Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanille tulee ihmissuhteen alussa kertoa edelliset suhteet

Vierailija
30.06.2020 |

Muuten on valehtelija ja elää valheessa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttäessä jotain oleellista pitäisi pystyä kertomaan. Ei siis mitään "Kenellä on ollut isoin"? yms. vaan esim. jos on ollut alkoholismia, väkivaltaa jne. ratkaisevia asioita exän puolelta, tai vaikka itsellään. Avartais näkemystä ja helpottaisi suhtautumista. Ymmärrystä jonkun katkeraan käytökseen ja mustasukkaisuuteen. Valheita ei tietenkään!

Mutta tärkeintä olisi se, että kumpikin on oikeasti niistä edellisistä suhteista vapaa ja irti tunnepuolella. Näin ei lainkaan aina ole.

Yhteishuoltajuus ja uusperheet toimivat kyllä, jos nyt alkuun vaikka nämä asiat tehtäis heti selväksi.

Kyllä mustasukkaisen ja katkeran ihmisen tulee itse kertoa mikäli on kuvatunlainen menneisyytensä takia. Ei ole uuden kumppanin asia kysellä.

En selittänyt tarpeeksi ymmärrettävästi. Pitäisi kehittää tätä taitoa.

Siis jos esim. entinen vaimo on ollut vaikka sairaalloisen mustasukkainen, ja on odotettavissa, että haluaa särkeä ex-miehensä uuden suhteen ja odotettavissa on "Meillä on edelleen seksiä, ja sä et tiedä siitä, eikö mies olekaan kertonut"? -tyyppistä draamaa (ja lasten kautta kostamista; vaikka valehdella että lapsi on sairas, jotta saa miehen jäämään luokseen yöksi), on mielestäni kohtuullista valistaa uutta kumppania, jotta pystytään ottamaan nuo ei niin mukavat lähestymiset ja hyökkäykset vastaan.

Ja "Itsellään ongelmaa" kohdistui väkivaltaiseen menneisyyteen ja alkoholiongelmiin jne.

Vierailija
22/24 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut naimissa, se pitäisi kertoa. Muuten voi pitää asiat omanaan. Siellä voi olla jotain kipeitäkin muistoja, mitä ne minulle kuuluu tai miten asia paranee niitä vatkaamalla?

Periaatteessa samaa mieltä, mutta ajattelen niin että ns "kunnon" seurustelut voisi hyvin kertoa. Olisi noloa jos jossain tulisi vastaan miehen eksä jonka kanssa mies on asunutkin 5 vuotta, ja siinä kätellessä selviäisi että tämä nainen kyllä tietäisi minun olevan miehen kanssa yhdessä, mutta minä en olisi ikinä kuullut tästä naisesta. Tapailut ja muut lyhyet jutut voi jättää kertomattakin ,ja jos tulisi ilmi jossain tilanteessa ettei tästä ole minulle kerrottu, niin asian voisi kuitata sillä että ei kaikkea joutavaa muistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule tarvitse ihan kaikista kertoa!

Eli olet valehtelija ja elät vslheessa.

Vierailija
24/24 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttäessä jotain oleellista pitäisi pystyä kertomaan. Ei siis mitään "Kenellä on ollut isoin"? yms. vaan esim. jos on ollut alkoholismia, väkivaltaa jne. ratkaisevia asioita exän puolelta, tai vaikka itsellään. Avartais näkemystä ja helpottaisi suhtautumista. Ymmärrystä jonkun katkeraan käytökseen ja mustasukkaisuuteen. Valheita ei tietenkään!

Mutta tärkeintä olisi se, että kumpikin on oikeasti niistä edellisistä suhteista vapaa ja irti tunnepuolella. Näin ei lainkaan aina ole.

Yhteishuoltajuus ja uusperheet toimivat kyllä, jos nyt alkuun vaikka nämä asiat tehtäis heti selväksi.

Kyllä mustasukkaisen ja katkeran ihmisen tulee itse kertoa mikäli on kuvatunlainen menneisyytensä takia. Ei ole uuden kumppanin asia kysellä.

En selittänyt tarpeeksi ymmärrettävästi. Pitäisi kehittää tätä taitoa.

Siis jos esim. entinen vaimo on ollut vaikka sairaalloisen mustasukkainen, ja on odotettavissa, että haluaa särkeä ex-miehensä uuden suhteen ja odotettavissa on "Meillä on edelleen seksiä, ja sä et tiedä siitä, eikö mies olekaan kertonut"? -tyyppistä draamaa (ja lasten kautta kostamista; vaikka valehdella että lapsi on sairas, jotta saa miehen jäämään luokseen yöksi), on mielestäni kohtuullista valistaa uutta kumppania, jotta pystytään ottamaan nuo ei niin mukavat lähestymiset ja hyökkäykset vastaan.

Ja "Itsellään ongelmaa" kohdistui väkivaltaiseen menneisyyteen ja alkoholiongelmiin jne.

Niin, valistaa uutta kumppania, niinhän MINÄ sanoin. Sinä taas sanoit että pitäisi kertoa kysyttäessa että toinen voisi ymmärtää. Muuten en saa tuosta viestistäsi oikein mitään selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi