väsyttää
tunnen olevani työssäkäyvä kotiorja, Kotityöt kuuluvat mulle, lapset kuuluvat mulle, miehen passaaminen kuuluu mulle. Mä en jaksa enää vai pitääkö mun vaan jaksaa??? Mies ei tee oikeesti tee mitään. Olen kysynyt miksi ei opettele? Ei kuulemma halua. Nyt tällä mieheltä loppuu koulu ja kysyin että rupeisko tekeen jotain kotihommia et kyllä mä neuvon? EI kuulemma aio hän vaan aikoo levätä kunnes menee töihin.
Äh,,, mitä väsynyttä purkausta ja valitusta. Piti vähän helpottaa sisäistä lastia.
Kommentit (8)
siis tapahtuu mies suorastaan liimautuu tietokoneeseensa kuulokkeet korvilla.
Vasyttaa minuakin. Enka aio siivota. Hyvaa yota kaikille! Ulkosuomalainen kay nukkumaan.
Eihän tuossa ole mitään tolkkua. Jätä mies vaikka viikonlopuksi tai viikoksi kotiin lasten kanssa ja lähde itse kylpylään lomalle. Ehkä mies huomaa, miten paljon teet hommia. Tai sitten suoraan vain lusikat jakoon. Helpompi sinulla on ilman miestä kuin tuommoisen riippakiven kanssa.
Ei saakeli mikä urpo. Saahan hän päättää juu, ja hän on aivan itse päättänyt vääntää muksut kanssasi. Nyt olisi kannettava vastuu siitä. Miten voi olla niin itsekäs ihminen, että kuvittelee voivansa olla hoitamatta omia lapsiaan koska "yhyy en haluu", vaikka asuu samassa taloudessa?
Tee hänelle selväksi, että eron otat, jos ei yhtään osallistu hoitamiseen ja kotitöihin. Sittenpähän saa osallistua mielin määrin ainakin elatusmaksujen muodossa.
Lapset ovat hänen ja hän asuu siinä taloudessa tuottaen pyykkiä, tiskiä ja roskia, tottakai hänelle kuuluu osa kotitöistä ja lapsenhoidosta. "En halua" ei ole millään asteella hyväksyttävä vastaus.
Asuisiko hän yksin asuessaan paskan keskellä hokien "en haluu siivota"?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 14:11"]
Lapset ovat hänen ja hän asuu siinä taloudessa tuottaen pyykkiä, tiskiä ja roskia, tottakai hänelle kuuluu osa kotitöistä ja lapsenhoidosta. "En halua" ei ole millään asteella hyväksyttävä vastaus.
Asuisiko hän yksin asuessaan paskan keskellä hokien "en haluu siivota"?
[/quote]
Ei ehkä hokis et en haluu siivota mutta ei se kyllä siivoiskaan
Ap
Vastaaja 2 jatkaa: Huhhuh. Jos ihmisen asenne on toi, niin eipä sille voi kauheasti mitään tehdä. Voit yrittää kertoa, miltä asia sinusta tuntuu, ja että kuinka vaikeaa sinulla on. Ei ole kenenkään etu jos masennut ja saat burnoutin.
Oma isäni oli samanlainen kun olin lapsi. Hän tosin teki satunnaisesti jotain kotitöitä, mutta vastuu kaikesta oli äidin harteilla ja se selvästi vaikutti äidin jaksamiseen ja ihan yleiseen ilmapiiriin. Nyt kun minä ja sisareni ollaan aikuisia, he ovat eronneet. Pysyivät siis väkisin yhdessä meidän takia. Toivon näin jälkeenpäin asiaa katsoen kovasti, että olisivat eronneet jo, kun olimme pieniä. Ei ollut kenenkään etu elää tai kasvaa siinä ahdistuksen, äidin uupumuksen ja kieroontuneen työn- ja vastuunjaon pesässä. Kyllä lapsi huomaa tuollaiset asiat ja se vaikuttaa _kaikkeen_.
Onko teidän suhde muuten hyvä? Jos on, kannattaa yrittää puhua miehelle asiasta ja siitä, miten se vaikuttaa sinuun. Ehkä hänkin ymmärtää ettei voi jatkaa noin, kun se saa sinut voimaan huonosti. Jos ei ole, kannattaa ainakin harkita eroa, ihan lastenkin takia.
Olen puhunut asioista mutta mies kertoo olevansa aikuinen ihminen jolla oikeus päättää mitä tekee ja milloin tekee eikä mitään tapahdu. tai tapahatuu miksei mun paitoja oo pesty??? millon on ruoka?? meneekö lapset ulos/nukkumaan kohta??? nää on miehen vakio kysymyksia joihin pitää vastata että minä teen pian ei mitää vaihtoehtoa siis