****Joulutähtöset****helteiseen viikkoon 28
Pinot senkun lyhenee ja porukka vähenee, nyt otetaan kaikki niska kiinni itseämme kirjoittelemme kuulumiset. Siis kaikki!!!!!!
Kommentit (23)
pitää alkaa kirjottelemaan ettei joulukuisten pinot ihan lopu.
Meidän elmeri on 6kk ja viikon ikäinen. Soseita ollaan hiljalleen aloteltu ja ärsyttää kun neuvolatäti kauhistui kun 6kk neuvolassa kuuli ettei olla vielä paljoa maisteltu. Pitäisi kuulemma 6,5 kk iässä syödä sujuvasti jo lihasoseita ja iltapuuroja. no ei meillä. Elmeri on yhtä huono syömään kun minäkin olin pienenä. hedelmäsoseita syö ja kaurapuuroa. Yritän aina tarjota niitä vähemmän makeita soseita myös mutta ei maistu. Kai sitten syö kun tuntee olevansa valmis.
Meille ostettiin bumbo viime viikolla. Ajattelin että jos herra viihtyisi siinä kun on aika vaativa viihdytettävä. Kyllä siinä vähän aikaa jaksetaan istua. Meidän herran istuminen on sellaista roikkumista. Hän vaan tuijottelee varpaitaan ja rapistelee mattoa.
Yöt sujuu yleisesti ottaen ihan hyvin. Elmo menee nukkumaan klo 22 ja aamulla herätään 8-9:n aikaan. Välillä on kaksi syöttöä. Elmo nukkuu ekan pätkän omassa sängyssä ja sitten siirtyy meidän väliin kun ei kuitenkaan aina heti nukahda syötön jälkeen uudestaa.
Taitaa kaikki jouluiset olla kesälomilla. Meillä oli lomaa koko kesäkuu ja nyt tuntuu kauhean raskaalta olla kaksin pojan kanssa pitkästä aikaa vaan kaksistaan. Minä opiskelen ja olisi läjä tehtäviäkin tässä kesän virkistykseksi..Mies opiskelee myös mutta on nyt kesätöissä.
Jaa mutta mitäs muuta tässä kirjoittaisi..
Sellaista piti kysymäni että ovatko teidän vauvat alkaneet vierastaa jotenkin enemmän tai olemaan enemmän äidin perään? eikö sen eroahdistuksen pitäisi alkaa joskus 7kk:n kieppeillä.
nyt menen hakemaan pojan mun kanssa tänne koneelle kun iskä yrittää tuolla nukkua mutta elmo vaan nykii iskää parrasta :))
kesäistä viikkoa kaikille
wiltti ja elmeri 6kk 1vko
Moi
Enpä ole tänne joulukuisiin aikaisemmin pinoutunut, mut nyt on hetki aikaa kun Erkko(7kk10pv) nukkumassa ja itse vielä pysyy hetken hereillä, nämä ilmat väsyttävät vaik en valita. Nautin näistä aurinkoisista hetkistä, niitä kun on niin vähän.
Meidän poika ei vielä ryömi, kovasti yrittää punnertaa, mut kun ei, ja se jos mikä sitä ottaa päästä. Hampaita on tehnyt mun mielestä jo 2kk, mut mitään ei näy. Syö jo kaiken mitä suuhun laittaa ja tuuppaa ite loput perässä. Imettämisen lopetin 6,5kk iässä, kiinteää olen syöttänyt 3,5kk iästä lähtien.
Erkko sanoo minusta jo ihan selvästi Äiti, *hymy* isän mielestä isi.
Tänään ukkosti ja salamoi aikas kunnolla, poika ei osannut onneksi vielä pelätä.
Yöt menevät hyvin, nukkuu klo21-06.30 välisen ajan useimmiten kokonaan,näin helteellä olen joskus herännyt juottamaan välillä.
Poika hikoilee nukkuessaan todella paljon, sänky joka yö ihan märkä hiestä.
Mut nyt hetkeksi ukon kainaloon ja sit nukkuun.
Hyviä kesäpäiviä kaikille
Onpas mukavaa,kun harvinaisia kirjoittelijoita on tullut kertomaan kuulumisia.Kyllä tämä helle alkaa jo kiristään niin hermoja,ettei ole tullut läheskään niin paljoa kirjoiteltua kuin ennen.
Me ei olla koko kesänä käyty oikeestaan missään.Pari mummola reissua jopa.Auton rämät on jatkuvasti rikki,eikä juuri huvita lähteä pitkiä matkoja kävelemään kun kuuma on jo istuessakin...
Joten aika p*****stä on tämä kesä. Olispa paljon rahaa....Vaikka ihanaahan " vauvan" touhuja ja huimaa kehitystä on seurata.
Ei kyllä enään tunnu,että meillä olisi pikkuvauva kun niin kovasti touhottaa menemään.Hirmuisen äkkiä menee tämä aika.
Tuosta eroahdistuksesta taisin jo aikaisemmin kirjoitellakkin.Meillä sitä alkaa olemaan ihan selvästi.Välillä ei meinaa kelvata edes iskä,vaikka paljon yhdessä ovatkin.
Vielä on sentään suht hyvin päässyt vessaan,vaikka kerran joutu jo ottamaan mukaankin,kun jäi niin kovasti itkemään oven taakse.
Aada pelkäsi vielä vähän aikaa sittten imuria,mutta onneksi se alkaa helpottamaan.Nyt siivous onkin mielenkiintoista.Aada seuraa kävelytuolilla kannoilla ja yrittää kokoajan olla imurissa kiinni,samoten moppiämpäri saa kyytiä.Voi kuinka monta kertaa esikoinenkin liotti lattiat kaatamalla koko ämpärin.
Eilen tulikin huutonetistä ostamani konttauskypärä,täytyy tänään kokeilla mitä typy siitä tuumaa.Antaa kyllä ainakin hattujen olla päässä.
Yks kaveri mulle jo nauroi,että olen ylihuolehtivainen kun tuollasia kypäriä ostelen.Mutta kun on niin holtitonta tuo meno vielä,että pää kolisee jatkuvasti. Esikoinen lähti yli 3kk myöhemmin konttaamaan,kuin tämä säpätin ja paljon vähemmän tuli kohelluksia,kun järkeä oli jo vähän enemmän niissä touhuissa.
Tikrun kirjoitukset Neasta osuu niin hyvin kohdilleen,hyvin samanlaisia nämä meidän tyttöjen touhut nyt.Ja voin kuvitella,kuinka hassun näköistä on kun tikrun typsy painattaa menemään,kun on vielä pienempi kuin meidän Aada(6kk 7875g/68cm).Ja sillekkin nauretaan,on kuin hyttynen rattaissa istuessaan.Monesti ainakin pojat on jo paljon isompia.
7kk neuvolaa ei sitten enään ollutkaan,vaan seuraavaksi lääkäri 8kk.Olisi kyllä ollut mukava käydä,tietäis kasvusta paremmin.Meillä ainakin vielä menee hyvin 68cm vaatteet.
Onkohan kukaan vielä kokeillut housuvaippoja näillä pienillä.Katselin,että koon puolesta voisi ostaakkin,mutta on ne vaan paljon kalliimpia.Tuntuu ettei mikään vaippa nyt pysy mukavasti päällä,kun liikettä on enemmän.Ja vaikka kuinka kireyttä säätelisi,niin aina hiertää nivusen kohdalta.
Tosin mahtaako ne housuvaipatkaan pysyä konttauksessa paikoillaan....Taitaa käydä sitten vasta kun kävelee.
Johan tulikin lörpöteltyä.Kello jo yksi ja meillä vasta päivä alussa.Kai se olis aika alkaa taas tämä jokapäiväinen kaaoksen suoriminen.Mitenkähän joillakin pysyy koti aina siistinä.Meillä ainakin on jo illalla mahoton mylläkkä,vaikka koitan päivittäin perus-siivouksen tehdä.
Viikonjatkot kaikille!
Terkuin:Liinuksi+Aada 7kk ja risat
Minäkin tässä pinoa kasvattelen. Pikkumies venähtäneillä iltapäiväpäikyillään, kohta saisi herätä, ettei nukkumaan meno venähdä kovin myöhäiseksi. Esikoinen lähti mummulle yökylään ja miehellä alkoi tänään kesäloma. Voitais vaikka saunoa ja grillailla illalla, mukavaa pitkästä aikaa.
Eetulla viime viikolla vuosi nenä yhtenä päivänä, luulin, että nuha tulee, mutta se jäi sitten siihen. Eilen alkoi vähän hengitys vinkumaan ja oli sellainen käheä yskä. Tänään ei sitten taas mitään. Kummallista, jos meinais nuha tulla niin tulis sitten heti, eikä sitten kun pitäis loppuviikosta reissuun lähteä. Meillä muilla olikin vasta kesäflunssa, että luulis, että ois tarttunu, mutta ei tuosta nyt ota selvää. Eihän tuota kyllä tarttis pienimmän nyt sairastaa, kun kesäkuun alussa oli nuhassa ja korvatulehduksessa, riittäisi jo tälle kesää.
Meillä siirryttiin nyt vaunujen ratasosaan " puoliksi istumaan" , siinäpä pikkuinen viihtyykin hyvin. On vain vähän hankalat nuo remmit siinä istuinosassa, kun haararemmi lähtee niin alhaalta ja on niin kapea, että poika pääsee valumaan välillä hankalaan asentoon. Meillä Oran yhdistelmävaunut esikoisen ajoilta käytössä. Ostan kyllä kevyemmät ja pienemmät rattaat, kun poika alkaa kunnolla istumaan.
