Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kuulu sulle

Vierailija
14.04.2013 |

Mikä tämä juttu oikein on? Onko täällä joku yksi häiriintynyt palstailija vai onko tämä joku uusi yleinen tapa suhtautua elämään?? Monta kertaa sattunut silmään; jotakuta harmittaa tai kysyy neuvoa tms ja vastauksena on "ei kuulu sulle"?? Eli ihmisten tunteet, huolet, pelot, kuitataan tylysti noin vain.  On aika harvoja ihmissuhteita, missä asiat eivät kosketa tavalla tai toisella kaikkia osapuolia. Jos piittaa lapsistaan, oli sitten äiti, isä, nyxä, exä tai ystävistään, läheisistään, sukulaisistaan, niin onhan kaiken edellytys toisten kunnioittaminen ja huomioonottaminen. Mut olenko nyt ymmärtänyt oikein, että toisia ei enää tarvitse ottaa huomioon vaan on ihan ok loukata, kusettaa, halveuksua, hylätä? Että ihminen todella on ihan vain ypöyksin tässä maailmassa ja siinnä pärjäilköön ja jos ei pärjää niin ihan sama, ei kuulu mulle? Ja sitten vielä kummastellaan että ihmiset voiat huonosti ja lapsillakaan ei niin kovin hyvin mene. miten voisi mennä kun mikään, pieninkään huomaavaisuus ei kuulu enää kellekään??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:48"]

Pöh, kuka tässä on ollut ilkeä sulle. Ethän sä antanut edes mitään konkreettista ketjua esimerkiksi, missä nyt on sanottu jotenkin muka väärään kohtaan niin. Kuten sanoin, niin omiin silmiini kyseinen lausahdus on osunut vain pätevissä kohdissa. Av-mammalle ei tosiaankaan kuulu kaikki muiden ihmisten asiat tässä maailmassa. Se, että mamma kyttää vaikkapa naapurinsa verotiedot, on kovin ahdingossa ja hirveän huolissaan tuttunsa käyttämästä väärästä vaatemerkistä, ahdistuu sukulaisensa erilaisesta mutta hänelle itselleen sopivasta elämäntavasta vaikka sukulaista itseään se ei ahdista, aivan masentuu ja riutuu kun kaveri valitseekin erilaisen puolison kuin mitä mamma itse valitsisi JA NIIN EDESPÄIN, ei ole välittämistä. Se on ihan jotain muuta.

[/quote]

Taidamme elää todella erilaisissa maailmoissa. Kyse ei ole mistään verotietojen tai muidenkaan kyyläämisestä, vaan ihan arjen kanssakäymisestä niissä arjen ihmissuhteissa. Mutta näinhän tämä täällä on; lähtölkohtaisesti vähättelevää, aggressiivista, kaikki tietävää. Kiitos tästä, mulla taitaa kaikki olla kyllä niin hyvin että suljen tämän tietokoneen samantien ja nautin näistä valoisista ihmissuhteista ympärilläni. Ne jotka haluaa rypeä p****ssa niin täällähän voi sitten rypeä. OIkein hienoa loppukevättä sulle ja sun hengenheimolaisille:) t.ap

Vierailija
2/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä edes ole mitään hedelmällistä lähtökohtaa millekään keskustelulle, kun et sinä suostu yhtäkään pätevää esimerkkiä linkkaamaan. Uskon todella, että elämme eri maaimoissa, onneksi. :) Sä siis jankkaat vain että ei saa sanoa ei kuulu sulle, vaikka kuten sanoin, ei se täällä ole ainakaan itselläni vielä kovinkaan väärässä kohdassa osunut silmiini. Ei joku jyrääminen, tunkeilu, urkkiminen, aina paremmin tietäminen muiden ihmisten asioista vaikkei sulta mitään kysyttykään, putkinäköisyys, ahdasmielisyys ja siltä pohjalta muihin asennoituminen tuomitsevasti sekä ilkeästi ja sen sellainen edelleenkään ole mitään välittämistä. Ja tuo on juuri sitä, mitä tämä palsta tursuilee. Ja tuo on juuri sitä, mihin ei mielestäni olisikaan muuta sanottavaa kuin että ei kuulu sulle.

Ja minä kyllä hyvin tiedän, mitä on välittäminen. Et tiedä minusta etkä kuvittelemistasi hengenheimolaisistani oikeasti yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan normaali aikuinen ei sano kenellekään missään tilanteessa että ei kuulu sulle.

Vierailija
4/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:28"]

Kukaan normaali aikuinen ei sano kenellekään missään tilanteessa että ei kuulu sulle.

[/quote]

Niinkö todella? NIINKÖ? Jopas vitsin kerroit. Et varmaankaan omaa kovinkaan kummoista mielikuvitusta jos et saata kuvitella jotakin tilannetta, missä todellakin joskus on aivan paikallaan sanoa niinkin napakasti jollekin. Enimmäkseen olen kyllä todellakin sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, joille ei koskaan tarvitsisi joutua sanomaan niin, ei missään tilanteessa, mutta ei se minun vikani tai ongelmani ole, että joillekin tyypeille saattaa joutua sanomaan.

Vierailija
5/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetaka toi riitely,rauhallisesti ja toisiaan kunnioittavasti.Ap:lle- hyva kysymys.Elama on siita varten annettu,etta siita analysoidan  mahdollisimman usein. 

Vierailija
6/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetaka toi riitely,rauhallisesti ja toisiaan kunnioittavasti.Ap:lle- hyva kysymys.Elama on siita varten annettu,etta siita analysoidan  mahdollisimman usein. 

Vierailija
7/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sä siellä selität. Täällä palstalla olen törmännyt tuohon "ei kuulu sulle" -lausahdukseen lähinnä ihan valideissa yhteyksissä. Joskus joillakin av-mammoilla tuntuu olevan hieman ja enemmänkin häikkää rajojen hahmotuksessa, toisten yksityisyyden rajojen käsitteessä, ja silloin on aivan paikoillaan sanoa noin. Sulla menee siellä puurot ja vellit iloisesti sekaisin, koska välittämisestähän ei todellakaan ole silloin kyse, kun av-mamma vyöruu naapuriensa, tuttujensa ja sukulaistensa yksityisyyteen aivan pyytämättä.

Vierailija
8/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:30"]

Mitähän sä siellä selität. Täällä palstalla olen törmännyt tuohon "ei kuulu sulle" -lausahdukseen lähinnä ihan valideissa yhteyksissä. Joskus joillakin av-mammoilla tuntuu olevan hieman ja enemmänkin häikkää rajojen hahmotuksessa, toisten yksityisyyden rajojen käsitteessä, ja silloin on aivan paikoillaan sanoa noin. Sulla menee siellä puurot ja vellit iloisesti sekaisin, koska välittämisestähän ei todellakaan ole silloin kyse, kun av-mamma vyöruu naapuriensa, tuttujensa ja sukulaistensa yksityisyyteen aivan pyytämättä.

[/quote]

eli sinäkö se ootkin? Huh. Toivottavasti teitä ei ole sitten enempää.

Vierailija
9/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinkö mä tuossa edellä sanoin? Onko sulla käsitystä kävijämääristä täällä? :D Uskon hyvin että aika moni kyllä sanookin sulle ettei kuulu sulle. Itse en tietääkseni ole sanonut, mutta varmaan se aika nopeasti livahtaisi suustani, mikäli joutuisin seurassasi olemaan.

Vierailija
10/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 13:36"]

No niinkö mä tuossa edellä sanoin? Onko sulla käsitystä kävijämääristä täällä? :D Uskon hyvin että aika moni kyllä sanookin sulle ettei kuulu sulle. Itse en tietääkseni ole sanonut, mutta varmaan se aika nopeasti livahtaisi suustani, mikäli joutuisin seurassasi olemaan.

[/quote]

Onko kivaa ilkeillä anonyymisti? Et taitaisi kasvokkain edes onnistua.

Vierailija
11/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2 on mielestäni oikeassa. En muista törmänneeni kyseiseen vastaukseen kuin aivan oikeissa tapauksissa. Ap voisi nyt vaikka linkata sellaisia ketjuja joissa aloittaja on syyttä saanut näitä "ikäviä" vastauksia.

Vierailija
12/12 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, kuka tässä on ollut ilkeä sulle. Ethän sä antanut edes mitään konkreettista ketjua esimerkiksi, missä nyt on sanottu jotenkin muka väärään kohtaan niin. Kuten sanoin, niin omiin silmiini kyseinen lausahdus on osunut vain pätevissä kohdissa. Av-mammalle ei tosiaankaan kuulu kaikki muiden ihmisten asiat tässä maailmassa. Se, että mamma kyttää vaikkapa naapurinsa verotiedot, on kovin ahdingossa ja hirveän huolissaan tuttunsa käyttämästä väärästä vaatemerkistä, ahdistuu sukulaisensa erilaisesta mutta hänelle itselleen sopivasta elämäntavasta vaikka sukulaista itseään se ei ahdista, aivan masentuu ja riutuu kun kaveri valitseekin erilaisen puolison kuin mitä mamma itse valitsisi JA NIIN EDESPÄIN, ei ole välittämistä. Se on ihan jotain muuta.