Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hirsimökki muuttovalmiina, puhutaan hinnoista ja kokemuksista

Duecorso
01.07.2020 |

Mökkiprojektin suunnittelu alkaa pikkuhiljaa muhia pääkopassa. Hirsimökki olisi tavoitteena, ei mikään superluksusjättilukaali, vaan max 80 talviasuttavaa neliötä kahdella makkarilla ja ilman saunaa (rantasauna tulee sitten erikseen). Tontti on olemassa, mökki teetettäisiin täysin avaimet käteen-systeemillä. Tiedän, että se maksaa huomattavasti enemmän, kuin ostaa pelkkä mökkipaketti ja rakentaa se itse, mutta sen verran on saanut tässä vanhaa omakotitaloa asustellessa tehdä remppaa ja jos jonkinlaista nikkarointia, että ei tippaakaan kiinnosta alkaa itse väsäämään mökkiä. Eli tarkoitus on päästä itse hyvin helpolla, lähinnä joutua valitsemaan jotakin matskuja ja kodinkoneita.

Salvoksen mallistosta löytyi ihan täydellinen pohja, mutta heidän sivuilla ei ole minkäänlaisia hintatietoja, ei edes mitään alkaen-hintoja. Johtuu varmaan siitä, että lähes joka mökkiä jotenkin räätälöidään ja on mahdoton antaa hintaa ennen varsinaista suunnittelua, mutta itsestä taas tuntuu tyhmältä varata jotain suunnitteluaikaa hinnan saamiseksi, kun vasta kartoitetaan mahdollisia valmistajavaihtoehtoja ja sitä, että mitä nyt sitten ylipäätään siltä mökiltä halutaan. Hinta olisi oleellinen seikka myös siksi, että ehkä joudutaan tekemään joitakin toimenpiteitä, että saadaan sitä rahaa vähän irroitettua ja se ei välttämättä käy aivan kädenkäänteessä.

Onko täällä ketään, joka olisi teettänyt hirsimökin avaimet käteen-periaatteella? Haluaisin kuulla kokemuksia. Kustannukset tietysti kiinnostaa kovasti, mutta kaikki muutkin omakohtaiset kokemukset asiasta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä