihana hoitaja myös riisui vauvan siinä vieressäni, ja näytti siis tytön minulle " päästä varpaisiin" , kun en ollut synnytyksen jälkeen uupuneena ollenkaan ehtinyt tajuta edes, minkä näköinen tyyppi sieltä tuli. Ruokaa, juomaa ja kipulääkkeitä tuotiin toiveiden mukaan.
Ja kaikki tapahtui hyvin ruuhkaisena päivänä. Siitä jäi hyvä mieli, vaikka synnytyksestä ei. Seuraavana päivänä olinkin jo sitten suht hyvässä kunnossa, kai hyvä mieli auttoi toipumaan.
ihanaa henkilökuntaa varsinkin mun omakätilönin.. siis niin ihanaihminen.
Jos vielä lisää teen niin sinne painelen mennen vaikka asuisin utsjoella :)
mitäköhän ihanaa voisin kertoa kätilö kuunteli mun toivomuksia ja jos ne oli hullujakin niin sai kaikki toimenpiteet tuntumaan, kuin olisin mukamas itse päättänyt, siis oikeasti kaikki meni niin nappiin ja ihanasti ja voi vitsit, voisin heti mennä synnyttämään jos vaan olisin raskaana!!!
heräämöstä lastenhoitajaharjoittaelijan kanssa. Se harjoittelija oli todella mukava, pitkät vaaleat hiukset KOKSISSA. Myöskin kätilöt, jotka eivät painostaneet imetykseen kun aloin sekoilla sen kanssa.
Ei muuta kuin hyvää sanottavaa, alusta loppuun!
En todellakaan olisi lainkaan pelännyt synnytystä, jos olisin ymmärtänyt, kuinka ammatitaitoisia kätilöt ovat ja kuinka hyvin epiduraali toimi.
Etenkin lapsivuodeaika oli ihanaa. Alusta pitäen opastettiin ja otettiin meidän toiveet huomioon. Aivan ihania ihmisiä. Ihan itku tuli liikutuksesta, kun meitä (minua + mieheäni) vielä kehuttiin lähtöpäivänä. Lämmitti mieltä.