Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi välitän siitä mitä muut ajattelevat minusta

Vierailija
16.04.2013 |

Oi miksi miksi ja miksi, aina mietin että mitä muut ajattelevat minusta. Todennäköisesti eivät yhtään mitään, kenelläkään ei riitä aikaa minun ajattelemiseeni, ja silti mietin sitä. Ketä muka kiinnostaa mun asiat. Ei ketään, ja silti vaivaan sillä päätäni.

Armoa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin otsikon perusteella sinun kertovan, miksi on nimenomaan luonnollista ja järkevää välittää siitä mitä muut ajattelevat. kuvittelin että kerrankin joku vastustaa sitä hyvin yleistä idiotismia, että muka ei pitäisi/tarvitsisi välittää siitä mitä muut ajattelevat. Plus että kaikki siitä välittävät.

Se mitä muut sinusta ajattelevat vaikuttaa esim. siihen miten sinua kohdellaan, miten läheisiäsi kohdellaan, pääsetkö joihinkin tavoitteisiisi vai et jne. jne. koska enimmät asiat elämässä eivät ole vain itsestä kiinni.

Vierailija
2/5 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se vaikuttaa asioihin, mitä muut ajattelevat, mutta ei sen silti pitäisi antaa olla kovin määräävä tekijä omissa valinnoissa.

On heikon itsetunnon merkki, jos jatkuvasti miettii sitä, mitä muut ajattelevat. He eivät opettele tuntemaan itseään niin, että tietäisivät, mikä itselle olisi parasta, vaan yrittävät elää niin, että se olisi muiden mielestä oikein.

Kokemuksesta voin kertoa myös, että vanhemmat, joille tärkein kasvatusargumentti on se, mitä muut ihmiset heidän lapsistaan ajattelevat, eivät ole hyviä vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, käytöstavat kunniaan, mutta ei siitä mitään päänvaivaa tarvitse ottaa mitä muut kenestäkin ajattelevat. Kukin katsoo aina omien periaatteidensa ja perspektiivinsä läpi, eli koskaan et voi miellyttää kaikkia. Hanki parempi itsetunto tai jotain tekemistä niin ei tarvitse turhuuksiin tuhlata aivojaan ; )

Vierailija
4/5 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sitä jatkuvasti mietit niin sulla taitaa olla vain aika huono itsetunto :/ Mulla on sama juttu ja tiedän kyllä että itsetuntoni on ihan nollissa.

Vierailija
5/5 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi se että ajattelin käänteisenä: miten paljon ajattelen Harria, entä paljonko äitiä, mitenkäs usein vaikka Lauraa ja miten heidän tekemiset minua kiinnostaa. Eikä se oikeasti ole kiinnostavaa.

On jännää jos jollain on mielenkiintoinen elämä! Tai joku tekee itselleen tärkeää asiaa.

Joskus saatan päivitellä jonkun kanssa jostain henkilöstä X mutta se jää kohta taka-alalle ja puhumme muusta. Mutta minun elämään ei vaikuta se mitä Laura tai Harri tekee. Elän omaa elämääni.

Tälläinen auttoi ainakin minua. Jos sinuun vaikuttaa paljon ajatuksesi niin kannattaa mennä terapiaan juttelemaan koska se voi olla silloin omassa päässä tuo ongelma eikä siinä että muut puhuu jostain asiasta (jos edes puhuu). Hyvä olisi aina puhua ongelmansa toisien kanssa läpi koska ne tuppaantuu jäämään selvittämättöminä kiusallisiksi ja kynnys muiden kanssa toimintaan kasvaa ja voit jäädä yksinäiseksi ja taas kuvitella miten sinusta muut puhuu.

On siis ihan aiheellista miettiä omaa suhdettaan muiden kanssa mutta kannattaa myös miettiä paljonko ihmiset oikeasti miettii sinua. Kannattaa tulla vähän alemmas sieltä pilvilinnoista ja olla rohkeasti muiden kanssa tekemisissä ja vähemmän välittää jos elät omaa juttuasi ja sinuun vaikuttaa miten joku nyt ottaa sinut. Koska ei ihmisen kuulu jättää elämättä vaan elää. Tuskin moni muukaan jättää tekemättä vaan koska ajattelee että mitäköhän sinä siitä nyt olet mieltä. Kun kumarrat yhdelle niin pyllistät toiselle!