Mistä tässä whatsappi viestissä mahtaa olla kysymys?
Sain kaverilta viestin, kutsu bileisiin. Kun olin katsonut sen, kaveri poisti viestin.
Oliko teidän mielestä kyseessä vahingossa lähettäminen, vahingossa poistaminen vai ihan vaan jonkinlainen kiusanteko (niinku "hupsista", et muute taidakkaan tulla mun bileisiin).
Ollaan ylä-aste ikäisiä tyttöjä. Ei olla erityisen hyviä frendejä, enkä varmaan olis menny niihi bileisiin. Silti mietin, että mikä tää juttu on.
Kommentit (34)
Ehkä tämän kaverin joku vanhemmista tai sisaruksista lukee, eikä hän halua todistusaineistoa, että on järjestämässä juhlia mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteikäinen kysyy jtn vauva-lehden palstalla. En usko.
Se oli ylä-aste.
Onko käyny mielessä, että ehkä sun pitäis ehkä sittenkin käydä peruskoulu loppuun.
En reagoisi asiaan yhtään mitenkään. Kuulostaa sellaiselta tyypiltä, johon ei erityisemmin kannata uhrata aikaa eikä energiaa.
Luultavasti lähetti väärälle henkilölle tai sitten tuli toisiin ajatuksiin. Kait se kiusantekokin on mahdollista. Kun et tiedä, niin oleta, että tuli väärälle henkilölle. Jos hän ottaa asian puheeksi, niin sanot vain, että ajattelit, että sen piti mennä jollekin muulle, eikä sillä väliä, kun sulla oli muutenkin muuta menoa silloin. Jos et halua valehdella, niin keksi sitä muuta menoa. Ei tarvi kertoa sille, mitä se muu meno on.
Kiitos taas tsemppaavista vastauksista. En mä kyllä usko, että on hävittäny todistusaineiston tai vastaavaa, ku viesti katos suunnilleen 1 tai 2 min sen jälkeen kun olin sen lukenu. Tajusin kyllä sen että I'm not invited.
Ja sori kirjoitusviheet, kiitti niistäki kommenteista. On tärkeetä kirjottaa oikein, tajuun kyllä. Ja anteeks, että ne on joitain kai sit loukannu tmv.
Oon myös unohtanu laittaa AP, mut ehkä näist muutenki tajuu mitkä on mun vastauksia.
Jos kyseessä olisi todistusaineiston hävittäminen puhelimesta, niin kai se olisi järkevämpää kirjoittaa siihen viestiin, ettei vastaanottajien tarvi ihmetellä. Tai sitten sanoa vain naamatusten.
En ainakaan itse menisi bileisiin, jotka a. järjestetään luvatta tai b. joista ei ole varmuutta, onko niitä edes vai onko kyse jostain huijauksesta tai peruttiinko bileet jne. Parempi, kun et vain mene.
Huhh
Onneks aikuisena ei enää tarvi olla yläasteella ja joutua noihin ihan tosi ihmeellisiin tyttöjen psyykkisiin kiusaamiskuvioihin.
Mulle tulee sellainen olo että sillä tyypillä on nyt jotku bileet jotka ei kiinnostais ketään muuten ollenkaan, minkä takia se härnää muutamia tollasella ihme kikkailulla tiedottaakseen että on muuten bileet ja sua ei muuten kutsuttu. Helpoimmalla pääset kun et reagoi mitenkään, ja myös jatkossa kun hän tekee jänniä juttujaan keskity muuhun. Hänel on jokin ongelma, joka ei varmasti liity sinuun. Aikuisena sitten selvittänee yksinään terapiassa miten isi ja äiti ei koskaan huomanneet vaikka hän yritti seistä päällään ja teki himmelin. Sinä sen sijaan voit välttyä terapian tarpeelta jättämällä nyt huomioimatta tuollaiset ja keskittymällä itseesi ja asioihin joista sulle tulee hyvä mieli :)
Siis miten se viesti katosi, jos ehdit sen lukemaan. Eihän lähettäjä sitä enää pysty poistamaan siinä vaiheessa. Vai näitkö vain ilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten se viesti katosi, jos ehdit sen lukemaan. Eihän lähettäjä sitä enää pysty poistamaan siinä vaiheessa. Vai näitkö vain ilmoituksen?
Kyllähän whatsapp-viestin pystyy poistamaan koska tahansa. Sitten whatsappiin tulee jotain että ko. viesti poistettu tms.
Kertoisin niinkuin asia on. Viesti tuli, ehdit lukea mutta sitten hävisi.
Kysy oliko se tarkoitettu sinulle vai vahingossako tuli?
Turha pohtia ja tehdä asiasta niin monimutkaista. Mitä menetät tai mitä voi "pahimmillaan"tapahtua, jos kysyt.
Kiitti taas vastauksista. Jotenkin helpotti, kun sai vähän "jutella" asiasta. Nyt mä yritän vaan päästä yli. :D
Vierailija kirjoitti:
Ja jos se kysyy miks et haluu tulla, sano että on parempaakin tekemistä.
Minusta pitäisi tietää konteksti paremmin, ennen kuin antaa tällaisia neuvoja. Mitä jos se kaveri onkin arka ja ei-niin-suosittu, joka on pitkään kerännyt rohkeutta edes kutsua kavereita bileisiin? Ei tunnu kovin kivalta, jos sitten vastataan, että ei vois vähempää kiinnostaa.
Yläasteikäisten tyttöjen murheita. Onneksi ei tällaisia ongelmia omassa nuoruudessani ollut.
T. Mummeli 66 v.
Itse ajattelen, ettei kutsu jää sun puhelimeen, jotta voisit näyttää sen muille. Ehkä ne on sisäpiirin juhlat ja sinut on kutsuttu, mutta siitä ei haluta jäävän todistusaineistoa kenenkään puhelimeen.