Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennätyspitkä avautumisvaihe JA KIVUT!!

Vierailija
17.04.2013 |

Sunnuntaina alkoi supparit ja yöllä tuli limatulppaa. Olen siitä asti kärsinyt 5-10 minuutin välein tulevista supistuksista, jotka sattuvat aina vaan enemmän. En saa nukuttua, pystyn lähinnä istumaan- olen aivan puhki, ruokahaluton, oksettaa, omituinen olo henkisesti jne. mutta noin muuten ihan kunnossa. Vauvalla on kaikki hyvin, tänään kävin synnärillä.

Kauanko tätä vaihetta oikein vielä kestää?? Olen auki n. 4cm. Mikään ei oikein tehoa kipuihin, enkä voi kävellä pitkin yötä viiden minuutin väleinkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin synnytyssalissa 2vrk eikä avautumista tapahtunut tuosta neljästä sentistä enää yhtään,sain koko ajan oksitosiinitippaa ja silti ihan toivoton edistyminen..sitä ennen olin ollut osastolla käynnistyksessä 3 päivää :D

Luojalle kiitos että pääsin lopulta sektioon!

Vierailija
2/10 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, kiitos kun kerroit! Edellinen meni meinaan sektioon ja minulla on vahva tunne siitä, että sama käy tämänkin kanssa. Minua käynnisteltiin eilen ei-lääkkeellisesti, mutta enpä tiedä tekikö se mitään...yhdelle sormelle olin auki ennen sitä. Kroppa ei vaan osaa hommaansa. :/

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla nyt viikkoja? Voi hyvin olla että sektioon taas jos olet jo yliajalla..käynnistys lääkkeillä ei kai silloin käy jos on jo sektioitu?

Vierailija
4/10 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41+4 menossa nyt ja ensi viikon alku on takaraja (eli lapsi joko syntyy siihen mennessä tai sitten leikataan).

t. ap

Vierailija
5/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä tätä, yö meni lähes kokonaan valvoessa. :( Mikään määrä kipulääkettä ei auttanut, edes sellaiset joita sain synnäriltä mukaani! Kymmenen minuutin välein kipeä supistus, joka muuttui aamuyötä vasten sellaiseksi että pisti sisälle samalla. Verta on tullut jonkin verran.

t.ap

Vierailija
6/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Itse olin samassa jamassa reilu pari kuukautta sitten, olin sentin-kaksi auki 3 vrk ja kovin kipeä. Menin öiksi sairaalaan jossa lääkitsevät paremmin (Oxanest) ja kotiin päiviksi. Kotiahan ne antavat tosi laimeat lääkkeet, tyyliin Panadol ja Opamox. Synnytys käynnistyi itsekseen, mutta odottelu kipeänä oli inhottavaa, ja kyllä nyppi joka kokeilun jälkeen, kun avautuminen ei edennyt yhtään.

Hankalaa tuossa on juuri se, ettei saa oikein nukuttua ja levättyä, sitä kun tarvitsisi todella!

Tsemppiä oikein kovasti, yritä vaan muistaa että ei tuo loputtomiin jatku.

Vierailija
7/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, kiitos sinullekin! Kuulostaa että sinulla myös on ollut rankka avautumisvaihe. :( Tuntui sairaalassa, että käynnistivät synnytyksiä liukuhihnalta, jatkuvasti jollekin määrättiin käynnistyspillereitä tms. ja sitä en itselleni halunnut + aiemmin sektion vuoksi välttävät lääkkeellistä käynnistystä muutenkin.

t.ap

Vierailija
8/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvä, että synnytys sattuu. Tsemppiä vaan miljoona kiloa täältä. Eivätkö ne sinua sairaalan ota?

Vierailija
9/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, pääsin ulos eilen koska mitään edistymistä ilman apukeinoja ei tapahtunut. Lisäksi menetin haluni syödä ja juoda + kieltäydyin loppua kohden yhteistyöstä kamalan oloni vuoksi, joten lääkäri katsoi parhaaksi kotiuttaa minut. Käyn siellä kyllä päivittäin viemässä näytteitä ja ottavat vauvalta käyriä, ihan kohta lähdössä nytkin.

t.ap

Vierailija
10/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan mennä uudelleen tarjolle synnärille jos tuntuu ettet pärjää - etkä oikein pärjää jos et saa moneen yöhön nukuttua. Jos tilaa on, voivat ottaa sut lepohuoneeseen/osastolle ja lääkitä mahdollisuuksien mukaan paremmin, että saat vähän nukuttua. Kyllä monen yön valvominen on syy hakeutua hoitoon, itse sain ainakin piikkiä piikin perään niin että sain hiukan nukuttua tai ainakin levättyä vähän kivuttomammin :)

7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän