Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä EN suostu ottamaan nippanappa 1v lasta...

Vierailija
15.04.2013 |

..ryhmääni ennenkuin minulla on työkaverina ihminen joka on työssä ns täysiaikaisesti.

Työskentelen siis yksityisessä pkssa 1-3v lasten ryhmässä ja lapsia on ryhmässä 8kpl, työkaverini työskentelee 24h/vkossa ja tunnit jakautuvat 4 työpäivälle koska 1 työpäivän vkossa hän on kokonaan poissa.

Saan kyllä, yleensä, sijaisen avuokseni mutta heidän työkokemuksestaan ja varsinkaan koulutuksestakaan ei voi sanoa paljoakaan, väarsinkin jälkimmäinen ja useimmilla jopa kumpikin, puuttuu.

Nyt sitten talomme "vastaava" kysäisi miten olisi jos antaisimme paikan ryhmässäni (1 lapsi lopettaa) jollekin lapselle joka täyttäisi elokuussa 1v.

Olin aivan :O ja totesin vain nuivasti sen minkä olen jo aiemminkin tehnyt selväksi, että EN ota alle 1v vauvoja hoteisiini ennenkuin tietyt perusedellytykset ovat kunnossa, ts se että ryhmässä on 2 kasvattajaa työssä sen 7,5h/pvässä. Siitähän ei ole vara sanoa mitään että sillä työkaverillani olisi kokemusta (hänellä ei ole) tai alalle soveltuva koulutus (eipä oikeastaan sitäkään).

Täsäs tilanteessa saisivat kaikki olla vähintään 1v6kk ikäisiä, tällä hetkellä nuorin on juuri sen ikäinen ja loput sitten 1v8kk-2v10kk.

Vituttaa, väsyttää, ahdistaa, tympii, kyrsii, väsyttää ja snaoinko että väsyttää??!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuiva, vittuuntunut, tympiintyntyt ja kyrsiintynyt hoitaja, joka levittelee työpaikkansa asioita julkisella keskustelupalstalla. Hmph, on siinä meriittiä. Varmaan joku lastenne vanhemmista tunnistaa ongelmaisen työhteisönne.

Vierailija
2/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä valitus eteenpäin. Yhden koulutetun hoitajan vastuulla saa olla enintään 4 kokoaikaista lasta tai 3 kokoaikaista alle kolmevuotiasta. Kouluttamattomia ihmisiä ei voi laskea tuohon mitoitukseen, kunnallisella puolella he voivat toimia enintään päiväkotiapulaisina, eivät ns virallisina hoitajina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 19:48"]

Nuiva, vittuuntunut, tympiintyntyt ja kyrsiintynyt hoitaja, joka levittelee työpaikkansa asioita julkisella keskustelupalstalla. Hmph, on siinä meriittiä. Varmaan joku lastenne vanhemmista tunnistaa ongelmaisen työhteisönne.

[/quote]

Oikeatiko sinusta on parempi, että ap antaa asian olla ja kärsii hiljaa yksikseen? Hänhän ilmoitti kantansa esimiehelle. Minusta on tärkeää, että myös päivähoitoa koskee tietty läpinäkyvyys. Ei näitä ongelmia saa lakaista maton alle.

Vierailija
4/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kyllä niin sekava kirjoitus, ettei tosta erkkikään ottanut selvää.

Saako tavis työntekijä todellakin sanella, mitä työnantaja tekee? Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
5/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minua vituttais äitinä laittaa 1v lapsi hoitoon, jos tietäisin  että siellä joku joutuu pärjäämään päivän kahdeksan alle 3v:n kanssa yksin! Ihan oikein teit, päivähoidossa on ryhmäkoot vedetty niin suuriksi ja henkilökunta täysin alimitoitettu että voi vain ihmetellä ettei mitään suurempia vahinkoja ole sattunut.

Vierailija
6/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja vellit sekaisin...

Se hoitajamitoitus lapsia kohti ei ole henkilökohtaisesti ryhmäkohtainen vaan lasketaan koko päiväkodin väestä! Kaiken lisäksi sitä ei lasketa minkään todellisen tuntimitoituksen mukaan vaan keskiarvona!

Vierailija
7/7 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap!  Itse vanhempana arvostan ettet suostu tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi