Mulle opettiin lapsena, että suojatien yli mennään ripeästi. Miten nykyään?
Nykyään nuoret ja nuoret aikuiset matelevat suojatien yli kaikessa rauhassa, jotkut jopa räpläävät puhelintaan. Ei mitään kiirettä tunnu olevan. Oletteko huomanneet saman?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jos palaa vihreä niin mennään reipasta vauhtia.
Ihmiset menevät sellaista vauhtia kuin he pystyvät ja jaksavat.
Ei päde ainakaan Mikkelissä, jossa asuu todella hitaita ihmisiä
Talvella suojatiet on monesti niin liukkaita, että on pakko mennä varovasti ja hitaasti. Aina ei meinaa vihreän valon aika riittää liukkaan tien ylittämiseen.
Minulle opettiin, että lasten pitää osaa varoa, kun aikuiset ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle opetettiin, että kun auto päästää, niin täytyy juosta pää kolmantena jalkana yli koska MINUN takia on juuri AUTO pysähtynyt. :D Mielestäni riittää, että kävelee reippaasti, mutta silti välillä juoksen. Kuvitelkaa 30v nainen joka juoksee tien yli niin lujaa kun pääsee :D
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mulle opetettiin, että sen yli mennään omaa tahtia. Jos siinä on valot, niin siinä ajassa, kun valo vaihtuu.
Outoa. LIikenteessä mennään sujuvasti tilanteen mukaan, EI OMAA TAHTIA. Siellä kun pitää huomioida myös muut.
Harvoin kyllä näen että autoilija huomioisi muita kuin itseään, joo no muita autoilijoita muttei ikinä jalankulkijaa tai pyöräilijää.
Liikenneympyrän liittymien kohdalla on heti myös suojatiet ja joskus niiden takia saa paniikkikohtauksia ihmisten saapastellessa puskien takaa auton eteen.
Kerran säikähdin niin, että tööttäsin eteen hyppäävälle sedälle. Hän ei yhtään tykännyt siitä ja hyökkäsi autoni kimppuun hakkaamalla kyynärpäällään kuskin puoleista ikkunaa. Harmittelin,etten sittenkin ajanut hänen päälleen. Olisi yksi hullu nyt vähemmän.
Meillä päin suojateillä löhötään ja toljotetaan autoja kuin lehmät uutta veräjää. Kellään ei ole kiire ja hyvin ehdin lukea viestit luurista, kun pari tyyppiä saa itsensä selvitettyä suojatien ylitse. Harva viitsii kiittää, mikä olisi joskus kiva ele autoilijaa kohtaan. Olkootkin kävelijän oikeudet mitkä tahansa, niin on eri asia olla ripeä kävelijä kuin suojatiehen itseään hierova tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen suojatiespektaakkeli on sellainen missä jalankulkija odottaa suojatien reunassa kaukaa lähestyvää autoa vaikka ehtisi hyvin yli ilman että lähestyvän auton tarvitsisi varta vasten pysähtyä ja viittilöidä jalankulkijalle että voisi mennä yli.
Mistä tiedät kuinka ripeästi jalankulkija kävelee suojatien yli? Osaatko arvioida toisen ihmisen liikuntakykyä vain vilkaisemalla sieltä ratin takaa? Eiköhän se jalankulkija itse osaa arvioida haluaako riskeerata henkeään tai saada raivoisan autoilijan vihat niskoilleen?
Ei jäädä maleksimaan, mutta ei siinä juostakaan tarvitse. Se on suunniteltu niin että vihreän palaessa pitäisi ehtiä ylitys tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen suojatiespektaakkeli on sellainen missä jalankulkija odottaa suojatien reunassa kaukaa lähestyvää autoa vaikka ehtisi hyvin yli ilman että lähestyvän auton tarvitsisi varta vasten pysähtyä ja viittilöidä jalankulkijalle että voisi mennä yli.
Mistä tiedät kuinka ripeästi jalankulkija kävelee suojatien yli? Osaatko arvioida toisen ihmisen liikuntakykyä vain vilkaisemalla sieltä ratin takaa? Eiköhän se jalankulkija itse osaa arvioida haluaako riskeerata henkeään tai saada raivoisan autoilijan vihat niskoilleen?
Viimeksi kolmen teinin lauma lompsi Vuosaaressa suojatien yli hitaammin kuin heitä edeltänyt about 70-vuotias nainen. Kurja juttu, kun kaikki kolme teiniä oli pakosti jotenkin rampaantuneita. Skeittilaudat kainalossa liikkumista helpottamassa. Miksi kaikki kasaantuu nuorille? :(
Vierailija kirjoitti:
Liikenneympyrän liittymien kohdalla on heti myös suojatiet ja joskus niiden takia saa paniikkikohtauksia ihmisten saapastellessa puskien takaa auton eteen.
Kerran säikähdin niin, että tööttäsin eteen hyppäävälle sedälle. Hän ei yhtään tykännyt siitä ja hyökkäsi autoni kimppuun hakkaamalla kyynärpäällään kuskin puoleista ikkunaa. Harmittelin,etten sittenkin ajanut hänen päälleen. Olisi yksi hullu nyt vähemmän.
Meillä päin suojateillä löhötään ja toljotetaan autoja kuin lehmät uutta veräjää. Kellään ei ole kiire ja hyvin ehdin lukea viestit luurista, kun pari tyyppiä saa itsensä selvitettyä suojatien ylitse. Harva viitsii kiittää, mikä olisi joskus kiva ele autoilijaa kohtaan. Olkootkin kävelijän oikeudet mitkä tahansa, niin on eri asia olla ripeä kävelijä kuin suojatiehen itseään hierova tyyppi.
Minulle kyllä opetettiin jo autokoulussa että autoilijana pitää osata olla sen verran ennakoiva liikenteessä että varsinkin puskien takaa voi joku jalankulkija tulla yllättäen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei jäädä maleksimaan, mutta ei siinä juostakaan tarvitse. Se on suunniteltu niin että vihreän palaessa pitäisi ehtiä ylitys tehdä.
Missä vaiheessa AP on puhunut liikennevaloista?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on väistämisvelvollisuus niin minkä takia tööttäilet.
Autoilija odottaa kärsivällisesti eikä raivoa ratin takana.
ohis