Anoppi kertoo asioista eteenpäin eikä kunnioita yhtään muita
Kirjoitan, koska olen huomannut, että monilla on samoja kokemuksia täällä.. asiaan siis!
Alkaa pikkuhiljaa mitta täyttymään anopista. Kerroin hänelle luottamuksella hyvin tärkeän asian, niin mitä tekee anoppi.. menee kertomaan sen eteenpäin.. kuulin siis asiasta muualta eikä anoppi tiedä, että tiedän.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hän kertoo asioista eteenpäin. Miehen sisaruksilla samoja kokemuksia.
Kun esikoisemme syntyi, niin anoppi pettyi kun ei saanut 3 kk ikäistä lasta yökylään. Sanoin, että en voi antaa noin pientä lasta kyläilemään. Anopin kasvoilta näki , että harmistui.
Kun anoppi kävi miehensä kanssa meillä niin lapsi oli nukkumassa. Jonkun ajan päästä lapsi heräsi ja inahti, niin anoppi suurinpiirtein juoksi meidän makuuhuoneeseen ja haki vauvan pois sängystä.
Anoppi hokee lapselle ” mummin kulta” ” mummin kulta” Tuo on alkanut ärsyttämään.
Anoppi on muuttunut paljon. En koskaan ajatellut, että näin voi käydä. Meillä oli lämpimät välit ennen lasta, mutta nykyään ahdistun kun näen hänet. Hän on alkanut ajatella vain itseään eikä esimerkiksi ymmärrä, ettei ole ainut joka haluaa nähdä lasta. Lapsen pitäisi jäädä aina hoitoon hänen mielestään kun teemme jotain miehen kanssa yhdessä tai kavereiden. Kaverinikin haluavat nähdä lastamme.
Kommentit (44)
Kun kertoo salaisuuden toiselle, se ei ole enää salaisuus.
Osin olet oikeassa, osin ylireagoit.
Olet nyt havainnut, että anoppi levittelee asioita. Sopeudu siihen. Eli et kerro mitään yksityisiä asioita hänelle. Niitänäitäkirvesvartta-tasolla pidät keskustelun. Problem solved.
3 kk vauvaa ei laiteta yökylään kuin pakon edessä. Tämä varsin hyvällä tavalla hoidettu, anoppi saa harmistua, ei siitä pidä ottaa itseensä. Kyllä se siitä tokenee.
Mummmin kulta. No sehän on. Mitä se haittaa, vaikka sitä hokee. Ei vauva siitä pahennu, ati sinun asemasi siitä heikkene. Puhetta mahtuu maailmaan.
Anna mummon hoitaa ja tutustua lapseen. Pikkuhiljaa tietenkin. Anna heidän luoda hyvät keskinäiset välit. Tämä siksi, että voit joskus tarvita niitä hyviä välejä. Voit sairastua ja tarvita apua. Voitte jopa miehen kanssa sairastua yhtäaikaa, vaikka nyt koronaan. Eikö ole sitten hyvä, että on olemassa joku innokas hoitaja?
Te tietysti määräätte että kuka hoitaa milloinkin. Ei kai se ole pakko ottaa anoppia kylään kun teillä on kavereita käymässä? Nyt ei ainakaan kannata päästää kotiinsa kovin monta ihmistä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat omia lapsen kokonaan itsellesi?
No siitähän täs olikin kysymys! Oonhan mä varmasti kamala äiti, kun kieltäydyn antamasta 3 kk:n ikäisen lapseni yökylään.
ApÄlä jaksa olla lapsellinen...tai no onhan se lapsellista ärsyynytyä jos joku muu hoivaa lasta tai haluaa olla tämän kanssa, kun te esim tapaatte kavereita.
Kun ne kaverit nimeonmaa toivoivat näkevänsä lapsemme, kun eivät olleet nähneet pariin kuukauteen. Mun mielestä on itsekästä toimintaa haluta lapsi hoitaa silloin, kun muut haluavat nähdä lastamme
ApHaluavatko vai "haluavatko"? Ehkä heistäkin olisi kiva nähdä ihan vain sinuakin ja jutella rauhassa?
