Siis miten kaupan myyjillä on varaa autoon??
Miten tossa kaupan takana (selvästi asiakaspaikoista erillään) on aina henkilökunnan autoja? Useampia, kaikki tuskin kauppiaan. En tiennyt että tavallisella kauppatyöläisillä on varaa autoon.
T. Ylempi toimihenkilö
Kommentit (33)
0/5
Mutta myöskin ihan budjetointikysymys. Löytyyhän palstalta myös kaltaisiasi ”ylempiä toimihenkilöitä”, joiden monen tonnin palkka ”ei riitä mihinkään, wäääh!”
Mites työttömällä on varaa autoon, lemmikkeihin, matkoihin, tatskoihin, tupakkaan, kaljaan jne? Työssä käyvä saa pankista lainaa. Koskaan kuullut? Jokaisen auto voi myös olla jonkun muun kustantama. Lisäksi se voi olla myös jonkun muun omistamakin, joku vaan ajelee sillä. Ootko tarkistanut rekkaritiedot?
Miten jollain on aikaa ja haluja tutkia parkkipaikan autoja? :o
No itse olen ollut työtön 15 vuotta ja olen ostanut uutena (tiedän, tyhmää leasaukseen verrattuna) Opel Insignian, BMW 330e:n ja Volkswagen Passatin. Jos et huomannut niin tykkään saksalaisista.
Miten? No kun on perintöä. Ei kaikki työttömät ole köyhiä, ei kaikki kaupan kassat ole pennittömiä ja ihmisillä voi olla vaikka mistä eri lähteistä massia kuin vain työpaikalta.
Auto löytyy sekä koira mutta provohan tämä on selkeästi.
T. työtön
Riippuu siitä minkä kaupan on myynyt. Joistain kaupoista maksetaan aika huonosti
Vierailija kirjoitti:
No itse olen ollut työtön 15 vuotta ja olen ostanut uutena (tiedän, tyhmää leasaukseen verrattuna) Opel Insignian, BMW 330e:n ja Volkswagen Passatin. Jos et huomannut niin tykkään saksalaisista.
Miten? No kun on perintöä. Ei kaikki työttömät ole köyhiä, ei kaikki kaupan kassat ole pennittömiä ja ihmisillä voi olla vaikka mistä eri lähteistä massia kuin vain työpaikalta.
En nyt tarkoittanut perinnöllä eläviä, vaan ihan oikeita työttömiä, joilla on tilin saldo pyöreä nolla ja täten köyhiä. Tiedän myös useita, jotka olisivat perinnön saatuaan kaataneet sen kurkusta alas. Ei siitä paljon olisi autoja osteltu.
Mutta tarkoitankin tuntemiani, joista tiedän oleellisen, ja siis tosiaankin sen, ettei perintöä tai muuta "salaista" rahaa ole. Työttömyyshän ei tarkoita katuojassa asumista. Ihmettelen vaan, että millä kaikki kustannetaan muutamalla satasella. Eikä nyt mene läpi se, että "jotkut on niin säästäväisiä" jne.
Parin tonnin auto, liikennevakuutus, katsastus, verot, öljyn ja suodattimen vaihdot sekä korjaukset jossain jobbarilla, kiinalaiset renkaat, mahdollisesti parkkipaikka. Ei se nyt niin kallista ole.
Olen itse suht pienituloinen auton omistaja. Auton ostin käytettynä alle kahdella tonnilla. Taloudellinen kulutus, ei ole vikoja tullut ja katsastuksesta pääsi hyvin läpi.
"Tavallinen kauppatyöläinen". Tunnen yhden ihmisen joka oikeasti ajattelee noin. Surullista..
Miks ei olis? Mulla tuntiliksaa 16€
Vierailija kirjoitti:
Ylempi toimihenkilö, joka aloittaa otsikon sanalla siis?
Ei se ole, vaan kun myyjillä on joku 1100e nettoliksa niin molottajalla 1200 eikä molottajalla ole varaa niin miten ihmeessä myyjillä ;)
Mutta ehkä noi myyjät ei ryyppää yhtä paljon ku ap
Mulla ei oo varaa tai jos hankkisin auton, menisi tuloista iso osa siihen. Monilla työkavereilla on autot ja reissaavat monta kertaa vuodessa, mutta niillä onkin hyvin tienaavat puolisot ja rikkaat vanhemmat.
-kaupantäti
Vierailija kirjoitti:
Miks ei olis? Mulla tuntiliksaa 16€
Maksetaanko ostosten piippaamisesta oikeasti näin paljon?
Pakko olla. Epäsäännölliset työajat. Pitäiskö yöllä kävellä 40 kilsaa kotiin?
Me ei makseta juurikaan veroja, kun liksa on niin pieni. Mietipä sitä, ap!
Huono, oletko se sama, jota jo aiemmin neuvottiin hiomaan provoilutaitojaan? Runsaasti.
Ylempi toimihenkilö, joka aloittaa otsikon sanalla siis?