Anoppi kertoo asioista eteenpäin eikä kunnioita yhtään muita
Kirjoitan, koska olen huomannut, että monilla on samoja kokemuksia täällä.. asiaan siis!
Alkaa pikkuhiljaa mitta täyttymään anopista. Kerroin hänelle luottamuksella hyvin tärkeän asian, niin mitä tekee anoppi.. menee kertomaan sen eteenpäin.. kuulin siis asiasta muualta eikä anoppi tiedä, että tiedän.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hän kertoo asioista eteenpäin. Miehen sisaruksilla samoja kokemuksia.
Kun esikoisemme syntyi, niin anoppi pettyi kun ei saanut 3 kk ikäistä lasta yökylään. Sanoin, että en voi antaa noin pientä lasta kyläilemään. Anopin kasvoilta näki , että harmistui.
Kun anoppi kävi miehensä kanssa meillä niin lapsi oli nukkumassa. Jonkun ajan päästä lapsi heräsi ja inahti, niin anoppi suurinpiirtein juoksi meidän makuuhuoneeseen ja haki vauvan pois sängystä.
Anoppi hokee lapselle ” mummin kulta” ” mummin kulta” Tuo on alkanut ärsyttämään.
Anoppi on muuttunut paljon. En koskaan ajatellut, että näin voi käydä. Meillä oli lämpimät välit ennen lasta, mutta nykyään ahdistun kun näen hänet. Hän on alkanut ajatella vain itseään eikä esimerkiksi ymmärrä, ettei ole ainut joka haluaa nähdä lasta. Lapsen pitäisi jäädä aina hoitoon hänen mielestään kun teemme jotain miehen kanssa yhdessä tai kavereiden. Kaverinikin haluavat nähdä lastamme.
Kommentit (44)
Vanha totuus: paras ja toimivin joukkoviestintäväline on kertoa naiselle salaisuus.
Aloituksessa mainittu käytös on minulle valitettavan tuttua, mutta minun tapauksessani juoruaja on oma äitini. Tuntuu hirveän pahalta, kun ei voi kertoa omalle äidilleen oikein mitään henkilökohtaisia asioita ilman, että ne levitellään ympäri kyliä. Välillä sitä haluaisi itkeä elämän suruja oman rakkaan äidin kainalossa, vaikka aikuinen jo onkin. Mutta eipä onnistu tällaisen äidin kanssa. Äitini kuvittelee meidän olevan kovinkin läheisiä, mutta hän saa todellisuudessa kuulla vain pintapuolisia pikkujuttuja elämästäni. Onnistumiset jaan äitini kanssa mielelläni, mutta negatiiviset ja arat asiat joudun pitämään sisälläni.
En kertoisi tuollaiselle anopille mitään henkilökohtaisia asioita.
Anopissa ja miniässä törmää lapsenlapsen myötä joskus kaksi kovin erilaista kasvatustyyliä. Siinä sitten vedetään rajat, kuka määrää kenenkin kodissa ja kuka vastaa lasten kasvatuksesta.