Mellunmäki - lintuja kivittävät lapset
Näin tänään kahdeksan aikoihin, kuinka kaksi potkulaudoilla liikkunutta pientä poikaa heitteli Mellunmäessä pienen puron rannalla vesilintuja kivillä. Purolla on emoja poikueineen. Linnut olivat tulleet lähelle rantaa kun niitä ruokittiin. Pojat innostuivat kivien heittelystä, varsinkin kun rauhallisesti sanoin, ettei eläimiä saa kohdella huonosti. Mitään muuta ei valitettavasti voi tuollaisessa tilanteessa tehdä, kun eläinrääkkääjinä on pienet lapset. Linnut siirtyivät pois rannasta ja pojat perässä. Kaivoivat rantapenkereestä lisää kiviä.
Mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tilanteessa tehdä? Poliisille todennäköisesti turha soittaa. Tekoa ei saa kuvata. Vanhemmileen viikarit voivat lasketella minkälaisia satuja vain.
Kommentit (40)
Julkisella paikalla saa kivittää eläintenrääkkäjiä vapaasti.
Saa kuvata, ei saa julkaista.
poliisijuttu, kerrot että kivittävät autoja ja jalankulkijoita. Ei ne pelkän eläimen takia paikalle tule, mutta jos auto on kyseessä...
Lapsia kai ei saa kuvata ilman vanhempien lupaa?
Jos ne oli valkonaamoja, ihan ok. T. Persu
Pojat on olleet poikia ennenkin. Ei mitään uutta.
En oikein uskoisi että suomalainen lapsi rääkkäisi eläimiä ellei ole Näkkäläjärvi tai Larsmon lesta joille tämä on ainoa viihde maailmassa.
Miksei voi soittaa poliisille kun on eläinrääkkäyksestä kyse. Poliisi tekee sit lasun jos tarttee.
Eläinrääkkäys kertoo todella pahasta psyykkisestä häiriöstä. Sillä on yhteys sadismiin.
Kuvaaminen kirjoitti:
Lapsia kai ei saa kuvata ilman vanhempien lupaa?
Saa toki, julkaisu asia erikseen
Tulevia Risto Rohkeita. Mikkel Näkkäläjärvi voisi antaa heille pienen oppitunnin kuinka vaikkapa kissanpentuja poltetaan nuotiossa.
-SDP & PAM
Minä olisin kyllä sanonut pahasti. Olisin ihan jopa saattanut vähän isommallakin kivellä heittämisellä uhata. Ei pieni lapsi aikuiselle mitään saa tehtyä. Ihmisiltä puuttuu nykyään rohkeus puttua huonoon käytökseen.
Jos meet jotain sanoon niin itsellesi käy huonosti.
Ei voi mitää kirjoitti:
Jos meet jotain sanoon niin itsellesi käy huonosti.
Jep. Puutuin Itiksessä yhteen asiaan ja itselleni kävi huonosti.
Sikäli kamalaa kun minä en valita ikinä kenestäkään. Ja minulle on aivan sama mikä väri on iholla.
Sad. :-(
Mä näin viime kesänä samanlaisen tapahtuman. Menin naama punaisena huutaen: Nyt kakarat v**tuun sieltä kivittämästä sorsia. Lähtivät kyllä rivakasti pyörillänsä pois paikalta. Niin lähti kyllä sorsatkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä näin viime kesänä samanlaisen tapahtuman. Menin naama punaisena huutaen: Nyt kakarat v**tuun sieltä kivittämästä sorsia. Lähtivät kyllä rivakasti pyörillänsä pois paikalta. Niin lähti kyllä sorsatkin. :)
Ja nää kivittäjät oli n. 9-12-vuotiaita.
Samat weetee-pennut spray-maalasi niitä siilinpoikasia? :(((
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkäys kertoo todella pahasta psyykkisestä häiriöstä. Sillä on yhteys sadismiin.
Kaikki profiloidut maailmankuulut sarjamurhaajat ovat olleet eläinrääkkääjiä lapsena.
Tiedoksi vaan.
Olisit potkaissut kakarat jorpakkoon.
Tulevia psykopaatteja ja murhaajia joka tapauksessa.
Julkisella paikalla saa kuvata vapaasti.