Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttuu kaikesta saatuaan lapset

Vierailija
30.06.2020 |

Mitään en osaa hänen mielestään tehdä oikein. En kuulemma tullut tarpeeksi nopeasti sairaalaan tapaamaan, en auta lasten kanssa tarpeeksi ja hoida niitä tarpeeksi, en pääse aina auttamaan häntä ostoksille kun haluaisi sinne jonkun katsomaan lasten perään ... Tuota jatkuvaa raivoamista ja valittamista ei vain ole kiva kuunnella, varsinkin kun se tulee mistä tahansa. Ei minulla yksinkertaisesti ole aikaa olla hänelle jatkuvasti lastenhoitajana ja seuralaisena.

Miten paljon te muut autatte kavereitanne lasten kanssa? On ikävä kaveriani, ollaan oltu kavereita lapsesta asti, mutta ihan oikeasti jo pelkään tuota, että milloin tahansa suuttuu jostain, niin ei usein enää edes tavata.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kaveria.

Vierailija
2/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olettaako joku, että kaveri hoitaa hänen lapsensa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kannata olla tuollaiseen yhteyksissä.

Vierailija
4/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin voisin vahtia ja jos on joku hätätilanne eikä ketään muuta saa, voisin auttaa.

Vierailija
5/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, kaverit ei ei pääse synnytyssairaalaan vierailulle.

Vierailija
6/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin voisin vahtia ja jos on joku hätätilanne eikä ketään muuta saa, voisin auttaa.

No nämä "hätätilanteet" ovat sellaisia, että haluaa mennä yhdessä miehensä kanssa tuttavien juhliin rauhassa ilman lapsia. Ja haluaa jonkun sitten hoitamaan niitä lapsia. Tai että haluaa mennä rauhassa shoppailemaan ilman lapsia.

Lapset ovat päiväkodissa arkisin ja niillä on kotona lastenhoitaja. Kaverini äiti tulee myös pyydettäessä hoitamaan lapsia. Mutta jos lastenhoitaja tai äiti eivät ole aina käytettävissä, niin sitten haluaa minut hoitamaan niitä lapsia. Ja syyt ovat tosiaan yleensä juhlimista tai shoppailua.

Enkä edes osaa puhua niiden lasten kanssa! Puhuvat vain ruotsia, mitä en itse kovin hyvin osaa.

Vierailija
7/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin, että tämä alkoi kun lapset syntyivät. Eli viimeisten vuosien aikana. Ei nyt. Tätä on siis tapahtunut toistuvasti viimeiset nelisen vuotta, toisen lapsen syntymästä lähtien ja kiihtyi kun kolmas lapsi syntyi kaksi vuotta sitten. 

Vierailija
8/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä vain siellä kävin silloin neljä vuotta sitten kun toinen lapsi syntyi ja uudestaan kaksi vuotta sitten kun kolmas lapsi syntyi. Oli yksityishuone, niin kyllä siellä sai käydä. Näin ainakin Helsingissä.

Vierailija
9/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan tuollaisen kanssa kaveri.

Vierailija
10/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia kun nainen saa lapsen niin hormoonit sekoittaa kuupan moneksi vuodeksi. Ehkä se palautuu järkiinsä joskus...ehkä.

Vierailija
11/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia kun nainen saa lapsen niin hormoonit sekoittaa kuupan moneksi vuodeksi. Ehkä se palautuu järkiinsä joskus...ehkä.

Neljäksi vuodeksi sekaisin?

Vierailija
12/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppa nyt kun naisen koko ikä menee erinlaisissa ikäkriiseissä, joita voi käyttää pirun huonoina  tekosyinä huonoon käytökseen. Miettikää nyt kuin usein kuulee ettei voi mitään kun lapsi on taapero, sillä on uhmaikä, esimurrosikä, murrosikä ja siitä lähteekin nämä naiseniän hormoonimuutokset, joita riittää.

Vierailija
13/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti, joskus ottaa paljon pidempäänkin. Tai sitten ei palaudu ikinä. On niitä hulluksikin jäänyt monta.

Vierailija
14/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisesti autetaan puolin ja toisin toisiamme lastemme kanssa muutamia kertoja kuukaudessa.

Vierailija
15/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoudu irti tuosta "ystävyyssuhteesta". Ei hän ole sinun ystäväsi. Hän selvästi katuu lapsiaan ja haluaa vain, kuten sanot, seuralaista ja lastenhoitajaa. Tuollainen ei käy missään nimessä. Älä enää vastaa hänen viesteihinsä ja anna suhteen kadota.

Vierailija
16/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli tietysti vain toinen puoli tarinasta mutta kertomasi perusteella kaverisi käyttäytyy aika hemmotellusti. Vai onko hän jotenkin uupunut? Ystävänä et ole hänen palvelijansa tai äitinsä. Sinulla on omakin elämä.

Vai auttaako hän sinua paljon joissain muissa asioissa tai onko esim tukenut sinua paljon aiemmin ystävyytenne aikana?

Mielestäni ystävyyteen kuuluu vastavuoroisuus, ei hyväksikäyttö. Ei tietenkään aina mene 50-50, mutta pidemmän päälle, suurinpiirtein.

Ja ilmeisesti ystävälläsi on varoja, jos heillä on lastenhoitaja. Eli taloudellisia resursseja olisi tilapäiseen apuun esim. MLL.

Vierailija
17/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta kavereita lasten kanssa. Tai no, jos olen kylässä niin voin katsoa lapsen perään (sen verran ettei tipu mistään tai päätään kolauta) pari minuuttia kun kaveri itse käy vessassa tai vastaavaa.

Läheisten ihmisten kanssa, joiden lapsiinkin minulla on oma erillinen ihmissuhde, teen tuota samaa mutta hieman pitemmällä ajalla. Voin vahtia taaperoa puolisen tuntia kun vanhempi käy lähikaupassa tms. Tällöinkin lapsi on käynyt vessassa ennen vanhemman lähtöä ja edessä ei pitäisi olla ruokailua tmv. Yli 4-vuotiaan lapsen kanssa voin tehdä suunnitellustikin jotain hauskaa, mutta tämä on lasta ja minua varten, ei vanhemman auttamiseksi.

Vauvaa voin syöttää tuttipullosta kun vanhempi on paikalla. Kenenkään vaippa en vaihda. Vessakäynnissä autan isompaa lasta hätätilanteessa kun oma vanhempi on estynyt.

Ja olen siis lapsirakas ihminen, ekaluokan opettaja ja omakin lapsi on. Kummallista olisi kuitenkin kaveria auttaa lapsen kanssa. Kavereita tapaan mieluiten kaupungilla ilman lapsia tai sitten niin, että yhdessä mennään lasten kanssa niin että heillä on toisistaan seuraa ja molemmat huolehtii omistaan.

Vierailija
18/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytä sitä kaverias lisää, kunnes väsyy tai tulee burn outti, kyllä se sitten opii

Vierailija
19/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä "hätätilanteet" ovat sellaisia, että haluaa mennä yhdessä miehensä kanssa tuttavien juhliin rauhassa ilman lapsia. Ja haluaa jonkun sitten hoitamaan niitä lapsia. Tai että haluaa mennä rauhassa shoppailemaan ilman lapsia.

Lapset ovat päiväkodissa arkisin ja niillä on kotona lastenhoitaja. Kaverini äiti tulee myös pyydettäessä hoitamaan lapsia. Mutta jos lastenhoitaja tai äiti eivät ole aina käytettävissä, niin sitten haluaa minut hoitamaan niitä lapsia. Ja syyt ovat tosiaan yleensä juhlimista tai shoppailua.

Enkä edes osaa puhua niiden lasten kanssa! Puhuvat vain ruotsia, mitä en itse kovin hyvin osaa.

Onko tämä siis ap:n kirjoittama? Eli onko tämä kaverisi lastensa kanssa ollenkaan?

Valitettavasti kaverisi vaikuttaa narsistilta tms. Hänellä ei ole mitään oikeutta syyttää sinua ettet hoida hänen lapsiaan tarpeeksi. Kuulostaa ihan sairaalta. Jotain ongelmia hänellä on kun kuvittelee että on muiden ihmisten tehtävä hoitaa hänen lapsiaan, jotka hän on itse halunnut hankkia ja näin päättänyt heidät itse kasvattaa.

En ole ikinä pyytänyt kavereita vahtimaan lapsiani (olen vihjaillut asiasta, mutta kun ovat vaikuttaneet vastentahtoisilta niin en ole enempää vaivannut, eikä se ole minulle ongelma vaan olemme ystäviä edelleen). Sen sijaan itse olen ehdottanut kavereilleni että voin joskus hoitaa heidän lapsia, osa on tarttunut tilaisuuteen, osa ei. Ei tulisi mieleenikään syyttää ystäviäni siitä, että eivät halua hoitaa lapsiani!

Vierailija
20/21 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä siis ap:n kirjoittama? Eli onko tämä kaverisi lastensa kanssa ollenkaan?

Valitettavasti kaverisi vaikuttaa narsistilta tms. Hänellä ei ole mitään oikeutta syyttää sinua ettet hoida hänen lapsiaan tarpeeksi. Kuulostaa ihan sairaalta. Jotain ongelmia hänellä on kun kuvittelee että on muiden ihmisten tehtävä hoitaa hänen lapsiaan, jotka hän on itse halunnut hankkia ja näin päättänyt heidät itse kasvattaa.

En ole ikinä pyytänyt kavereita vahtimaan lapsiani (olen vihjaillut asiasta, mutta kun ovat vaikuttaneet vastentahtoisilta niin en ole enempää vaivannut, eikä se ole minulle ongelma vaan olemme ystäviä edelleen). Sen sijaan itse olen ehdottanut kavereilleni että voin joskus hoitaa heidän lapsia, osa on tarttunut tilaisuuteen, osa ei. Ei tulisi mieleenikään syyttää ystäviäni siitä, että eivät halua hoitaa lapsiani!

Joo, tuo oli kirjoittamani viesti, eli siis ap:n. Ja tuolle aiemmin vastanneelle, niin ei ole vastavuoroista apua hänen puoleltaan. En tiedä, mistä tuo oletus häneltä tulee. Toki voin joskus auttaa ihmisiä tilanteissa, joissa aidosti vaikuttavat tarvitsevan sitä, esimerkiksi jos joku on totaali-yh, ei ole sukulaisia jotka voisivat auttaa eikä rahaa palkata lastenhoitajaa. Tähän hän vetoaa, että kun autan joskus muita, niin pitäisi auttaa häntä. Mutta tämän kaverini kanssa tökkii tosiaan se, että on paljon ihmisiä auttamassa häntä ja reippaasti rahaa niin että heillä on tosiaan lastenhoitaja päivittäin kotona arkisin katsomassa lasten perään, niin että tilanne ei ole samanlainen kuin joillakin oikeasti vaikeassa tilanteessa olevilla tutuilla. Mutta tuokaan ei vaikuta riittävän hänelle. Ja tosiaan vielä se, että en yksinkertaisesti edes tiedä, miten pystyisin hoitamaan noita lapsia useampia tunteja, kun meillä ei ole yhteistä kieltä. Ja tuntuu ikävältä sitten tuo raivoaminen. Tosin valittaa paljon siitäkin, että muutkaan eivät häntä niin paljon auta lasten kanssa kuin hänen mielestään pitäisi.

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme