Huomaako psyykkisesti oireileva omaa maanisuuttaan
Kommentit (27)
Ei maniassa olija huomaa. Se on vaan ilonen kun kaikki tuntuu niin hienolta.
Toisaalta - kuten joku jo sanoikin - pitkään masentuneena ollut saattaa huomata välillä, että ei ole ihan niin kurja olo kuin normaalisti. Normaalitila = masennus.
Taidat olla vähän tyhmä. Kyllä ihminen pystyy hillitsemään itsensä kun vaan haluaa. Mutta maniassahan on niin kivaa kun pärisee, viis läheisistä! 🤧
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän tyhmä. Kyllä ihminen pystyy hillitsemään itsensä kun vaan haluaa. Mutta maniassahan on niin kivaa kun pärisee, viis läheisistä! 🤧
Taitaa mania olla vähän vieraampi käsite sulle.
Maanisuus pitäisi huomata mutta kun on niin kivaa ja ainoastaan ärsyttää keskinkertaisuudet jotka jaloissa pyörivät
Nyt kuulostaa että mulla on jonkin tason mania koko ajan päällä... En tiedä onko mahdollista mutta tunnistan itseni viesteistä liikaakin. Tai sitten olen vain k s pää luonne.
Joka sadas kärsii kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä – 9 oireen lista: 3 yhdessä voi paljastaa manian
Nämä 9 oiretta voivat olla merkkejä maniasta
Mä en huomaa välttämättä noita kausia.. tai joskus joo, mutta usein maanisena mä olen vain kauhean "kiinnostunut" kaikesta ja haluan tietää, keksiä ja kehittää. Ärsyynnyn kun mulle huomautetaan, että nyt menee vähän lujaa ja pitää hidastaa. Yleensä ajattelen joka kerta, että tämä kerta on erilainen kuin muut, tällä kertaa olen täysin kontrollissa.
Ja masentuessani sanon itselleni, että tälläistä tää aina on. Ei mitään uutta, aina tuntuu huonolta. On mahdotonta muistaa, että joskus on ollut sellainenkin päivä kun on tuntenut toivoa tai iloa.