Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tinnitus vain pahenee?

Vierailija
01.07.2020 |

Olen kärsinyt tinnituksesta jo parikymmentä vuotta. Olen pyrkinyt suojaamaan korvani kaikelta melulta. Joskus vähän liiankin herkästi, siis tilanteissa, joissa korvatulppia ei välttämättä olisi edes tarvinnut. Kärsin nyt myös ääniyliherkkyydestä, joka varmaankin johtuu osittain siitä, että olen suojannut korvani tilanteissa, joissa se ei olisi ollut edes välttämätöntä, esim. junassa.

Viime aikoina olen ajanut paljon autolla ja olen ajaessa käyttänyt korvatulppia tai kuulosuojaimia. Nyt tinnitus on vaan pahentunut! Voiko se johtua siitä, että tulpat/suojaimet korvissa tinnituksen rekisteröi paremmin ja se jää siksi kovempana päälle?? En ymmärrä, melualtistuksesta se ei ainakaan voi johtua.

Mistä olette saaneet apua tinnitukseen? Nyt on muutenkin stressaava elämänvaihe menossa, sekin voi pahentaa asiaa. Niskat jumissa ja narskutan hampaita unissani. Miten voi olla mahdollista, että vieläkään 2000-luvulla ei ole keksitty lääkettä tähän vaivaan??? Sitä odotellessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna etsiytyisin asiallisen ja tutkitun tiedon pariin. Esim:

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
2/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu "äänimaailman rikastamiseen". Se, että hiljentää kaikki muut äänet, vain pahentaa ongelmaa. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tinnitys!

Vierailija
4/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi vaikuttaa. Taustamusiikki voi auttaa.

Vierailija
5/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus pahenee hiljaisuudessa, päinvastoin kuin yleensä luullaan. Lääkäritkin sanovat että tinnutuksesta kärsiessä nimenomaan pitää välttää hiljaisuutta. Ei tietenkään pidä meluvaurioita aiheuttaa yhtään enempää, mutta ei missään nimessä korvatulppia tai suojaimia tavallisissa arkiympäristöissä. Ja öisin kannattaa olla esim. kelloradio tai joku tuuletin hurisemassa taustalla, se helpottaa ainakin nukahtamista kun tinnitus ei "kuulu" koko ajan. Tarkoitus on peittää tinnitus muulla luonnollisella äänellä joka ei stressaa niin pahasti.

Vierailija
6/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titaanidioksidista mulle tulee kuulonalenema, mutta olen kuullut et jollakin loppui tinnitus saman tien, kun alkoi tehdä itse ruoat eikä syönyt enää lisäaineita. Jätäpä siis kaikki nappulat karkit ym pois, muuttuuko yhtään mikään.

Vierailija
7/7 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Titaanidioksidista mulle tulee kuulonalenema, mutta olen kuullut et jollakin loppui tinnitus saman tien, kun alkoi tehdä itse ruoat eikä syönyt enää lisäaineita. Jätäpä siis kaikki nappulat karkit ym pois, muuttuuko yhtään mikään.

Mulla ei ainakaan auta mikään lisäaineeton sapuska, olen aina syönyt sellaista ruokaa. Itselläni on alkava tinnitus, eli sellainen jatkuva suhina korvissa. Voi tosin olla verenpainettakin, mutta mittausten mukaan ei pitäisi olla. Kuulo muuten liiankin normaali, koska kuulen 20 kHz, vaikka ikää on yli 40.

- sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi