Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potkut tuli - oletko työllistynyt yli viisikymppisenä?

No niin.
30.06.2020 |

Työnantaja irtisanoi ja uutta työtä olisi etsittävä. Ikää on vähän yli 50v.

Miten olet uudelleentyöllistynyt 50+ iässä? Ei tässä eläkettäkään voi alkaa odotella ja työintoa olisi vielä jäljellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi irtisanottiin?

Vierailija
2/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työllistynyt yli viiskymppisenä jo 3 kertaa. Vaihtanut ihan vapaaehtoisesti töitä itse. Ikää kohta 55v. ja uuteen vakkariduuniin elokuussa. Kyseessä hoitoala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä.

Teen pikku keikkatöitä max. 500kk. 

Pärjään niillä ja tuilla vallan mainiosti.

Joskus pientä keikkaa päälle omiin nimiin.

Laskujen jälkeen jää 1000kk.

- Ei edes kiinnosta pomojen tuilut enää, m55

Vierailija
4/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja täytän ensi kuussa 52 v. Töissä olen koko ajan, viime vuonna kolmella työnantajalla niin, että olin kaksi ja puoli viikkoa työttömänä, mitkä olivat myös koko vuoden lomani. Tänä vuonna loppusyksystä en vielä tiedä mitään, mutta en pelkää ollenkaan, työpaikka vain vaihtuu. Jos työ sinulle tarkoittaa vain vakituista, niin siitä en tiedä mitään, mutta itse en kaipaakaan. Juu, enkä ole hoitoalalla muuten...

Vierailija
5/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kovasti alasta, joihinkin töihin ei millään meinaa löytyä tekijöitä, kun taas toisista saa tapella ja niitä saa käytännössä ainoostaan ns epävirallisia reittejä pitkin, kuten sukulaisten kautta. Kannattaa myös heti aloittaa työpaikka ilmoitusten tutkiminen. Kulje lähi alueen paikoissa, joissa tiedät olevan oman alasi hommia. Itse kohtalaisen ison yrityksen hr puolella olevana arvostan pitkälle sitä, että joku tulee reippaasti paikalle ja kysyy suoraan "Päivää, sattuisko olemaan tarvetta (oma ammattisi tähän, kannattaa myös hakea uudempiakin asioita ja olla ennakkoluuloton) tekijöille".

Tsemppiä työnhakuun

Ps. Älä luovuta vaikka ei heti onnistuisikaan :)

Vierailija
6/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pari vuotta hakea töitä ja jos ei tärppää niin alkaa sitten miettimään jotain muita vaihtoehtoja. On se onnenkauppaa että mielekkääseen työhön pääsee. Jotkut ovat saanut jotain ihan kamalia pätkätöitä ja niin rankkoja ettei ole jaksanut tai palkka on ollut ihan surkea työmäärään verrattuna.

Vierailija
7/7 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen , mutta ennen työllistymistä olin työttömänä melkein yhtäjaksoisesti niin pitkään, että 500 päivää ansiosidonnaista ja 300 päivää työmarkkinatukea alkoi olla pulkassa. Siinä vaiheessa kai kunta olisi joutunut maksamaan jotain "sakkoa". Juuri silloin tarvittiin pikaisesti sijaista, johon minä olin sekä pätevät että sopiva ja mikä tärkeintä, työnantaja sai korkeinta mahdollista työllistämistukea koko vuodeksi. Nyt on sitten määräaikaista jatkettu niin että eläkepäivät jos siintävät edessä ennen seuraavaa ansiosidonnaisen työttömyyspätkän päättymist sitten, jos / kun tämä työ päättyy. Määräaikaisena olen edelleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi