Mikä ihmisiä vaivaa? Työkaveri osti ikivanhan auton, joka kuluttaa paljon bensaa
Mä en käsitä. Työkaveri osti ison farmariauton, joka on 15 vuotta vanha. Noin vanha auto kuuluu romuttamolle! Bensan kulutus on iso ja päästöt hirveät. Miksi ihmiset ostavat tuollaisia autoja? Ei todellakaan mikään ilmastoteko. Olisi ostanut edes pienemmän auton. Sori nyt kun avaudun, mutta en tietenkään voi päin naamaa näin sanoa. Mä en vaan tajua tollasta itsekkyyttä, ei piitata mistään ja ajetaan vanhalla saastuttavalla autolla. Kohtahan polttoaine on niin kallista, että ei tuolla ole järkeä ajaa.
Maapallo ei tykkää :,(
Kommentit (43)
Minä, ikivihreä, ostin 10 vuotta sitten ison farmarivolvon vm. 1997, jolla oli ajettu 200 000 km. Kulutus on mnulla 8 l/100 km. Maksoin 4000 euroa. Nyt ajettu 300 000 km. Edellisellä volvolla ajoin 600 000 km, joten tällä autolla on elinikää vielä 30 vuotta.
On luontoystävällistä ostaa vanha ruostumaton ja kestävä auto ja antaa suomalaisille korjaamolle hieman töitä vuosittain. En aja koskaan yli 80 km/h, sillä jokainen auto (myös sähköauto) kuluttaa puolet enemmän nopeidessa 120 km/h kuin nopeudella 80 km/h. Ja ajan vain välttämättömät ajot, noin 10 000 km/v.
Joku proffa on laskenut, että nykyauton valmistus on niin luontoa kuluttavaa, että vasta 150 000 km jälkeen se alkaa saastuttaa vähemmän kuin vanha auto, joka kuluttaa 2 litraa sadalla enemmän.
Tärkeää luonnon säästämisessä on, kuinka (lujaa) ajaa ja kuinka paljon ajaa vuodessa.
Ikivihreä kirjoitti:
Minä, ikivihreä, ostin 10 vuotta sitten ison farmarivolvon vm. 1997, jolla oli ajettu 200 000 km. Kulutus on mnulla 8 l/100 km. Maksoin 4000 euroa. Nyt ajettu 300 000 km. Edellisellä volvolla ajoin 600 000 km, joten tällä autolla on elinikää vielä 30 vuotta.
On luontoystävällistä ostaa vanha ruostumaton ja kestävä auto ja antaa suomalaisille korjaamolle hieman töitä vuosittain. En aja koskaan yli 80 km/h, sillä jokainen auto (myös sähköauto) kuluttaa puolet enemmän nopeidessa 120 km/h kuin nopeudella 80 km/h. Ja ajan vain välttämättömät ajot, noin 10 000 km/v.
Joku proffa on laskenut, että nykyauton valmistus on niin luontoa kuluttavaa, että vasta 150 000 km jälkeen se alkaa saastuttaa vähemmän kuin vanha auto, joka kuluttaa 2 litraa sadalla enemmän.
Tärkeää luonnon säästämisessä on, kuinka (lujaa) ajaa ja kuinka paljon ajaa vuodessa.
Sinäkö se olit tänään tientukkona Lahden moottoritiellä?
Mäkin ajan 15 vuotta vanhalla mesellä enkä aio luopua ennenkuin on pakko! Kylhän se kulututtaa sellaset 12-14l/100km kaupunkiajossa mut ihan sama.