seksuaalinen haluttomuus/mielipidettänne kyselen
Hei,
Olen kuullut että täällä naiset käyvät hyvin avointa keskustelua eri asioista, joten ajattelin kysyä täällä näkemyksiänne tällaiseen varmaankin hyvin yleiseen ongelmaan (silläkin uhalla että vastaukset on mitä sattuu). Olen 39v mies ja ollut naimisissa 8 vuotta. Meillä kaksi ihanaa lasta (4v ja 7v) ja arkiset asiat ovat mielestäni ihan mallillaan. Meillä on molemmilla aika haastavat ja kiireiset työt ja kotona hommia riittää myös. Elämme varsin tasavertaisessa suhteessa, teen kotitöistä varmasti puolet ja hoidan lapsia, antaen välillä vaimolleni omaa aikaa ja vapaita viikonloppuja. Suhdettamme on vaivannut kuitenkin jo pitkään "kylmyys" itse haluaisin läheisyyttä ja seksiä enemmän kuin vaimoni. Meillä ei pussailla ei halailla. Ymmärrän väsymyksen mutta kun se kestää vuosia tulee aika neuvoton olo. Asiasta on keskusteltu, mutta se ei ole johtanut mihinkään. Olen pitänyt itsestäni huolta ja mielestäni ottanut vaimoani huomioon erilaisissa asioissa. Seksiä harrastamme n. kerran kuukaudess jos minä teen aloitteen. Tämä menee saman kaavan mukaan eli minä hieron häntä jonka jälkeen seksiä rutinoidusti ns. palkinnoksi. Rakastan vaimoani ja lapsia joten erotakaan en haluaisi. En usko että hänellä on ollut toista, mutta jokainen varmasti ymmärtää että tällainen herättää kysymyksiä, katkeruutta ja epäilyksiä. Onkohan jotain mitä voisin asian eteen tehdä tai tehdä toisin?
Kommentit (49)
Naisen näkökulmasta kerron oman tarinani. Minulla on takana pitkä liitto, lapsiakin on. Oli aikoja jolloin ei kiinnostanut mutta ne ajat liittyivät läheisesti perheenlisäykseen. Stressi on minusta huono tekosyy. Minä rentoudun rakastelulla ja stressikin katoaa :)
Mieheni on "tavallinen" suomalainen mies, saisi huomioida minua enemmän ja seksikin on melko lailla sitä samaa rataa... Mutta nautin siitä silti eikä tulisi mieleenikään olla viikkoa ilman. En koe miestäni kohtaan erityistä intohimoa vaikka hän on ihan hyvännköinen.
Asiasta kannattaisi puhua vaimon kanssa avoimesti ja kysyä mitä voisi tehdä toisin tai jättää tekemättä. Monesti naisia vaivaa sellaiset asiat joihin mies ei ehkä kiinnitä huomiota, pesemättömät pyykit, tiskit, kauppalista... onhan näitä verukkeita. Itse en näihin sorru. Olen oppinut sulkemaan ajatukseni arjesta ja antautumaan seksille. Mikäli suhteessamme ei oli seksiä, lähtisin saman tien tai etsisin jonkun toisen varatun jonka kanssa voisi toteuttaa itseään.
Voi naiset! Herätkää nyt, miehenne hippaavan vieraissa jos pidätte jalat ristissä. Muistatteko miten ihanaa on nauttia, saada orgasmi ja olla hellittävänä?
Tuohan on täysin normaali tilanne yli 5v kestäneissä avioliitoissa. Ei siitä kannata stressiä ottaa turhaan. Muutama vuosi sitten meillä ei olisi ollut seksiä ollenkaan jos en olis tehnyt aloitteita ja näihin aloitteisiin sai vastakaikua n. kuukauden välein. Teinkin siinä pienen testin ja en "vongannut" vaimoltani ollenkaan ja meni vähän päälle 11kk ennenkuin hän itse halusi seksiä. Nykyäänkään en jaksa seksiä pyytää/anella kun väsyttää/on liian myöhä/liian aikainen/aamulla on herätys/lakanat on väärin ym... :) kumma kyllä nykyään vaimoni ihan itse haluaa seksiä parin viikon välein ja onhan tämä parempi kuin ei saisi ollenkaan.
