Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan jäätävä finni tulossa otsaan! Voiko jollain estää tai edes vähän hillitä?

Vierailija
01.07.2020 |

Nyt on sellainen punainen, vähän kutiava ja kipeä iso kohouma ihon alla. Parin päivän sisällä varmaan kasvaa sellaiseksi kamalaksi palloksi. Mulla ei yleensä edes tule niitä mätäpäitä vaan tällaiset finnit jää pitkäksi aikaa sellaiseksi punaiseksi paiseeksi joka ei meinaa parantua millään. Sitten on monta kuukautta punainen arpi :( Voiko näille mitään?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta sitä sytkärillä noin 3 sekuntia.

Vierailija
22/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos iholle tulee usein noita ihonalaisia finnejä on kyse kystisestä aknetautimuodosta, joka tosiaan arpeuttaa ihoa.  Suosittelen yksityistä ihotautilääkäriä.  Itse sain sieltä pysyvän avun. Finnejä ei pidä missään tapauksessa puristella tai puhkaista omatoimisesti, koska se aiheuttaa lisää vauriota kudoksissa ja johtaa entistä isompien arpien syntymiseen.

Puhdistus ja kosteusvoidetta. Minulla jäi arpia kun en osannut silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos iholle tulee usein noita ihonalaisia finnejä on kyse kystisestä aknetautimuodosta, joka tosiaan arpeuttaa ihoa.  Suosittelen yksityistä ihotautilääkäriä.  Itse sain sieltä pysyvän avun. Finnejä ei pidä missään tapauksessa puristella tai puhkaista omatoimisesti, koska se aiheuttaa lisää vauriota kudoksissa ja johtaa entistä isompien arpien syntymiseen.

Itselleni tulee niitä harvakseltaan, muuten ei finnejä ole. Eli ei välttämättä tarkoita mitään

Ja selviän niistä jo mainitsemallani hammastahnalla.

Vierailija
24/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhdistus ja kosteusvoidetta. Minulla jäi arpia kun en osannut silloin.

Ja kovan rasvan syöminen voi pahentaa.

Vierailija
25/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Septidiniä (nestemäinen desinfiointiaine) sata kertaa päivässä. Yöksi Betadine-voidetta, se tappaa kaikki oravaa pienemmät pöpöt.

Vierailija
26/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terracortril. Sisäpiiritietoa.

Vierailija
27/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kystiseen aknesta kärsiville suosittelen omasta kokemuksestani Roaccutan-kuuria. Itse söin antibiotteja (Tetralysal) useaan otteeseen pitkiä kuureja, mutta kystinen akne palasi heti kun kuurit lopetin. Roaccutan toi todella avun lopulta kystiseen akneen. Edelleen nyt näin kuurin jälkeen tulee ajoittain joitakin yksittäisiä finnejä, mutta Roaccutan sai aikaan sen, että nämä finnit ovat enemmän ns normaaleja valkopäitä, jotka eivät arpeuta ihoa samalla tavalla, kuin kystinen muoto. Roaccutanin sivuvaikutuksena tosin esiintyy ajoittain voimakkaampaakin hiustenlähtöä, silmien ja limakalvojen tilapäistä kuivumista. Nämä ovat olleet kuitenkin loppupeleissä aika pieniä sivuvaikutuksia verrattuna vaikean aknen kanssa elämiseen. 

Vierailija
28/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero sitä vaikka kuinka kävisi kipeää, itsellä tämä toimii eikä näppyä tulekaan.

Vierailija
29/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun pitää olla nopea jos haluat välttää megafinnin! Nopea kopautus vasaralla finnin keskelle tässä vaiheessa estää megapaiseen kehittymisen. Rohkeasti vain vasara käteen ja napsautat tarkasti paiseen keskelle. Tämä levittää paiseen ja se kuihtuu pois.

Vierailija
30/30 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomautan vielä, että Itselläkin näitä ihonalaisia aknepatteja oli aina vain maksimissaan 3-4 kerrallaan kasvoissa. Silti jokaisesta tälläisestä möykystä syntyi ihollani pysyvä loppuelämän kestävä arpi/kuoppa. Suosittelen siis ehdottomasti menemään ihotautilääkärille, jos finnit aiheuttavat pitkäkestoisia arpia ihoon.