Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle on lähetetty viiden eri ihmisen tiliotteet. Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
30.06.2020 |

Päällimmäisenä nipussa oli oma tiliotteeni, yksisivuinen. Loput 12 sivua olivat toisten ihmisten. Selasin ne ja sieltä paljastui yksi peliongelmainen, joka siirtää työnantajansa tililtä rahaa omalleen ja pelaa ne, eläkeläinen, joka saa eläkkeitä neljästä eri paikasta ja joku itäeurooppalainen, joka työskentelee maatilalla.

Pankki on pienen paikkakunnan konttori ja näistä muista ihmisistä kolme asuu ko. paikkakunnalla, jossa on n. 5 000 asukasta. En tunne heitä henkilökohtaisesti, mutta tiedän heidät.

Mitä pitäisi tehdä? Olen tällä hetkellä itse työttömänä, joten ei ole mitään työpaikan turvasäiliötä jonne voisin nuo tiliotteet hävittää. Ja sitä paitsi ihmettelen pankin huolimattomuutta. Pitäisikö asiasta tehdä juttu vai miten olisi fiksuinta toimia?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä jankkaat. Yhteys pankkiin ja sillä selvä. Ei pitäis olla liian vaikeaa. Jos se paikallinen konttori sua niin kovasti hiertää niin kai sillä pankillasi joku yleinenkin asiakaspalvelunumerokin on, tai sähköpostiosoite.

Vierailija
22/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aloitus, ei muka itse tajua palauttaa tiliotteita postitse pankkiin. Ja lukee toisten tiliotteet ja selittää niistä täällä ja lisäksi höpisee jostain työpaikan turvasäilöstä. Kaikkea sitä onkin, jos tämä on totta eikä vain höpinää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ääliöneuvoja suurin osa. Selvitä noiden tilinomistajien yhteystiedot, toimita tiliotteet heille ja he saavat päättää, mitä haluvat tehdä kun heidän tietojaan on levitelty ja heidän oikeuksiaan loukattu.

Tietenkään ei pankkiin viedä noita, hehän taputtelevat kaiken villaisella kun ovat tunaroineet ja jatkavat tunarointiaan vastakin.

Vierailija
24/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme aloitus, ei muka itse tajua palauttaa tiliotteita postitse pankkiin. Ja lukee toisten tiliotteet ja selittää niistä täällä ja lisäksi höpisee jostain työpaikan turvasäilöstä. Kaikkea sitä onkin, jos tämä on totta eikä vain höpinää. 

t. Pankin mokaileva, nyt ripuloiva työntekijä

Vierailija
25/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tapauksessa tulee ottaa yhteys välittömästi pankkiin. Jos kyseessä on tietotekninen 

virhe, on tärkeää, että se korjataan mahdollisimman nopeasti. Yleisenä ohjeena sanoisin, että

virheitä havaittuaan päivittely somessa ei ole ensisijainen toimenpide, sitä ehdit kyllä 

myöhemminkin harrastaa.

Vierailija
26/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin menemään, jos ensi kuussa tulee uudellen, niin sitten yhteys pankin pääkonttorin aspaan.

Vierailija
27/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisessa tapauksessa tulee ottaa yhteys välittömästi pankkiin. Jos kyseessä on tietotekninen 

virhe, on tärkeää, että se korjataan mahdollisimman nopeasti. Yleisenä ohjeena sanoisin, että

virheitä havaittuaan päivittely somessa ei ole ensisijainen toimenpide, sitä ehdit kyllä 

myöhemminkin harrastaa.

Ei ole olemassa tietoteknisiä virheitä. Kaikki virheet ovat ihmisten aikaansaannosta.

Nämä tiliotteet on jollain masiinalla ensin tulostettu, ja sitten lykätty samaan kuoreen. Kuori oli huomiota herättävän paksu, kun se minulle tuli. Tajusin heti, että siinä on jotain muutakin kuin normaali tiliotteeni.

ap

Vierailija
28/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas iso ongelma! Ei kannata olla noin avuton. Revi ne ja heitä roskiin ja anna asian olla. Yks hiton hailee.

Vierailija
29/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun nimelläni lähetetään minulle postia oikeaan osoitteeseeni, niin todellakin avaan kirjeen ja katson mitä se sisältää. En edes huomannut ensin, että ylätunnisteessa on toisen ihmisen nimi. Ihmettelin vain, että miten niin olen muka käynyt tuolla ja tuolla paikassa, ei voi pitää paikkaansa! Ja että eihän minulla ole mitään sopparia Elenian kanssa.

ap

Vierailija
30/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiristäisin rahaa siltä siltä yhdeltä huijarilta

Vierailija
31/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin myyjienkin toiminta nousi julkisuuteen. Sano mikä pankki!

Vierailija
32/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myöhemminkin harrastaa.

Ei ole olemassa tietoteknisiä virheitä. Kaikki virheet ovat ihmisten aikaansaannosta.

Nämä tiliotteet on jollain masiinalla ensin tulostettu, ja sitten lykätty samaan kuoreen. Kuori oli huomiota herättävän paksu, kun se minulle tuli. Tajusin heti, että siinä on jotain muutakin kuin normaali tiliotteeni.

ap

Tietenkin ne johtuvat ihmisistä. Tulostuslaitteen virhetoiminnosssakin juurisyynä on ihminen, joka ei ole pystynyt rakentamaan virheetöntä konetta. Postitusohjelman virhetoiminnossa syyttävä sormi voi osoittaa ohjelmoijaa tai testaajaa, joka ei ole ottanut kaikkia tarvittavoia asioita huomioon. Jos virhe havaitaan, se voi olla myös virtuaalinen tai kuviteltu, esimerkiksi trollin päähänpisto, josta saa kiintoisan aiheen someen.

Vierailija
33/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle sitä sattuu ja tapahtuu, kun eilenkin olit saanut sekaannuksen vuoksi jonkun vanhuksen arkaluontoisia tietoja.

Vierailija
34/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa joillekin vaikea uskoa, että pankki voisi tehdä virheen!

No hyvä, minä laitan asian eteenpäin virallista tietä. Kaipa fiva tai tietosuojavaltuutettu tietävät, miten pitää menetellä.

ap

Vierailija
35/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita itse viranomaisille ja vie ne poliisilaitokselle.

Tai niin kuin maan tapa on, ilmoita iltapäivälehteen.

Vierailija
36/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita itse viranomaisille ja vie ne poliisilaitokselle.

Tai niin kuin maan tapa on, ilmoita iltapäivälehteen.

Jos haluaa, että joku asia tulee hoidetuksi ei sitä kannata ainakaan poliisille viedä. Poliisi on pelkkä vitsi nykyään, ei ne mitään tutki eikä sieltä mikään asia minnekään etene.

Iltapäivälehti on kyllä tehokkaampi. Menee viesti perille kaikille joita asia koskee ja niillekin, joita ei koske.

Vierailija
37/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli jopa mieleen, että ne on mulle tarkoituksella lähetetty, kun pankki ei voi vasikoida asiakastaan. Nimittäin tuo, jonka tilille on työnantajan tililtä joka kolmas päivä siirretty rahaa (joka on sitten pelattu vedonlyöntiin), on töissä valtion alaisessa laitoksessa. Ei ole ihan poliisilaitos mutta saman tyyppinen instanssi.

Ilmeisesti tyypillä itsellään on ko. viraston tilinkäyttöoikeudet ja pystyy siirtelemään itselleen rahaa. Jossain vaiheessa tulee kyllä jäämään kiinni kavalluksesta ellei sitten ole tehnyt matkalaskuja noita siirtoja vastaan, mutta tuskin on vielä jäänyt kiinni kun tuntuu raha liikkuvan. Tiliotteen perusteella ongelmapelaaja.

Ja joo, kuulostaa varmaan provolta mutta mulla on nää tiliotteet nenäni edessä. Sen verran paljastan, että tän ongelmapelaajan etunimi alkaa S-kirjaimella. Eläkeläisen etunimi alkaa E:llä ja itäeurooppalaisen maataloustyöntekijän B:llä. Sitten on venäläiseltä vaikuttava, jonka etunimi alkaa I:llä ja joka maksaa tililtään vain sähkölaskun. Jos kuulostaa tutulta, niin kerro miten haluaisit minun toimivan.

ap

ap

No lähetät tietysti tuon uhkapelurin tiliotteen sinne hänen työpaikalleen, sitähän sinä tässä ajat takaa?

Minä varmaan lähettäisin tiliotteet oikeille omistajilleen saatesanoilla siitä, että ne ovat käyneet sinulla välissä. Lähettäisin myös valokuvan tiliotteista pankille tehdessäni reklamaatiota tietosuojan rikkomisesta.

Vierailija
38/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luit toisten tiliotteita? Törkeää. Ja ei, se ei tarkoita, että niitä saa lukea, jos ne sinulle vahingossa on lähetetty. Kuvottavaa. T. Itsellenikin tullut joskus toisten kirjeitä, oon ollut varovainen, etten vain avannut/nähnyt sisältöjä.

Vierailija
39/39 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luit toisten tiliotteita? Törkeää. Ja ei, se ei tarkoita, että niitä saa lukea, jos ne sinulle vahingossa on lähetetty. Kuvottavaa. T. Itsellenikin tullut joskus toisten kirjeitä, oon ollut varovainen, etten vain avannut/nähnyt sisältöjä.

Kerropa neropatti, mistä voi tietää tiliotteen olevan jonkun toisen ihmisen, jos sitä ei lue?