Meillä vieläkin heijataan konttausasennossa, kerran siirretään jalkaa eteenpäin, mutta sitten tupsahetaan nokalleen. No, kerkee sitä vielä.
Meillä ei vielä eroahdistusta ole, mutta oudompia vierastetaan välillä kovastikin.
Nyt kuuluu huuto, häätyy mennä!
T Meimi79+ Eetu kohta 7kk ja esikoinen 5½v
Helle käy hermoon täälläkin. Odotan kovasti jo syksyä, se on mun lemppari vuodenaika. Kirpeet aamut ja se tuoksu...
Meillä vierastetaan miehen vanhempia oikein kunnolla. Mun kavereita tyttö ei vierasta, mutta tänäänkin kaverin 1-vuotias höpötteli kovalla äänellä, niin sitä tyttö alkoi itkeä. Sillai et suupielet vääristy ja isot kyyneleet valu ja äitin sydämeen sattui... Muutenkin olen huomannut että äänet, kuten pölynimuri ja fööni pelottaa.
Tytön sänky on myös ollut märkä, mutta asiaa helpotti hieman, kun otin sen patjansuojan pois lakanan alta. Ja suihkutellut olen useammin kuin yleensä. vaan eipä tätä kuumuutta pääse mihinkään pakoon. Vettä koitan antaa, mutta se on rinnuksilla. Harvoin sitä kunnolla niellään.
Nyt menee kirjaimet ihan sekasin, joten hyvää yötä taas kaikille!
Ja tosi kivaa, kun oli uusia ihmisiä mukana!!
Mä just tässä mietin että taitaa olla aika lyhyet pinot mutta johtuu varmaan kesästä,reissuista,loma-ajasta ja siitäkin varmaan että nää vauvat liikkuu useat,meilläkin että vahtia pitää,vaikka meillä ei vielä kontata tai ryömitäkään mutta kierimällä,peruuttamalla ja akselin ympäri menemällä ja välillä kaikki sekoitettuna pääsee kans moneen paikkaan=)sen on Juho huomannut jo,tänään kaatoi lelukoreja(yksi oma,yksi Katrin) ja söi mun vanhoja hikitossuja heh heh=)
Mulla on toiset menkat synnytyksen jälkeen ja vuodan taas kuin seula,kamalat nää alkuun on.Mutta alkoi ajallaan,siitä kiitos e-pillereille!
Miehen kanssa aikamoinen aviokriisi päällä(ensi maanantaina 7v hääpäivä) mutta välit on jo vähän paremmat mutta aika sekavaa on ja toinen mieskin kenen kanssa EN siis ole ollut mutta ihastumista on ilmassa ja aika sekavaa=(
Viikonloppuna näen Joululahjat yhteisön joitakin mammoja ja vauvoja,tosi kivaa.
Tänään kaverin tytön 5v synttäreille ja huomenna äidille.
Meidän reissu meni hyvin(vaikka sitä tietty varjosti mun ja miehen välit),Katrilla oli tosi hauskaa ja kuvia otettiin paljon!!Laivallakin meni hyvin,Juho heräsi 2 kertaa siellä yöllä mutta kun tutin antoi,uni tuli heti uudestaan,matkapinnasängyn sai hyttiin heti kun pyysi!!
äityliini ja Juho 7,5kk
EILEN Juho vierasti ekan kerran toista mummuaan eli miehen äitiä,ei olla yli 3-viikkoon nähty ja meni kaukalosta heti sen ottamaan ja eipä se ennen ole siitä välittänyt mutta nyt alkoikin itku!!
Mutta loppuvierailusta Juho oli jo mummun sylissä mutta vähän on mun perään kyllä...
ikää siis 7kk 2 viikkoa(tasan)
Eetu ekoilla päikyillään, vähän on nuhaisen oloinen, mutta ei niin kauhee tauti kuitenkaan päällä. Vielä harkinnassa, minä päivänä lähdetään reissuun. Ollaan lähössä siis asuntovaunulla. En oo koskaan ollu sellasessa yötä :) saas nähä miten menee. Esikoinen ainakin on aivan täpinöissään ;)
Äitiliinille jaksuja parisuhteeseen. Ei meilläkään aina " putkeen" mene. Meillä riitoja lähinnä aiheuttaa miehen vähäinen kotona oleminen. On niin monessa työssä ja harrastuksessa ja " projektissa" mukana, että aina pitää välillä muistuttaa, että kotonakin olisi häntä tarvitsevia ihmisiä... Ei onneksi missään kapakoissa " luuhaa" , mutta kotona ei paljon näy :( tästä aiheesta just pari päivää sitten keskusteltiin, sanoin tuntevani itseni yksinhuoltajaksi. Aikoi taas parantaa tapansa... On se kuitenkin niin ihana, kohta 10 vuotta ollaan oltu yhessä, kohta tulee 4 vuotis hääpäivä. On aivan ihana mies ja isä, silloin kun on kotona. Harmittaa vaan, kun pitää aina naputtaa, mutta ei sitä yksinäänkään aina jaksa... Mutta nyt tosiaan ollaan lähössä sinne reissuun 10 päiväksi, joten iskä on kokonaan MEIDÄN!
Nyt ei tuu mieleen, oliko jotain kysymyksiä kysytty... #dementia#
Sain just tietää, että lapset pääsevät samalle perhepäivähoitajalle, missä esikoinenkin oli. Oon NIIN onnellinen siitä! Hoidon aloittavat siis tammikuun alussa, en muista oonko jo maininnut asiasta. Saa esikoinen olla ½ vuotta pienemmän turvana, Erika sitten aloittaa eskarin syksyllä päiväkodilla. Mites muilla, kuinka kauan ootte ajatellut olla kotona ja milloin mennä töihin/kouluun, mihin lapset menee hoitoon? Mua vähän harmittaa, kun olin ajatellut olevani 1½ vuotta kotona, mutta pakko mennä töihin, kun aletaan rakentamaankin, niin rahaa on saatava...
Moikka moi!!
Meimi79+tenavat
lehmä.
meillä on taas tälläinen päivä että elmuri on nukkunut yhteensä 30 min koko päivänä. nukkui kyllä aamulla pitkään, herättiin vasta 9n aikaan mutta silti.
ei elmo varsinaisesti huonotuulinen ole mutta ei pienet unet silti haittaisi. sillon kun hän nukkuin ne puolen tunnin tirsat niin sain juuri matot tampattua ja muutenkin olen ollut oikein kunnon kotirouva. siivosin ja tein ruokaa. väänsin kauhean satsin lihapullia ja elmeri kitisi sitterissä koko ajan(pakko oli pitää vaihteeksi sitterissä kun leikkimatolla vääntää heti mahalleen ja alkaa huutaa siellä kun ei pääse eteenpäin). meinasin jo melkein viskata elmoa lihapullalla. niin kauan oli tyytyväinen kun katsoin koko ajan häntä mutta kun käännyin takaisin pöydän ääreen alkoi huuto.
joku kyseli hoitojärjestelyistä. mulla on koulua vielä 2 vuotta jäljellä. menen ensi tammikuussa takaisin ja mies jää elmerin kanssa kotiin vuodeksi. sitten varmaan tarhaan. ehkä siksi en ole niin paljon naputtamassa miehelle kaikista kotitöistä ja poissaoloista kun ajattelen vaan että sittenpähän näkee vuoden päästä. no ei. hyvä miekkonen mulla on.
nyt lähden hierontaan kun sain lahjakortin synttärilahjaksi¨!
hyvää pikkulauantaita
wiltti ja elmu-kelmu 6kk 2vko
Palaan töihin(ei kiinnostais) elokuussa 2007 eli reilu vuosi vielä kotona ja esikoinen meneekin jo sitten eskariin ja koitan saada lapset yhteen ryhmikseen jossa eskari samassa.
Ja vain rahan takia palaan töihin,meidänkin piti rakentaa ja toivottavasti niin käy vielä,on mun mies pohjimmiltaan hyvä mies ja hyvä isä on.
Me ollaan vaan sen kanssa kuin yö ja päivä,toivottavasti se ei nyt koidu meidän suhteen kohtaloksi kun ollaan yli 10-vuotta kuitenkin yhdessä oltu...
äityliini ja Juho tasan 7,5kk
en tiedä,mikä nyt on,mutta varsinkin iltaisin sänggyssä mietin vain kuolemaa.. en siis omaa,mutta mun mummolla epäillään vatsasyöpää ja omalla äidilläni sitten epäillään kurkussa olevaa syöpää... tässä kuussa tulee kummallekin tulokset,miten on,ja olen ihan kauhuissani. vatsasyöpähän leviää nopeeta ja siitä ei yleensä selviä? ja meidän sukulainen on jo kuollut kurkkusyöpään.. voi perkele tätä elämää.. juuri kun luulis,että elämä hymyilee,kuulee jotain,mikä tiputtaa oikein rymähtäen takaisin maan pinnalle..
mutta.. ei siitä sen enempää...
minuun on iskenyt tämän kaiken uhallakin uusi vauvakuume! mies ei oikein ole ottanut kantaa suuntaan eikä toiseen,mutta eipä kyllä käytä kumiukkojakaan,ja varsinkin viime viikolla oltiin kuin kanit,koko ajan touhuissa :)
sitten niistä maissinaksuista.. löysin niitä vihdoin kaupasta ja yllätyin,kun ne oli niin jumalattoman kokoisia.miten te muut niitä annatte? vai löysinkö minä jotain outoja naksuja? annoin eilen sellaisen kokonaisen pötkylän ja poikahan narskutti sitä tyytyväisenä. ainut huonopuoli siinä oli,etten todellakaan uskaltanut lähtä siitä vierestä minnekään,jos sattuu puraisemaan liian isoan palan. mutt jos taas teen ihan pikkaraisia paloja lautaselle,ne ei päädy suuhun laisinkaan,kun jätkänpätkä ei osaa vielä pinsettiotetta..
tänään ei oo mieli kyllä korkealla lainkaan.. ehkä huomenna uusi yritys. kunhan poitsu herää,niin eiköhän se taas valaise päivän valloittavalla hymyllään :)
hyvää päivää kaikille!
-annukka-
Tervehdys. Oli kiva lueskella kuulumisia ja muitten lapsien touhuiluja. Meidän Erkko on nyt nukkumassa ja on tuulettimen oston jälkeen nukkunut pitempiä päiväunia, yleensä nukku 30-45min unia.
Maissi naksuja olen antanut kokonaisen käteen, imeskelee ja nakertelee ikenillään sitä (ovat isoja naksuja, ihan oikeita olet ostanut).
Mies lähti kaveriaan muuttaan ja saan olla ihan hetken rauhassa. Mies on ollut sairaslomalla monta viikkoa. On tietysti ollut ihanaa aikaa kun on kaksi pientä hoitamassa mutta välillä kiva kun saa olla hetken ihan omien ajatustan kanssa. Tosin pian täytyy lähteä pojan kans järkkään siskon häitä. Mitähän siitäkin tulee kun Erkko haluu kans vähän rapistella koristeita ja osallistua muutenkin. Ja sillä on aina sanansa sanottavana, välillä huutaa ja komentaa niin pirusti.
Nyt istahdan virkkuukoukun viereen hetkeksi ennen kuin poika päättää herätä.
Hyvää päivän jatkoa kaikille
T: Pirre ja Erkko 7.5kk
Taas kiirusta pukkaa,lähetään kohta äidille kunhan mies tulee äitinsä luota,ei meille kurjuutta kummempaa=/
lapset voi hyvin,mun sydän on sekaisin kaikesta...
Juho tyhjensi lelukorin varmaan kymmenettä kertaa tänään mistä voiskin tulla G:mikä vauvojen lempipuuhaa nyt?
meillä kieriminen peruuttaminen ja tuo lelukorin kaato ja tyhjennys=)
äitiliini ja lapset Juho 281105 ja kohta 5v juhliaan viettävä Katri 040801
Äityliinille:
Sydän sanoo paljon, kuuntele sitä.
On tärkeää olla onnellinen. Mieti missä on hyvä olla, mistä löydät onnen ja rauhan.
ON: huh juuri päästy kotio ja sain pojan nukkuun rankka päivä. Huominen tosin vielä rankempi ja sit lauantaina H-hetki kun siskoni sanoo tahdon. Nyt jo jännittää paljon ja meinaa hermot kiristyä kaikesta.
Öitä
Pitäis kyllä mennä nukkumaan,mutta ei malta vielä.Lupasin esikoiselle,että mennään aamulla torille ostamaan mansikoita.
Vauvalle en kyllä uskalla yhtään antaa maistiaisia,jotenkin niin kammo noita mansikoita kohtaan kun itse olen niille kovasti allerginen.Ne saattaa tehdä voimakkaankin reaktion.
Meimi kyseli hoitoonmenosta.Mulla ei ole työpaikasta tietoakaan ja äitiysloma vähenee uhkaavasti. En kyllä pysty jäämään kotihoidon tuelle,joten työkkärin listoille jotta saa ansiosidonnaista.Mihinkään typerille kursseille en kyllä suostu ja sellasten takia viemään pientä hoitoon.Mutta jos palkkatyö sattuu löytymään,niin mentävä on.Siinä tapauksessa sitten hoitoa on mietittävä.Minä kun työskentelen kaupan alalla,niin vuorohoitopaikka olisi oltava.Onneks anoppi on luvannut hoitaa,jos tulisi hankala paikka.Tosin asutaan eri paikkakunnilla,siinä tulisi jotain järjestelyjä.Mutta tämä nyt on tällaista jossittelua....
Vähän synkkiä aiheitakin löytyi...
Äityliinillä siellä onkin kurja tilanne.Täytyy myöntää,että meillä ei kanssa ole kovin hääviä ollut viimeseen vuoteen.Mutta,kun joka lehdestä saa lukea kuinka suurin osa eroista tehdään silloin kun lapsi on alle vuoden ja kuinka suurella todennäköisyydellä tämä on parisuhteen kriisiaikaa,niin jotenkin sitä jaksaa odottaa että josko tämä vielä iloksi muuttuu.Toivottavasti äityliinikin jaksaa kaikesta huolimatta,jos tuntuu että toivoa vielä on..
Annukka: Se on kumma,kun joskus tuntuu että monenlaista murhetta sattuu samaan aikaan.Toisinaan menee pitkiäkin aikoja,ettei mitään ihmeellistä ole.
Täällä tulee kanssa nykyään mietittyä kuolemaa paljon enemmän kuin ennen,ehkä liittyy vauvan syntymään.Mulla kyllä pyörii ajatukset ihan itsessänikin.Kuinka lapset pärjäisi,jos sairastuisin vakavasti tai jopa .....
On nyt jotenkin niin kerrassaan ihanaa aikaa vauvan kanssa,että tulee ajateltua jotta jotakin taatusti sattuu.Ei voi mennä näin mukavasti.Monenlaista sairastumista ym.tulee pohdittua liikaakin.Mutta minkäs sitä ajatuksilleen ja peloilleen mahtaa.
NO,se siitä..Täytyy välillä synkistellä...
MISTÄ KAUPASTA NIITÄ MAISSINAKSUJA OSTIT????En löydä mistään....
Galluppiin: Aadan lemppari puuhaa on nyt ehkä tuo liikkuminen.Kävelytuoliin kun laittaa,niin ympäri kämppää viiletetään ja äitin kantapäille huristellaan,kun täytyy kokoajan seurata.Ja tietysti mukavaa tutkia mitä kaikkea uutta löytyy.Vahtimista piisaa,kun noita johtojakin meillä piisaa.Tv:n antennipiuha oli jo irrotettu ja suussa,kun hetkeksi selkänsä käänsi. Vaikka kuinka vahtisi,kyllä vaan noita vaaratilanteita pääsee syntymään.Onneks siitä ei saanut tälliä.Oltava entistä tarkempi.
Hyppäsin sitten asiasta.Tänään annoin eka kerran typsylle lelukopan nenän eteen ja viihtyi sen ääressä ainakin tunnin.Oiken mukavaahan sitä oli tyhjentää.
Aamuisin joskus viihdytämme nukkuvaa iskää,ottamalla kattilankannet ja kauhan esiin.Niistä saa mukavasti meteliä aikaseksi =0
Alkavat tuossa ukot ihmettelemään,mitä romaania taas kirjoitan.Esikoinen tossa pyörittelee sillain käsiään ja hokee " Go äiti GO Go" ..Ihanaa kannustusta :)
Enköhän lähde kanssa yöpuulle..Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille!!!!!!!!!!!!!!!!
T.Liinuksi+Aada 7kk1vko+pojat
heips!
En ensin millään meinannut kertoa meidän ongelmista,saatikka että ihastuin 2 viikkoa sitten eks koulukaveriin jonka kanssa oli kiva ilta(yksi suudelma vaihdettiin).
Mutta me koitetaan miehen kanssa vielä,vuonna 04 oli vielä kauheempaa ja erosta puhuttiin mutta siitäkin selvittiin.
Viime yönä näin unta siitä toisesta miehestä(nolohymiö),se olikin klo 1 yöllä mulle tekstannut ja oma mies(poikkeuksellisesti) hali mua yöllä että aika sekava olo.
Huomenna siis reissuun ja sunnuntai-iltana takas,kivaa kaksin vauvankin kanssa reissata ja saa isi ja tyttö laatuaikaa=)
äityliini*sydän sekaisin* ja Juho 7,5kk
ne ON isoja ja ei poika tykkää niistä,vähän nakersi ja lähinnä se vaan pyörittelee ja rutistelee sitä kädessä ja hakkasi pöytää sillä=)
luulee leluksi heh heh
otin kuitenkin ekan maissinaksun syöntikuvan viime viikolla,ilme oli aika hyvä.
Tyttö sitten söi ne naksut=)
ostin niitä maissinaksuja ihan tosta lähi s-marketista. en sitten tiedä,onko ne niin suosittuja vai päin vastoin,sillä se oli ainakin hyllyn viimeinen pussi,jonka sattumalta huomasin. eipä kyllä meilläkään poika niistä niin kovin innostunut oo,tykkää enemmänkin rutistaa niitä nyrkeissä ja toinen on sitten meidän koiran syöttäminen :) eilen katselin,kun poika otti naksun käteen ja oikein heilautti kätensä pöydän alle,missä taas koira odotti herkkuja :) hienosti koirakin osasi varoa pikkuisen sormia,lipaisi vaan murut pois.
huh.. tänään tulee kuopiosta vaihteeks vieraita tänne päin,oon pyörinyt ympäri kämppää kuin trombi,imuroinut,mopannut,siivonnut vessaa jne.. nyt pitäis vielä pölyt pyyhkiä,vaikka ei niitä kyllä vielä oo ehtinyt kertyä,kun tiistaina viimeks pyyhin..
maksoin laskutkin taas kerran ja jollain tapaa siitä tulee tosi helpottunut olo :) eipähän oo enää kiviriippana mielessä pyörimässä.
äityliinille jaksamista! itsellä kun ei ole niiiin pitkästä suhteesta (saati avioliitosta) kokemusta,niin en osaa auttaa. me kun ollaan oltu yhdessä vasta (?) neljä vuotta.
meillä on suvussakin nyt juuri aviokriisi meneillään,mun tädin mies oli pettänyt vaimoaan jo melkein puoli vuotta jonkin naisen kaa,käynyt jopa jollain pidemmällä matkalla sen kaa.. täti ei edes uskalla erota,koska ottivat juuri yli 400 000 euron asuntolainan ja muuttivat uudelle paikkakunnalle. kun kuulin tuosta,mun teki kyllä käydä vetää sitä miestä dunkkuun,mutta enpä olis ihan ylettynyt,kun ukko on yli 2m ja minä tällainen 160cm pätkä *virn* viikon päästä sinne kai pitäis mennä kylään,katsoo niiden uutta kotia,täytyy sitä ennen opetella olee hiljaa ja pitämään omat mielipiteet itselläni. eiköhän se mun täti osaa pitää puolensa ihan itsekin :)
mutta... nyt täytyy jatkaa hommia ennen kuin poika herää!
hyvää viikonloppua kaikille!
-annukka-
Todella pitkästä aikaa minäkin kuulumisia tulin kertomaan! Taitaa olla kuukauden päivät edellisestä viestistä... Johonkin on aika vierähtänyt... Milja on jo 6,5kk:n ikäinen ihana pirpana <3
Meillä on mennyt oikein mukavasti. Ainoa miinus viime aikoina oli Miljan korvatulehdus. Tytölle tuli flunssa, joka kesti melkein kolme viikkoa. Sitten jo mentiin lekuriin, että onhan se kumma kun ei flunssa parane ja niinhän sieltä korvapipi löytyi. Aika oireeton oli tuo tulehdus. Flunssan lisäksi Milja oli kyllä päivisin aika väsy ja kiukkuinen, mutta söi kohtuullisesti (vaikka oli niin pirun kuumakin) ja nukkui ennen kaikkea yönsä hyvin. Tänä aamuna annoin Miljalle viimeisen annoksen penisilliiniä. Nuha on aikalailla ohi nyt, toivottavasti ei uusi. Peukut pystyyn!
Milja on nukkunut yönsä syömättä ja heräämättä kuukauden verran. Meillä iltapuuro oli avainsana. Nyt on tarkoitus siirtää neiti omaan huoneeseen mahdollisimman pian. Kun vaan saisi aikaiseksi... :D Aika haikeaa toisaalta, mutta ihanan vapauttavaa toisaalta.
Milja syö tällä hetkellä säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Aamulla vain tissiä (puuro ei yksinkertaisesti maistu, joten olen pistänyt sen " jäähylle" toistaiseksi), lounaaksi lihasose+tissiä, välipalaksi hedelmäsose+tissiä, päivälliseksi kasvissose+tissiä ja illalla puuro+tissiä. Tämä on toiminut oikein hyvin. Ruokien välillä olen antanut vettä, jos on vaikuttanut levottomalta. Ruokaa en tarjoa kuin edellämainittuina aikoina. Yöllä jos herää, eikä rauhoitu (näin on käynyt yhden kerran yösyöttöjen poisjäännin jälkeen) olen antanut vettä lasista, tissipalvelua en enää aloita yöllä. Päiväunia Milja nukkuu vaihtelevasti. Flunssaisena nukkui tarkasti puoli tuntia kolme-neljä kertaa päivässä, mutta nyt nukkuu hieman paremmin. Joinakin päivinä mennään kaksilla päikkäreillä, yleensä kolmilla, pituudeltaan yhdet unet on 30min-1,5h. Yöunet nukutaan klo 20-07 (joskus herää jo puoli seiskalta, joskus nukkuu kasiin saakka).
Milja viihtyy lattialla enimmäkseen mahallaan. Akselinsa ympäri pyörii kovasti ja peruuttelee, mutta eteenpäin ei vielä ymmärrä mennä. Kovasti vaan huutaa leluille, joihin ei yllä, mutta jostain syystä ne ei siitä lähemmäksi tule :D Konttausasentoa ollaan harjoiteltu kovasti, ja siinä jo jonkin aikaa pysytäänkin, mutta konttaus sinänsä on kyllä vielä ihan utopiaa. Milja tykkää istua syöttötuolissa ja rattaissa. Ja sohvalla. Tänään ollaankin menossa ostamaan tytölle omaa pikku nojatuolia. Siskon tytöillä on sellaiset ja siinä Milja aivan onnellisena istui ja söi lelujaan :) Milja hokee kovasti lyhyitä tavuja, kuten: pää pää pää tää tää tää mää mää mää, läiskyttelee perässä pöytää ja nyökyttelee kun näyttää mallia tai sanoo " nox" ... Hassua!
Annukalle kovasti jaksamista! Ja äityliinille myös! *halaus*
Töihinpaluusta: Mulla ei vakipaikkaa ole odottamassa, mutta toivon kovasti että samoihin hommiin pääsisin, kun töihin olen palaamassa. Alunperin aioin mennä tammikuussa -07, mutta olen aika varma, että olen kotona vielä vuoden verran eli palaisin syksyllä -07. En yksinkertaisesti raaski viedä Miljaa hoitoon niin pienenä. :D Rahallisesti yritetään pärjätä, vaikkei sitä niin kauhean paljoa olekaan. Milja on kuitenkin pieni niin vähän aikaa.
Maissinaksuista: Isokokoisiahan ne on joo, mutta ne sulaa suussa. Eli ei niitä tarvi pienentää. Milja ei niistä kyllä oikein tykännyt. Mauttomia varmaan tytön mielestä. Mansikoista tykkää kyllä!
Miljan lempipuuhaa on sohvalla istuminen. Niin söötin näköinen, kun siinä könöttää pienessä etunojassa ja jyrsii lelujaan! <3
Tulikohan tässä kaikki? Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja jaksuja!
Äippä ja Milja 6,5kk
No niin itsekkään en ole jaksanut kautta ehtinyt kirjoitella.
Vieraita oli koko viikonlopun ja käytiin lapsuuden ystävän kans perjantaina terassilla ja ilta venyi aamuun siis sen vuoksi kun ei meinannut taksia saada. Oli muutama muukin immeinen lähtenyt nauttimaan kesän virvoikkeista. Se minusta ja nyt " vauvasta"
Eli Viivi täytti viime viikolla 7kk. Neiti on ihanan nauravainen ja hyvän tuulinen taas kun sai ensimmäisen hampaansa tehtyä. Kaks viikkoa teki tuota hammasta, yöt oli katkonaisia ja päivät kitinää. Mutta nyt kun hammas puhkesi ikenestä niin tuttu iloinen lapsi oli takaisin.
Meillä ei vielä ryömitä eteenpäin mutta työnnetään itseä takapäin ja näin pääsee liikkumaan. Konttausasennossa heijaa itseään edestakaisin. Kyljellään makoilee ja ihankuin yrittäisi siitä nostaa itseään istuma-asentoon. Viihtyy pitkiäkin aikoja lattialla seuraten ympäristöä ja isoveljeä. Yöt nukkuu aika lailla hyvin joskus aamuyöstä tarvii maitoa että jatkaa unia. Rinnansyönnin on lopettanut nyt ihan kokonaan.
Huutaa, kiljuu ja ääntelee välillä ihan kuin sanoisi äitii tai niin minä ainakin kuulen :)
Oletteko käyttäneet vauvoja nyt järvessä kun on näin hellettä ainakin eteläsuomessa? Minä olen käyttänyt reisiin saakka jäähyllä, en ole uskaltanut kastaa pyllyä ettei tule pissatulehdusta. Mutta ois kiva käyttää kokonaan kun nauttii kuitenkin. Meidän neiti sai kummielta ihanan röyhelöisen uikkarin, voi että se on söpö siinä!
Kävelytuoli otettiin viikonloppuna käyttöön muttei oikein vielä ymmärrä sen päälle muutakuin tyytyväisenä että katselee niitä kuvia siinä pöydässä.
Ihmeen hyvin on nukkunut yönsä vaikka ei saadakaan tätä taloa viileäksi näillä helteillä. Nukkumaanmeno on välillä yhtä kitinää kun pitää heijata itseään konttausasennossa sängyssä eikä malttais maata. Mutta sitten aina väsähtää mahalleen nukkumaan.
Eipä nyt muuta en jaksa enää istua tässä hikisenä, kun tultiin just Helsingistä kun mummoa piti käyttää Novitan-tehtaanmyymälässä kun on " lankahullu" , montakohan ponchoa se on jo virkannut tänä kesänä. Meidän Viivillekin ihanan lappapuuron punaisen ja mulle vaaleanvihreän. Siellä oli muuten lastenvaatteita halvalla, kylläkin hyvin pieni valikoima mutta kassillinen lähti mukaan ja maksoi 31,50 euroa!!!
Nyt vilvoittelemaan....
Terkkuja kaikille mammoille ja " vauvoille"
Liili ja Viivi 7kk+4 päivää ja esikoinen joka kuukauden päästä aloittaa eskarin :(