Pirkko Mannolan tyttärentyttären nimi on Ia
Pirkko Mannolasta tuli helmikuussa isoäiti, kun hänen tyttärensä Heidi synnytti tyttären, jonka nimeksi tuli Ia. Heidi on naimisissa Teemu Karan kanssa.
http://www.mtv3.fi/viihde/musiikki.shtml/pirkko-mannola-pyhittaa-kesan-isoaitiydelle/2013/04/1736929
Järkyttävä nimi, tai siis Ia ei ole minusta mikään etunimi.
Kommentit (38)
onneksi sinä et päätä nimistä, tiedän kyllä muutamankin ia-nimisen, ihan kaunis nimi.
Minusta kai toi on ihan kiva nimi. Tosin koen hankalana aina sen, jos kirjoitusasu ei vastaa ääntämisasua. Toisin sanoen nimi Iakin on varmasti "Ia kahdella iillä". :)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 20:06"]
Aika vanhana tuli eka kertaa mummiksi, itse olin 44 v.
[/quote]
No, Pirkolla on vain yksi tytär, tämä Heidi, joka tuli nyt ekaa kertaa äidiksi. Heidi on 35-vuotias.
En kyllä ymmärrä tätä omituisten nimien antamista, mikä kumma into vanhemmilla on rasittaa lapsiaan mitä kummallisimmilla nimillä? Jos toinen vanhemmista olisi ulkomaalainen niin sen voisi ymmärtää...
No täytyy kyllä sanoa, että itse en haluaisi olla mummi 44 vuotiaana.
Tulipas kurja mieli Ian äitinä lukea näitä. Mia, Tia, Pia, Ria, Kia, Iia, Ia... eipä paljoa ole eroa nimissä. Ia 'kahdella iillä' on tähän asti saanut vain kehuja ja ihastelua tämän toista kymmentä vuotta jonka tytär on nimeään kantanut ja itsekin pitää nimestään kovasti. Kukaan ei ole kummastellut tai hämmentynyt nimen edessä. Aivan samalla tavalla sopii meidän ja sukulaisten suuhun kun muiden lastemme hiukan perinteisemmätkin suomalaiset nimet.
Onko lapsi Ia eli iia vai La ? Jos on Ia niin siinä ei ole mitään kummallista. Vanhin Ia jonka tunnen on miltei nelkyt ja nuorin alle 2v.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 20:41"]
Onko lapsi Ia eli iia vai La ? Jos on Ia niin siinä ei ole mitään kummallista. Vanhin Ia jonka tunnen on miltei nelkyt ja nuorin alle 2v.
[/quote] Sen minäkin haluaisin tietää, Ia va iLa?
kuin se vois olla LA kun on selvästi kirjoitettu IA. miksi uutisessa kirjoitettaisiin ihmisen nimi pienellä alkukirjaimella???
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 20:32"]
No täytyy kyllä sanoa, että itse en haluaisi olla mummi 44 vuotiaana.
[/quote] M,itäs pahaa siiinä on jos tulee nuorena mummis, jaksaaa touhuta ja hoitaa tarvittaessa. Oma poika oli 6v ja seuraa oli kummallakin sitten myöhemmin!
Tunnen Ia (eli Iia) - nimisen n.60-vuotiaan naisen. Ihan nätti ja erottuva nimi.
Noi tavut on nyt joku paremman väen juttu. Tiedossa on yksi Mai sekä Lin.
Munkin tytär olisi Ia jos olisin saanut itse päättää (mies ei tykännyt nimestä).
Ymmärsin ensin, että La ja se olisi ollut hivenen hmm... mutta eikö Ia ole ihan kunnon nimi?
Näyttää se muuten munkin kirjoittamana La:lta :P
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 21:50"]
Meidän lapset on Ae ja Uo.
:D
[/quote]
Just joo ;)
Meillä tyttöjen toiset nimet ovat Ia ja Ea...ihanat nimet minusta tietenkin. Pari kertaa on kysytty onko nimi IA vai LA, mutta eipä se niin paha juttu ole ollut. Hymyilyttänyt lähinnä.
Minäpä tiedän erään aasialaisen jonka etunimi on I. Sukunimikin on vain kaksikirjaiminen.