Salaatinkastike vai salaattikastike?
Kumpaa nimeä käytät salaattiin tarkoitetusta kastikkeesta?
Kommentit (9)
Piti ihan käydä salaattikastikepullosta tarkistamassa, kummin siinä lukee. Siinä lukee salaattikastike, mutta aion jatkossakin sanoa salaatin kastike.
Minulle tulee sanasta "salaattikastike" mieleen kastike, jossa ui salaatin palasia. Ihan samaan tapaan kuin makkarakastikkeessa ui makkaran palasia. Makkaran kastike taas on erillinen kastike, jota voi laittaa makkaran päälle, jos haluaa.
Salaattikastike olen aina sanonut ja sanon jatkossakin.
Salaattikastike.
Salaatinkastike kuulostaa yhtä mummomaiselta ja tehdyltä kuin keitinperunat.
Salaattikastike.
Jälkiruokakastikekin on tarkoitettu jälkiruokien kastikkeeksi - ei se kastike ole yksistään mikään jälkiruoka, vaikka se kirjoitetaan muodossa "jälkiruokakastike" eikä "jälkiruoankastike".
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan käydä salaattikastikepullosta tarkistamassa, kummin siinä lukee. Siinä lukee salaattikastike, mutta aion jatkossakin sanoa salaatin kastike.
Minulle tulee sanasta "salaattikastike" mieleen kastike, jossa ui salaatin palasia. Ihan samaan tapaan kuin makkarakastikkeessa ui makkaran palasia. Makkaran kastike taas on erillinen kastike, jota voi laittaa makkaran päälle, jos haluaa.
Ei spagettikastikkeessakaan ole spagettia, vaikka se kirjoitetaan "spagettikastike" eikä "spagetinkastike".
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Tuloksista päätellen palstalla pyörii hyvin tietämätöntä ja hölmöä porukkaa😄
Olisi halunnut elää tietämättä että se on salaattikastike. Nyt en enää tiedä mitä sanoa.
Salaatin kastike TAI salaattikastike