Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhentuneiden lääkkeiden hävittäminen?

Vierailija
18.04.2013 |

Tietääköhän joku miten noiden vanhentuneiden lääkkeiden kanssa nyt pitää toimia, kun yliopiston apteekki kehoittaa nettisivuillaan laittamaan läpipainoliuskat pussiin ilman pahvipakkausta, ja muut tabletit ja kapselit pussiin ilman purkkia. Kun taas avainapteekit kehottavat tuomaan tavalliset lääkkeet apteekkiin omissa pakkauksissaan, jotta apteekin on helpompi lajitella ne edelleen.  Eli riippuuko tämä nyt sitten apteekista miten toimitaan??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ne on, syö pois vaan.

Vierailija
2/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lääkkeistä täällä puhutaan? Luettele ne, niin voin kertoa voiko niitä vielä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten apteekki pyytää. Neulat ja jodipitoiset erikseen. Toisaalta, apteekki ottaa kyllä ne varmasti vastaan miten vain. Ylkkäri vaan säästää töissään sillä, ettei kenenkään tarvitse siellä availla ja tyhjentää purkkeja. Aikaa vievää puuhaa, ymmärrän, olen sitä itsekin tehnyt ja miettinyt, että miksi kaikki eivät voisi sitä tehdä itse ennen kuin tuovat lääkkeet apteekkiin. Yksilöllä siihen menee minuutti, apteekissa puoli päivää, kun käy sammiollisen lääkejätteitä läpi.

Vierailija
4/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän vanhat lääkkeet vaan roskiin.

Vierailija
5/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se apteekki ottaa ne joka tapauksessa vastaan, vaikka vietkin purkkeineen.

Vierailija
6/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kukin apteekki tiedottaa sivuillaan siten kuin haluaa asiakkaiden toimivan. Noudatat vain siis sen apteekin ohjeistusta, mihin olet lääkkeitä viemässä.

Vierailija
7/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viet ne siten kuin ko apteekki ohjeistaa

Vierailija
8/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sinne ne sitten menee pohjavesiin ja eläimiin/lintuihin.

Ja ap:lle eiköhän se ole apteekki kohtaista. Teet niin kuin sinulle on helpointa.

[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 11:30"]

Minä heitän vanhat lääkkeet vaan roskiin.

[/quote]

Vierailija
9/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina vienyt omissa paketeissaan

Vierailija
10/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut kerran laitettiin apteekin tiskillä tyhjentään pillerit purkista pussiin. Että ihan sen mukaan mikä kyseisen apteekin toimintamalli on.

Vierailija
11/12 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aiana apteekista vastattu (en ole aina tutkinut etukäteen juuri sen apteekin toimintatapoja), että oikeastaan on ihan sama, missä muodossa ne palauttaa. Kunhan laittaa jodia tai elohopeaa sisältävät tuotteet erilleen (tai edes mainitsee, että pussissa on jodia tai elohipeaa sisältäviä tuotteita.).

Vierailija
12/12 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, ne lääkkeet pyritään syömään. Ei lääkkeet puussa kasva, kaikki syödään mitä on ostettu! Kerran vuodessa meidän pirtu ringissä kiehuu koko naapuruston lääkekaapeista haalitut vanhat lääkkeet. Ja naapurit ja vähän vähemmän naapurit antaa mielellään vanhat lääkkeet pois kun on "ympäristön asialla". Kyllä tulee muuten kivat pärinät siitä sopasta, ahh. Kesää odotellessa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän