Miten estää uni, jossa jatkuvasti "tukehdun" herään yskimiseen ja unessa aina hius/naru/lanka kurkussa?
Nyt lähinnä lomalla kun olen syönyt raskaammin ja nukkunut enemmän, niin on kummitellut sama, todentuntuinen uni. Herään siihen, että kurkussani on muka hius/lanka/naru jota yritän verää pois. Ei auta vaikka nukkuisin vatsallani.
Tuntuu ihan oikeasti siinä välillä, että tukehtuisin. Herätessä joskus oksennan pakosta. Mitä tämä on?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuntuu usein unessa kuin olisi hius kurkussa ja kiskomalla ei lähde pois. Jonkin matkaa saa vedettyä ja sitten juuttuu ja alkaa koskea.
Juuri näin! Ja sitten kun yrittää kiskoa niin herää siihen että yskii ja kröhii hiestä märkänä! "Kiva" tietää etten ole yksin.
Ap
Kyllä, on muuten ikävä vaiva. Joskus olen saanut pureskeltua sitä hiusta poikki unissaan mutta pois ei lähde.
Voi olla kyllä refluksiakin, olen jokus herännyt siihen, että mahanestettä on tullut suuhun kun illalla on syönyt suklaata, juustoa tai karkkia. Joskus vetänyt sitten puklun henkeen. Enää en noita syö iltaisin. Ei ole tuota untakaan ollut pitkään aikaan.
Sama
Mulla on refluksi ja tuo voisi johtua siitä. Astma kannattaa myös tutkituttaa. Itselläni kuitenkin on yöllinen yskiminen loppunut vaan nenäkannun käytöllä (2-3 krt viikossa iltaisin riittää).