Kuulostaa aika ikävältä suhteelta, jos nainen ei halua seksiä ollenkaan tai vain todella harvoin. Kiinnostavaa olisi tietää, että miten olette selvinneet? Oletteko pettäneet vai kestäneet kuukausia ilman seksiä?
Mutta täytyy sanoa, että kyllä naisetkin näiden asioiden kanssa painiskelee. Itse ollut muuten aivan mahtavassa suhteessa 2v. mutta miehellä on alusta asti ollut vähemmän seksihaluja kuin itselläni. Minä voisin paneskella vaikka joka päivä, mutta mies hyvä kun syttyy kerran viikossa, ja joskus tuntuu silloinkin, että väkisin. Mitään muuta suhteessamme ei oikeastaan sitten olekaan vikana, eli mies ei vaan yksinkertaisesti ole niin seksuaalista tyyppiä. Se on niin puppupuhetta, että miehet muka aina haluaisivat enemmän kuin naiset..
Kiitokset asiallisista vastauksista. Meillä tällaisten syiden kuten että kotityöt ym. väsyttävät käyttäminen ei oikein toimi, koska teen itse varmastikin puolet. Yksinkertaista ratkaisua ei varmasti ole enkä sitä ole odottanutkaan. Asiasta keskusteleminen on varmasti hyvä neuvo, mutta minusta vähän tuntuu että sekin tie on katsottu ja ei ole muuttanut mitään. Luulen että tyydyn toimimaan kuten tuossa yksi kirjoittaja eli lopetan seksin ehdottelun (ja sen hieronna), sekä muun lähesyyden hakemisen ja katson johtaako se mihinkään. Tällä hetkellä haluan kuitenkin pitää perheen kasassa vaikka vaan lasten takia.
Tähän kun joku keksisi hyvän neuvon. Aikalailla sama tilanne meillä. Itse päätin jonkun aikaa sitten, että pyrin parhaani mukaan syrjäyttämään seksuaaliset ajatukset ja himot vaimoani kohtaan. Asiasta on väännetty ja käänetty ja yritetty keskustella, mutta kun vaimoa ei kuulemma vain kiinosta seksi, eikä seksuaalisia haluja ole.
Vaihtoehtoja ei taida olla kuin kolme. 1) Hammasta purren eteenpäin (ja odottaa, että lapset ovat isompia ja nostaa kytkintä). 2) avioero, 3) salasuhde. Tai ainakaan minulta alkaa ideat loppumaan parisuhteen eloon herättämisessä...
Mielestäni kiteytit asian ja ratkaisut hyvin. Jossain vaiheessa vain ymmärtämiselle ja keskustelulle tulee piste ja nämä kolme vaihtoehtoa jää jäljelle.
Kiva, että on muitakin kenellä on sama ongelma. Itse olen yrittänyt puhua, ottaa huomioon, kehunut, siivoan melkein jokapäivä, teen ruokaa, leikin lasten ja hän vielä saa omaa aikaakin.Viimeksi kun juttelin hänen kanssa, että haluaisin enemmän seksiä johon vaimo on vaan vaan vastasi, että ei ole niin seksuaalinen ihminen. Enpä ole sen jälkeen puhunut ko asiasta enkä edes painosta. Leluja meillä on ja viimeksi kuin vaimoni kävi laivalla siellä oli scandinavian hunks:it kommentoi vaan, että olis ottanut housut pois. Enpä oikein tiedä mitä tehdä.
Tähän kun joku keksisi hyvän neuvon. Aikalailla sama tilaanne meillä. Itse päätin jonkun aikaa sitten, että pyrin parhaani mukaan syrjäyttämään seksuaaliset ajatukset ja himot vaimoani kohtaan. Asiasta on väännetty ja käänetty ja yritetty keskustella, mutta kun vaimoa ei kuulemma vain kiinosta seksi, eikä seksuaalisia haluja ole.
Vaihtoehtoja ei taida olla kuin kolme. 1) Hammasta purren eteenpäin (ja odottaa, että lapset ovat isompia ja nostaa kytkintä). 2) avioero, 3) salasuhde. Tai ainakaan minulta alkaa ideat loppumaan parisuhteen eloon herättämisessä...
[/quote]
#2 jatkaa;
se on useimmiten niin että saa vaimolle hoitaa nautinnon, käsin tai nuolemalla. Sitten ikäänkuin "pakosta" vaimo sanoo että voit pannakin. Monen viikon kuti putkessa niin sehän on pikkuhetken huuma ja sitten nukkumaan. Kai se pitää tehdä niin kuin aloittajakin kirjoitti, että lopettaa kokonaan kysely. Tosin joku juttu laittaa tyhejntymään n. 2 kertaa viikossa muuten alkaa palleissa pakottaa. Mutta itse sitten edelleen varmaan vaan kun ei oikein muutakaan voi
No jippii, meillä mies on se joka ei halua, itse voisin sekstata vaikka joka päivä. ja sitten ehkä kerran kuussa se puristaa tissistä pari kertaa ja kourasee alapäätä, iskee kullin sisään, 3 työntöä ja laukeaa. jeba! itellä pikkasen hyväkskäytetty olo kun ukko alkaa kuorsaa vieressä, sit ajattelen vaan et hei kuukauden päästä uudelleen. :( surkeeta.
Mä oon toinen nainen.
En halua juuri nyt vakinaista suhdetta, vaan vain säännöllisesti hyvää, aistillista seksiä ilman sitoumuksia. Ja niitä varattuja miehiähän riittäisi... Nyt on yksi vakisuhde menossa: mies 13 vuotta avioliittoa takana, rakkaat lapset ja fiksu vaimokin, jota seksi ei enää kiinnosta. Tapaamme miehen kanssa seksin merkeissä keskimäärin kerran viikossa, joskus useamminkin. Ja tämä on hyvä järjestely. Liitto ei vaarannu ja kumpikin saa mitä haluaa.
#9 jatkaa vaimoni ei myöskään kehu, koske minua(ei halaa) haluu vaan olla tietokoneella ja olla kavereiden kanssa. Seksiä vaan kun minä vonkaan ei aina silloinkaan. Seksi asiat on meille jumi asia, siitä ei voi puhua tai muuten vaimo vetää herneen nenään.
Täälläkin on ajauduttu kerran kuukaudessa (aina ei sitäkään) tahtiin. Noin reilu 10 vuotta sitten seksi puuhat alkoi taantumaan. Ennen sitä rakastelua oli n. pari kertaa viikossa ja seksi oli monipuolista ja molemminpuolista nautintoa. Syytä en ole osannut selvittää, eikä vaimo halua asiasta keskustella. Todennut vain ettei seksi kiinnosta kuin kerran kuukaudessa. Voi olla että lasten teko vei vaimoni halut. Ainakin asiat muuttuivat samoihin aikoihin. Ehkäisystäkään hänen ei tarvitse huolehtia koska hoidin homman kuntoon laitattamalla pillit poikki. Eli pillerit yms. eivät vie haluja. Muutoin avioliitto sujuu ihan mukavasti ja yhdessä kotia ja perheen asioita hoidellaan. Olishan se kiva jos seksin suhteen sais vielä kokea ajan paremman...
Minä epäilen meillä että kierukka aiheuttaa haluttomuutta ja ehdotinkin vaimolle että jos kävisin tekemässä vasektomian ja näin ei tarvisi mitään ylimääräisiä hormoneita kierrättää kehossa (lapset meillä on tehty, 3kpl). Ei kuulemma kelpaa koska sitten joutuisi kärsimään menkoista. Niin ja en kertonut tietenkään että tekisin tuon toimenpiteen vain siksi että saisin lisää seksiä tai että olisin koskaan maininnut että seksiä on liian vähän...
T. #4
Menimme kuukauden tutustumisen jälkeen naimisiin. Olimme todella rakastuneita ja halusimme seksiä jatkuvasti. Mieheni asui kuitenkin tuolloin vielä äitinsä luona, jossa sitten vierailin miltei joka päivä ja hyvin usein myös yövyin.
Anoppi oli mustasukkainen pojastaan ja valitti, ettei saanut illalla eikä aamulla nukuttua, kun kuului meteliä seinän takaa. Kerran anoppi tuli jopa ovelle kurkkimaan ja yllätti meidät koira-asennosta. Oli noloa.
Sitten mieheni seksijhalut vähenivät, kunnes seksiä ei enää ollut kuin kerran kuukaudessa. Anoppi oli huomattavasti virkeämpi ja iloisempi. Se oli miehelleni niin tärkeää, että hän jätti seksin kanssani. Kyllä on kummallista, että aikuinen mies voi olla noin riippuvainen äidistään. Otin eron ja nyt minulla on todellinen mies eikä mikään mammanpoika. Seksi on ihanaa ja tuhmaa.
Jos asiasta on rohkeasti keskusteltu eikä silti mikään muutu, niin ei varmaan haitaksikaan ole, jos vaimosi kokeilisi sellaisia valmisteita, jotka sisältävät luonnosta peräisin olevia seksuaalista halukkuutta lisääviä aineita? Lääkkeitä en tarkoita vaan sellaisia valmisteita jotka vaikuttavat naisen libidoon parantavasti ja stimuloivasti. Tärkeää tietysti, ettei vaimosi terveys ole uhattuna, siksi juuri en lääkkeistä puhukaan. Olen kokeillut Femmax-tabletteja ja syönyt mm. tehostanut syömällä mm. vaniljaa, basilikaa ja avokadoa. Niiden avulla sain seksielämäni parempaan jamaan ja mies on tyytyväinen :)
Meillä tilanne on hieman toisinpäin. Yhteistä taivalta yli kymmenen vuotta, lapsia. Olen nainen, liitossa miehen kanssa jota kohtaan en tunne muuta kuin rakkautta ja syvää kiintymystä. Silti me pannaan (juuri näin, pannaan, ei rakastella). Mieheni kestää ihan hyvin, ei laukea heti. Jyystää ja panee, edestä ja takaa. Mutta..hänellä ei tunnu olevan tarvetta tyydyttää minua millään tavalla. Seisomme on siis pelkkää panoa. Ihan kuvaajan sekin on mutta pitäisin kovasti jos minua pidettäisiin hyvänä, siliteltäisiin, suudeltaisiin jne. Mutta kun ei. Perhe on minulle tärkeä enkä aio sitä rikkoa. Olenkin ratkaissut asian tapaamalla salaa miestä joka tyydyttää läheisyyden kaipuun ja tuottaa nautinnon myös minulle.
Täällä on yksi nuori (22v) nainen, jolla on myös halujen kanssa itsellään ongelmia. Minun vinkkini teidän miesten ongelmaan on se että juuri lopetatte sen seksin "vonkaamisen" ja vihjailemisen. Mutta sen tilalle huomioitte naistanne eri tavoin! Muistakaa että nainen usein ns. unohtaa itsensä tultuaan äidiksi. Ei tunne enään itseään naiselliseksi ja haluttavaksi. Se ei auta, vaikka kuinka kehuisi seksikkääksi, se täytyy tehdä piilo viestein.
Eli kyselette naistenne mielipiteitä (joskus ihan tyhmiinkin juttuihin), juttelette asioista ja annatte arvoa naisen sanomisille. Varmistakaa, ettei suhteesta ole tullut äiti ja poika suhdetta... Kyselkää miten päivä mennyt, ja kuunnelkaa niitä jaarituksiakin ;)
Kerro ääneen rakastavasi naistasi. Halaa, pidä lähellä ihan muuten vain. Kosketa ohi kulkiessa esim olkapäätä, niskaa, alaselkää ym hellästi. Tosi pieniä, mutta silti suuria asioita kun siitä tulee tapa.
Kehu välillä, mutta aidosti. Esim. kun tulet perässä keittiöön, kehu miten juuri päällä oleva vaate sopii hänelle/ hänen hiuksensa ovat kivasti/ hän tuoksuu hyvälle ymymym..mitä mieleen tulee.
Kaupasta ja töistä tullessa tuo jotain pientä ekstraa josta tiedät puolison ilahtuvan. Vaikkapa jokin herkku tai esine, josta puhunut. kukatkin käy, mutta ne on jo aika klisee...
Ja ennen kaikkea juttele hänen kanssaan ja vietä hänen kanssaan oikeasti aikaa, ole kiinnostunut hänen puuhistaan. (vaikka sitten menet hänen luokseen koneelle, halaat ja kysyt mitä mielenkiintoista sieltä löytyy..)
Kun nainen tuntee itsensä rakastetuksi, kyllä ne halut sieltä heräävät.. Varsinkaan kun ei painosteta ;) Usein naiset tietävät olevansa "pihejä" Ja se usein ahdistaa valmiiksi kun tulee paine siitä että "pitäisi antaa" kun on aikaa mennyt jo paljon.. Sitten ei haluta sitä vähääkään. Sen vuoksi pitää lopettaa vänkääminen.
Juu jos vonkaamisen lopettaa ja menee se vajaa vuosi niin ei siinä kuule sivelyt ja hellittelyt auta. Sitäpaitsi tommosesta sivelystä tälälisessa pihtaustilanteessa tulee melko monella (lue = 99%) naisella semmosta palautetta että "älä vitti nyt tulla siihen vonkaamaan". Ehkä kaks naista jaksais keskenään tuommosta kissa/hiiri-leikkiä sivelyineen vuosien ajan mutta ei miestä ole tehty viestittämään tunteitaan ja tarpeitaan piiloviestein. Jos kotona ei saa pimppaa niin aikansa sitä kateltuaan mies hakee sitä muualta.
Saako naisenne orgasmia? Mielestäni suurin syy naisen seksuaaliseen haluttomuuteen on se, ettei nainen saa orgasmia seksissä. Pystyttekö te miehet tuottamaan sen hänelle? Ap kirjoitti hierovansa vaimoaan, mistä? Hierotko klitorista? Voin antaa vinkin, että kasvattakaa parta, se tuntuu hyvältä jalkovälissä. Suuseksissä naiset yleensä saavat orgasmin.
Tosiasia on se, että mitä enemmän nainen saa tyydytystä seksistä, sitä enemmän sitä haluaa. Onko vaimoillanne G-piste? Oletteko etsineet, löytäneet, ja keksineet mitä sille G-pisteelle pitää tehdä?
Meillä ei ainakaan kotityöt vaikuta asiaan. Minä teen melkein kaiken. Mutta miehen työstressi kyllä vaikuttaa. Minä haluaisin seksiä vaikka joka päivä, mutta miestä väsyttää ja stressaa. Hän haluaa kerran viikossa. Minulla on jostain syystä kausia, jolloin haluan enemmän, ja joskus vähemmän. Miehellä samoin, mutta ne menee täysin päinvastoin. Olenkin ajatellut, että onko seksiä haluava nainen kammotus, kun mieheni alkaa muuttuun haluttomaksi aina kun minä olen paremmassa vireessä?
Mieheni on siis todella hyvä sängyssä, hän antaa suuseksiä, hieroo G-pistettä ja laukean joka kerta takuu varmasti. Otan myös mieheltä suihin, ja suostun kaikkiin asentoihin mitä hän haluaa. Silti mies kieltäytyy aina välillä seksistä vedoten milloin mihinkin.
Kiinnostaisi kanssa. Muutama vuosi vähemmän ikää meillä, mutta suhde samanpituinen ja tilanne täysin sama. Ei keksi enää mitä tekisi. Meneekö se mielenkiinto sitten naisilta niihin touhuihin muutaman aviovuoden jälkeen vai mikä ihme??