Asuuko Adalmiina yksiössä
Tai siis kaksiossa jossa toisesta huoneesta on tehty keittiö? Olohuone näyttää toimivan niin makuuhuoneena kuin vaatehuoneena että myös työhuoneena. Puolet huoneesta olohuone (makuuhuone siitä tulee kun pistää vuodevaatteet vuodesohvaan.) Puolet vaate/työhuone.
Tämä ei ole mollaava postaus, mun mielestä mielenkiintoinen ratkaisu joka sopii bloggarin sinkkutilanteeseen. Varmaan itsekin sinkkuna Helsingissä hankkisin itselleni ison yksiön.
Kommentit (99)
hahah, on varmaan korjannut. "ystäväni kotisohvalla", kuulostaapas todella hyvältä suomen kieleltä :) ystävällä sattuu olemaan samanlainen pöytä kuin adalminalla vantaan talossaan?
...tai enpä tiedä jos vain sekoitan pöydät? jossain olen tuon nähnyt ennenkin, mutta ehkä jossakin muualla sitten kuin adalminan blogissa, huh...
Eniten mua ihmetyttää ne sen noin kolme kirjaa, joihin on joka ikisessä kuvassa pakko zoomailla vuodesta toiseen. Eiköhän se ole jo kohta lukenut ne kirjat, joiden kansissa lukee "Tom Ford", "Chanel" ja "Luxury Hotels"? Kun koti on sisustettu Ikean korkeakiiltoisilla, niin ympäristöön on yritetty tuoda tuulahdus luksusta näiden (ilmeisesti) kalusteisiin liimattujen kirjojen nimillä.
Coffee table bookitkin voi joskus vaihtaa, wink wink.
Ihan sama asuuko yksiössä, kiva blogi. AV palstan jengi ei kyllä paljon sisustuksen päälle ymmärrä, edellinenkin kirjoittaja puhuu jostain ikean korkeakiillosta. Ensinnäkin olohuoneen senkki taitaa olla Voice Arctic Vepsäläiseltä? Vanhemmiltani löytyy nimittäin samanlainen. Ei näytä Adalmiinalla olevan ikean huonekaluja, omaan yksiööni olen niitä bestå korkeakiiltoja ostanut, eli tiedän kyllä miltä näyttävät. Sitä paitsi, mitä vikaa on ikeassa?! AV mammat taitaa olla kaikki niin rikkaita ettei omasta kodista löydy mitään ikeaa... yeah right! t. ikeafani
Mies on sinkku, tosin yrittää kovasti uutta rouvaa löytää. Eron syy oli perinteinen "kasvettiin erillemme, ollaan erilaisia, halutaan eri juttuja" -diipadaa.
Ei Adalmiinalla ole Ikeaa asunnossaan. Silti esimerkiksi sohva onnistuu näyttämään halvalta muihin kalusteisiin sopimattomalta möhköltä ja jostain syystä keittiöön on pitänyt lyödä baarien sisustuksista tutut todella kitchit peilit. Ihmettelen näitä valintoja. Tyyli poikkeaa kaikessa siihen entiseen kotiin.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 16:09"]Mies on sinkku, tosin yrittää kovasti uutta rouvaa löytää. Eron syy oli perinteinen "kasvettiin erillemme, ollaan erilaisia, halutaan eri juttuja" -diipadaa.[/quote]
Höpsis! Timolla on uusi nainen, ja erossa paljon draamaa.
Okei, asia on sitten muuttunut. Näin viimeksi vuoden lopulla, silloin oli sinkku ja ns. haku päällä. Ainahan erossa on draamaa, vaikka kummallakaan ei uutta ehdokasta olisikaan.
Oliko toinen nainen jo messissä ennenkuin Adalmiinalle asia valkesi? Käsitin Adalmiinan omasta reaktiosta että suhteen loppuminen tuli hänelle yllätyksenä.
Mun mielestä Adalmina on puhunut jossain vaiheessa, että makuuhuoneen sisustus on kesken? Joten olen olettanut ettei siksi ole esitelty. Ihana koti ja tuo Adalmina (jos on hänen nimensä) vaikuttaa ihanalta ihmiseltä, mutta myös minua tökkii välillä tyyli jolla kotia esitellään. Pieniä yksityiskohtia kuvataan koko ajan paljon, kokonaisuudesta ei saa selvää ja juurikin esim.pohjaratkaisusta. Minua ei haittaisi vaikka huoneet eivät olisi heti esittelykunnossa tai remontin alla, mutta ilmeisesti hän haluaa esitellä vain valmiita kokonaisuuksia. Itse seuraisin mielelläni myös projektin etenemistä ja suunnitteluvaiheita.
Olisihan hän voinut aluksi esitellä asunnon pohjapiirustuksen tai kertoa millaisesta kodista on kyse mutta se on näköjään salaisuus.
Oliko ne häät oikeasti jo päätetty vai vaan haaveasteella? Ostaahan jotkut naiset hääpuvun ja painostaa miestä naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 17:01"]
Olisihan hän voinut aluksi esitellä asunnon pohjapiirustuksen tai kertoa millaisesta kodista on kyse mutta se on näköjään salaisuus.
[/quote]
Heh Adalmina's SECRET.
Aikamoinen bongaus nuo parven heijastumat, joku on ollut tarkkana! :) näyttäisi, että vaatehuone on parven alla, olisikohan koko viritelmä olohuoneen seinustalla? Olisi kiva nähdä enemmän kokonaiskuvaa, sillä vaikuttaa kätevältä tilaratkaisulta!
Minä ajattelen taas niin, että Adalmina ei enää halua paljastaa elämästään yhtä paljon kuin aikaisemmin ja sen takia ei julkaise kodistaan kuvia kuin palasina. Täällä av:llakin on nähty, että jotkut revittelevät bloggajien elämää miten sattuu, joten on järkevintä, turvallisinta ja kaikin puolin parasta olla näyttämättä koko kotiaan. En minäkään näyttäisi.
Moni muukin on tehnyt näin viimeistään uuteen kotiin muutettuaan, esim. blogissa Secret Wardrobe ei ole ollut eron jälkeen sisustusjuttuja, ei edes uuden kumppanin löydyttyä seuraavastakaan kodista. Harmi minun kannaltani, koska seurasin niitä mielenkiinnolla ja pidin hänen tavastaan hankkia kivaa edullisesti, mutta ymmärrän hyvin syyn.
Mutta on siis hyvin viisasta Adalminalta peitella yksityisyyttään edes tuon verran, ettei näytä kaikkea eikä siinä ole mitään kummallista.
En tiedä kun julkaisee niin epämääräisiä kuvia kodistaan. Pieni asunto se ainakin on sen perusteella mitä on näyttänyt. Kokonaiskuvan hahmottaminen on kyllä vaikeaa pelkkien "tässä on mun sohvapöytä"-kuvien perusteella.
No jossain kuvassa palajstui sohvan takana olevan paljon tyhjää tilaa ja jonkunlainen pieni kirjoituspöytä. Sohva on uodoltaan omituinen valinta Adalmiinan muuhun tyyliin verrattuna joten oletan sen olevan valinta siksi että siinä voi nukkua. Maitolasi/liukuovien laseista kuultaa olohuone joten ne ovat siis olohuoneen toisella sivulla ikkunoita vastapäätä.
Keittiö taitaa olla melko pieni ja kapea, sinne juuri ja juuri mahtuu pieni ruokapöytä parin tuolin kanssa ja keittiökulma kaappeineen ja koneineen. Ehkä ei siis ole edes kaksio vaan isolla erillisellä keittokomerolla varustettu yksiö.
Mun mielestä keittiö ja olohuone on samaa tilaa, eli yksi huone jossa toisessa päässä on olohuone ja siellä sohvan takana pyöreä keittiön pöytä. Tämän lisäksi hänellä on ehkä vaatehuone/makuuhuone? Kummallista kyllä ettei ole tehnyt makuuhuoneestaan yhtään postauksia. Ajattelin ensin että johtuu siitä että on tehnyt vaatehuoneestaan makuuhuoneen ja sänky on jossain siellä nolosti sivussa, mutta ehkä onkin niin että nukkuu tuossa sohvalla??
Eikös siinä lukenut että ystävän kotona olivat. Tai nyt ainakin luki, en tiedä onko lisännyt tuon jälkeenpäin.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:02"]
lukeekohan adalmiinan blogia enää kukaan? minäkin muistan käydä siellä vain silloin, kun täällä on syntynyt keskustelua :)
huomasin juuri uusimman postauksen ja mietin että onko nuo kuvat sieltä vanhasta talosta vai tästä uudesta asunnosta? kun pöytä näyttää siltä vanhalta, eikä ole ollut blogissa aikoihin. onko sen nyt jostain raahannut? ti tuo meinaan näytä siltä keittiö-olohuoneyhdistelmältä ollenkaan, ovi tuolla nurkassa ja ikkunassakin kaihtimet. hämmentävää.
[/quote]