Siis miten kaupan myyjillä on varaa autoon??
Miten tossa kaupan takana (selvästi asiakaspaikoista erillään) on aina henkilökunnan autoja? Useampia, kaikki tuskin kauppiaan. En tiennyt että tavallisella kauppatyöläisillä on varaa autoon.
T. Ylempi toimihenkilö
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ei olis? Mulla tuntiliksaa 16€
Maksetaanko ostosten piippaamisesta oikeasti näin paljon?
Työnantaja on pienyrittäjä, joten tuntipalkan oon saanut puhuttua paremmaksi kuin tessissä.
Progressiivinen verotus. Ootko ikinä kuullut?
Meillä käy kotisiivoojaa, hän ajaa Bemarilla, eikä ole vuosikymmeniä vanha, jos ei nyt mikään tuliteräkään.
Hänellä on hyvin ansaitseva mies, ja hän opiskelee, mutta nyt opiskelut ovat taolla.
Mitenkähän tuolla siivojalla on varaa ajaa hyväkuntoisella pikkubemarilla?
Hänellä voi olla isovanhempien perintöä, varakkaat vanhemmat, tai miehellä on ollut varaa ostaa kakkosautoksi tuollainen auto. Ja onhan nainen jatkuvasti duunissa.
Onhan esim. siivoojillakin monesti oltava auto, kun työajat ovat niin omituiset ettei julkisilla pääse. Työaikana saattaa olla mahdollista joskus käyttää firman autoa, mutta ei niillä kotiin voi ajella. Kaupan työntekijöillä voi olla samoja ongelmia, kun kaupat ovat nykyään lähes aina auki. Julkinen liikenne toimii hyvin, jos työaika on 8-16 ja viikonloput vapaat.
Oletko katsellut näitä autoja tarkemmin? Tuskin kaupan työntekijät hienoilla autoilla pröystäilevät, vaan hankitaan edullinen kulkupeli välttämättömään tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ei olis? Mulla tuntiliksaa 16€
Maksetaanko ostosten piippaamisesta oikeasti näin paljon?
Joo. Ajattele. Meilläkin myymäläpäälikkö tienaa aika monta tonnia kuussa ja silti piippaa ostoksia välillä.
Meidän lähikauppa avataan klo 6.30, henkilökunta tulee hyllyttämään klo 5.30. Toinen lähikauppa avataan klo 7.00, henkilökunta tulee psikalle klo 6.00. Kaikilla busseilla tällaiset työajat eivät Espoossa kedäaikaan onnistu, paitsi niille, jotka asuvat metron varrella.
Yhtä hyvin voidaan kysyä, miten lapsiperheillä on varaa matkustella lomilla, miten työttömillä ja opiskelijoilla.
Aloitus on tyhmä ja asiaton.
Täällä maalla on kaikilla auto, myös työttömillä.
Olin aiemmin ylempi toimihenkilö. Autoni on silloin ostettu.