Pyöriikö teillä pesukone, vaikka joku kutsuttuna kylässä?
Kommentit (17)
Pesukone ei pyöri mutta pesukoneen rumpu saattaa pyöriä :D
No mutta mun kone on hiljainen ja se ei kodinhoitohuoneessa häiritse
Tottakai. Ei kukaan sitä kuule enkä tyhjennä kun vieras on paikalla. Ok-talossa asutaan.
Suattaapi pyöriäkin, mittee sitte?
Tarkoitatko astianpesukonetta vai pyykinpesukonetta?
Pyykkikoneen voisin antaakin pyöriä, mutta astianpesukoneen rumpsutus keittiössä kahvia juodessa ei ole kivaa. Siksi säästänkin käynnistämisen siihen, kunnes vieraat lähtevät, vaikka kone siis olisikin jo täynnä odottamassa vain käynnistystä.
Pyykkikone on alakerran kodinhoitohuoneessa ja oleskelutilat on yläkärressa. Oleskelutiloihin ei kuulu kuin linkouksen aloitus. En tietenkään mene lajittelemaan pyykkiä vieraiden läsnäollessa.
Astianpesukonekkin on niin hiljainen että senkin voi pistää huoletta päälle keittöön vaikka oleskeltaisiin viereiseesä ruokailutilassa.
Ostovaiheessa kannattaa vilkaista koneiden desibelit.
Pyörii, ja saatan käydä välillä tyhjentämässä ja lykätä uudet tilalle, riippuu vähän vieraasta. Jos äiti on kylässä, se tulee auttamaan pyykin niputuksessa tai ripustuksessa.
(Tästä tulikin mieleen ANOPPI, joka saa aina paniikin, jos mä teen jonkun operaation pyykin kanssa. Vaikka se olisi 5 minuuttia sitten tullut kylään ja mä menen ottamaan pyykit koneesta, hän on sitä mieltä että "pitäisköhän mun kohta lähtee..." Joissain muissa asioissa on kyllä tapahtunut edistymistä tässä yli kymmenen vuoden aikana, kun ollaan miehen kanssa yritetty tehdä anopin vierailuista jotenkin arkipäiväisempiä ja kodikkaampia, kuin jökötettäis kaksi tuntia kahvipöydässä perseet penkissä.)
Jos on juhlat, ei konetta päällä. Mutta jos sovittu kyläily, mikä ettei tarpeen mukaan. Onko ap jotenkin kade kun emäntä saa pyykit hoidettua mutta hän itse nököttää toimetonna toisen kotona?
Pyykit voivat varsin hyvin pyöriä koneessa, mutta vieras ei saa sitä ikinä tietää. Meillä on kodinhoitotilat toisessa päässä taloa, ei sieltä kuulu mitään 30 metrin päähän monen väliseinän läpi.
No vähemmän mua pyykkikone häiritsee kuin isännän tv:n tuijotus silmät zombiena tai emännän Feisbuukin vilkuilu...
Ei pyöri, koska meillä pesukone on wc/kylppärissä ja vanhan koneen linkous on aikamoinen metakka.
On pyörinyt, eipä siitä mitään haittaakaan ole? Mutten tosin ala tyhjäämään kesken kahvittelun, vasta vieraiden lähtiessä.
Pyörii monesti. Ei ainakaan kuulu varpusparvet niin hyvin vieraiden korviin, kun pyykkikone jyskää vieressä. T:Vatsavaivainen
Saattaa pyöriä, ja kuivausrumpukin. Ovat kodinhoitohuoneessa yläkerrassa, joten vieraat eivät tiedä niistä mitään.
Tiskikonekin voi olla päällä. On niin hiljainen, että siitä ei kuulu ääntä.
riippuu kyläilyn laadusta ja kyläilijästä. en mä kesmen illanuistujaisia pyykkää, mutta jos pihalta/kaupasta/puistosta kutsun kahville, niin saa kone jyskätä loppuun. en ripustele tai välitäytä kesken vierailun.
jos yökyläilijöitä, niin kyllä pyöritän konetta normaalisti. eli kerran viikossa, jos sattuu kohdille.
Saattaa pyöriä tai olla pyörimättä. Ei se nyt aina pyöri. Meillä kyllä on pesukone eri rakennuksessa, mutta vaikka se olisi sisällä, en suoraan sanottuna osaisi tuntea huonoa omatuntoa vieraiden aikana pestystä pyykistä. pitäisikö?