Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen huoltajuudesta!

Vierailija
18.04.2013 |

Voiko ex-mieheni vaatia, että ei tapaa lasta milloinkaan viikonloppuisin vaan ne kerrat kun tyttöä tapaa, se on aina arkisin? Ei ole tavannut lasta tänä vuonna yhtenäkään viikonloppuna. koska on "töissä" tai muuten vaan kiireinen joka ikinen viikonloppu.

Lisäksi, voiko isä estää muuttomme 250 km päähän toiseen kaupunkiin?

Lapsen isä on moniongelmainen case, kuvittelee että isyys on sitä että leikitään isää silloin kun hänelle sopii, vaikka sitten tunnin varoitusajalla. Ja sitten se vähä aika mitä lapsi hänen luonaan on, mies käyttää mun häiriköintiin tekstamalla kymmeniä viestejä siitä kuinka huonosti hoidan lasta, kuinka on reikää sukkahousussa ja tukassa takku ja naamakin likainen (tähän en voi vaikuttaa jos isänsä hakee lapsen päiväkodista..mutta mun syytähän se on kuitenkin)

Jeesiä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 13:39"]

Missään ei sanota, että tapaamisten tulee olla viikonloppuisin. tapaamiset sovitaan lastenvalvojalla.

Otsikko oli huoltajuus mutta puhuit vain tapaamisista; ovat kaksi eri asiaa.

Onko lapsen edun mukaista muuttaa 250 km päähän? Mikä on muuton syy? Kiusanteko? Tarkoitus erottaa lapsi toisesta vanhemmasta? Muista, että isä on kuitenkin lapsen näkökulmasta aina isä vaikka sinun silmissäsi olisi kuinka huono isä.

[/quote]

Anteeksi mutta mistä ihmeestä päättelet että muutan 250 km päähän vain KIUSATAKSENI lapsen isää? Syy muuttoon on työpaikka + haluan päästä kauemmaksi ex-miehestä, joka todellakin aiheuttaa suurta stressiä tempauksillaan. Lähestymiskieltokin ex-miehellä on, mutta mies ei sitä noudata enkä mä jaksa tapella enää siitä asiasta. Joo, olen erittäin väsynyt tappelemaan exän kanssa kaikesta. Mutta ehkä mä sitten teen kiusaa ex-miehelleni vaan, hirveä akka kun olen.

Ja kyllä, tiedän että tapaamisten suhteen ei ole sääntöjä, että on pakko olla viikonloppuisin. Mietin vaan että koska mies tietää tämän hankaloittavan mun elämää kun lasta pompotellaan arkisin (enkä tykkää että lapsen oma rytmi menee ihan sekaisin) niin totta kai haluaa tapaamiset arkisin.

Lastenvalvojalla varmaan voi puhua myös siitä että näitä sovittuja tapaamisia exä peruu 10 min varoitusajalla?

ANTEEKSI, otsikko oli harhaanjohtava, suuret pahoitteluni siitä. Toivottavasti ei aiheuttanut suurta henkistä kärsimystä.

ap

Vierailija
2/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tosiaan lastenvalvojalle menoa, tollasessa lähtee järki. Siellä puolueeton ihminen voi lapsen etua ajatellen sovitella jotain tapaamisrutiinia.

Voit muuttaa työn perässä ja varsinkin jo on lähestymiskieltokin olemassa, en usko että ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan lastenvalvojalle. Jos sulla ei ole yksinhuoltajuutta, nin vaadi sitä. Elämä helpottuu, kun saat itse päättää lapsen asioista. Kerro noista viime hetken perumisista jne. Lisäksi jos tosiaan muutatte noin kauas, yksinhuoltajuuden saa melkein jo silläkin perusteella, käytännön asiat helpottuu silloin.

Vierailija
4/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 13:39"]

Missään ei sanota, että tapaamisten tulee olla viikonloppuisin. tapaamiset sovitaan lastenvalvojalla.

Onko lapsen edun mukaista muuttaa 250 km päähän? Mikä on muuton syy? Kiusanteko? Tarkoitus erottaa lapsi toisesta vanhemmasta? Muista, että isä on kuitenkin lapsen näkökulmasta aina isä vaikka sinun silmissäsi olisi kuinka huono isä.

[/quote]

Anteeksi mutta mistä ihmeestä päättelet että muutan 250 km päähän vain KIUSATAKSENI lapsen isää? Syy muuttoon on työpaikka + haluan päästä kauemmaksi ex-miehestä, joka todellakin aiheuttaa suurta stressiä tempauksillaan. Lähestymiskieltokin ex-miehellä on, mutta mies ei sitä noudata enkä mä jaksa tapella enää siitä asiasta. Joo, olen erittäin väsynyt tappelemaan exän kanssa kaikesta. Mutta ehkä mä sitten teen kiusaa ex-miehelleni vaan, hirveä akka kun olen.

Ja kyllä, tiedän että tapaamisten suhteen ei ole sääntöjä, että on pakko olla viikonloppuisin. Mietin vaan että koska mies tietää tämän hankaloittavan mun elämää kun lasta pompotellaan arkisin (enkä tykkää että lapsen oma rytmi menee ihan sekaisin) niin totta kai haluaa tapaamiset arkisin.

Lastenvalvojalla varmaan voi puhua myös siitä että näitä sovittuja tapaamisia exä peruu 10 min varoitusajalla?

ANTEEKSI, otsikko oli harhaanjohtava, suuret pahoitteluni siitä. Toivottavasti ei aiheuttanut suurta henkistä kärsimystä.

ap

[/quote]

Kysyin tuota eksän kiusaamistarkoitusta, koska tiedän tapauksia, joissa äiti muuttanut muutaman sadan kilometrin päähän työttömäksi ihan vain eksää kiusatakseen.

En tiedä, mistä eksäsi saanut lähestymiskiellon mutta koskee ilmeisesti vain sinua ei lasta?

Riitaisissa eroissa on suuri problematiikka siinä, että tulee osata nähdä parisuhde (aikuisten välit) erillisinä lapsi-vanhemmuus -suhteesta.

Vaikka aikuisten välit olisivat kuinka tulehtuneet ja vaikeat, se ei poista lapsen oikeutta kumpaankin vanhempaan. Eikä tätä oikeutta saa lapselta ottaa pois moien tarkoitusperien vuoksi.

Tosiasia on myös se, että etävanhemmalla ei ole velvollisuutta tavata mutta lähivanhemmalla on velvollisuus antaa lapsi tapaamisiin.

Suosittelen lämpimästi asioista sopista lastenvalvojan luona ja ehkä kannattaisi hakea apua myös perheneuvolasta ihan lapsen hyvinvoinnin varmistamiseksi.

Olen nähnyt liian läheltä, mitä vanhempien väliset riidat aiheuttavat lapsille ja voin sanoa, että riidoilla on kauaskantoiset seuraukset.

3

Vierailija
5/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaatia ja vaatia... JOS on aina viikonloppuisin töissä, pakonsanelemana, niin eipä kait silloin voi lastakaan tavata, mutta...

Sopikaa asiat lastenvalvojan luona, hän osaa kyllä auttaa näihin kysymyksiin.

Vierailija
6/6 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme