Miten voi tehdä koronakaranteenissa oleville vanhemmille ruokaostokset niin että pankki/verottaja ei hermostu?
Jos käyn heille kaupassa ja maksan ruokaostokset omalta tililtäni. He maksavat sitten heille toimittamieni tuotteiden hinnan tililleni. Voiko Pankki tai verottaja puuttua tuollaiseen? Pitäisikö tuo hoitaa jollain toisella tavalla, vai onko tuo ihan verottajan hyväksymä tapa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa käteisellä. Vanhemmat antaa sulle 500e, jolla makselet ostoksia kunnes raha loppuu. Sitten taas saat uudet käteiset. Laskette kuitteja että rahat menee about oikein.
Jep. Omat vanhemmat nosti pankista 25 000 euroa käteistä ja sanoivat ostavansa sillä käytetyn auton netin kautta. Antoivat rahat oikeasti mulle. Kansalaiset 100, verottaja 0.
Vierailija kirjoitti:
Täsmennän vielä, että tilanne ehkä tulee jatkumaan niin kauan kunnes saavat rokotteen
ap
Jatkuu siis ikuisesti.
Taino kunnes kuolema teidät erottaa...
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa käteisellä. Vanhemmat antaa sulle 500e, jolla makselet ostoksia kunnes raha loppuu. Sitten taas saat uudet käteiset. Laskette kuitteja että rahat menee about oikein.
Minä en käy itsekään kaupassa nyt korona-aikana, vaan tilaan kotiinkuljetuksella tai noudolla niin että maksan netissä etukäteen. Siten tuo ei toimi. Ja siis haluan tehdä niin kuin laki sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmennän vielä, että tilanne ehkä tulee jatkumaan niin kauan kunnes saavat rokotteen
ap
Jatkuu siis ikuisesti.
Taino kunnes kuolema teidät erottaa...
No, sitä me kukaan emme vielä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tilaa netistä heidän omilta sivuiltaan ruokaa heidän kotiin jos itse eivät osaa tilausta täyttää? Ostokset veloitetaan aina kortilta sinä aamuna kun tilaus tuodaan. En käsitä mikä syy olisi siirrellä rahoja kenenkään tileille.
Tulee yhdellä keräilymaksulla, jos tilaan itselle ja heille samalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy itsekään kaupassa nyt korona-aikana, vaan tilaan kotiinkuljetuksella tai noudolla niin että maksan netissä etukäteen. Siten tuo ei toimi. Ja siis haluan tehdä niin kuin laki sanoo.
Kuten laki sanoo? Ei tuollaisia yksinkertaisia asioita määritellä missään laissa, kun et saa mitään palkkaa tai hyötyä edes tuosta. Ei ole MINKÄÄN lain vastaista että äitisi antaa sinulle 100e käteistä ja sinä käyt ostamassa sillä rahalle hänelle ruokaa.
Mutta toki jos et käy kaupassa ja käytä käteistä niin toi ei ole kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä oman mielenrauhasi vuoksi säästää kuitit. Laitatte niihin kumpikin osapuoli omat nimikirjoituksen, joilla todistatte kuitin oikeaksi. Voit vielä tehdä juoksevalla numeroin illat "kirjanpidon" kansioon, johon merkkaan pvm, summat ja esim kaupan ostettu, sinne kuitit juoksevien numeroineen myös talteen.
Näinhän sitä esim. Ryhmäkodeissa pidetään kirjanpitoa asukasvaroista ja todistetaan rahojen asianmukainen käyttö.
No nyt korona-aikana en hae mitään nimikirjoituksia, kun pysyttelemme toisistamme fyysisesti erillään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten laki sanoo? Ei tuollaisia yksinkertaisia asioita määritellä missään laissa, kun et saa mitään palkkaa tai hyötyä edes tuosta. Ei ole MINKÄÄN lain vastaista että äitisi antaa sinulle 100e käteistä ja sinä käyt ostamassa sillä rahalle hänelle ruokaa.
Mutta toki jos et käy kaupassa ja käytä käteistä niin toi ei ole kätevää.
Elähän hermostu. Minä vain pelästyin sitä ketjua, jonka joku teki eilen palstalla. Joku provo se todnäk oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Omat vanhemmat nosti pankista 25 000 euroa käteistä ja sanoivat ostavansa sillä käytetyn auton netin kautta. Antoivat rahat oikeasti mulle. Kansalaiset 100, verottaja 0.
ei tuo kyllä kansalaistenkaan kannalta ollut ookoo. Verottaja huolehtii kansalaisten eduista. Ilman verotuloja ei ole terveydenhuoltoa eikä mitään infraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan sä oman mielenrauhasi vuoksi säästää kuitit. Laitatte niihin kumpikin osapuoli omat nimikirjoituksen, joilla todistatte kuitin oikeaksi. Voit vielä tehdä juoksevalla numeroin illat "kirjanpidon" kansioon, johon merkkaan pvm, summat ja esim kaupan ostettu, sinne kuitit juoksevien numeroineen myös talteen.
Näinhän sitä esim. Ryhmäkodeissa pidetään kirjanpitoa asukasvaroista ja todistetaan rahojen asianmukainen käyttö.
No nyt korona-aikana en hae mitään nimikirjoituksia, kun pysyttelemme toisistamme fyysisesti erillään
Itepähän kysyit miten, mä vastasin.
En löydä sitä eilistä keskustelua, voisiko joku linkata? Vai onko poistettu?
Sen vuoksi kysynkin asiaa, kun luin sen ketjun. Mutta hyvä sitten, jos siitä ei tarvitse tehdä mitään selvityksiä, kun ostelen vaan ihan niitä normaaleja ja edullisia arkisia ruokatavaroita. Kuitit kyllä säilytän varmuuden vuoksi.
ap