Kohteliaisuudesta itse ainakin tulee sanottua, että olisi kiva nähdä, mutta... :D Olisihan se kiva nähdä kaveria, joskus ilman sitä lastakin.
Kai me nyt itse tunnemme omat kaverimme ja tiedämme mitä olemme sopineet. Mä en jaksa alkaa vänkäämään tästä sun kanssasi. Ajattele aivan kuinka tahdot :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siitähän täs olikin kysymys! Oonhan mä varmasti kamala äiti, kun kieltäydyn antamasta 3 kk:n ikäisen lapseni yökylään.
ApÄlä jaksa olla lapsellinen...tai no onhan se lapsellista ärsyynytyä jos joku muu hoivaa lasta tai haluaa olla tämän kanssa, kun te esim tapaatte kavereita.
Kun ne kaverit nimeonmaa toivoivat näkevänsä lapsemme, kun eivät olleet nähneet pariin kuukauteen. Mun mielestä on itsekästä toimintaa haluta lapsi hoitaa silloin, kun muut haluavat nähdä lastamme
ApHaluavatko vai "haluavatko"? Ehkä heistäkin olisi kiva nähdä ihan vain sinuakin ja jutella rauhassa?
Ei vaan haluavat . Se oli sovittu juttu. En ymmärrä, miksi meidän pitäisi jättää anopille lapsemme. Miksi vänkäät tästä asiasta?
Ok...luonteesi alkaa tulla esille. Kysymyksen esittäminen = vähkäämistä
Vierailija kirjoitti:
Saako isä sanoa omaa lastaan kullaksi? :D
Isä ei saa kullitella lasta! Eikä kukaan muukaan miesoletettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan haluavat . Se oli sovittu juttu. En ymmärrä, miksi meidän pitäisi jättää anopille lapsemme. Miksi vänkäät tästä asiasta?
Ok...luonteesi alkaa tulla esille. Kysymyksen esittäminen = vähkäämistä
Joo, aloittaja alkaa jo vaikutta siltä, että luulee meitä anopikseen :D
Meilläkin miniä veti herneen nenään, kun kutsuin vauvaa mummin kultaseksi. Opin kerrasta, nyt nimittelen lasta Maijan (miniä) haisevaksi kakkapylleröksi.
Ap, tunnistin sinut. Aion laittaa viestiä anopillesi, että levittelet täällä perheen asioita ja puhut hänestä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt kummallista, että kun joku muukin haluaa nähdä lapsenne ja se on jo sovittu, niin anoppi kinuaa lastanne hoitoon. Kyllä tuo on itsekästä minun mielestäni. Siinä on kyllä anoppi ajattele taas kuin itseään. Erittäin loukkaavaa. Mä sanoisin kyllä suoraa jo anopille että mitä ihmettä hän oikein kuvittelee toimivansa?!
Kinuaa vai kysyy kohteliaasti. Sitä ei ole anoppi kertomassa.
Pariin kysymykseen onkin jo tullut vastaukseksi mitä vänkäät. :D eli aloittajalta ei kannata kysyä mitään. Ellei toki myötäile häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo nyt kummallista, että kun joku muukin haluaa nähdä lapsenne ja se on jo sovittu, niin anoppi kinuaa lastanne hoitoon. Kyllä tuo on itsekästä minun mielestäni. Siinä on kyllä anoppi ajattele taas kuin itseään. Erittäin loukkaavaa. Mä sanoisin kyllä suoraa jo anopille että mitä ihmettä hän oikein kuvittelee toimivansa?!
Kinuaa vai kysyy kohteliaasti. Sitä ei ole anoppi kertomassa.
Siis jos ap:n kaverit haluavat nähdä lapsen parin kuukauden jälkeen niin ei se nyt kovin kohteliasta ole edes kohteliaasti kysyä hoitoon, kun nimenomaa ap sanoi, että kaverit haluavat nähdä lasta. Anoppi nyt haluaa van käyttää nokkelasti tilaisuuden hyväksy. Kokemuksesta voin kertoa aivan.
Ei nyt ollu anoppi, vaan oma äitini kertoi työkaverinsa tyttären sairastaneen niin pahan herpeksen, että joutui sairalaan. Minä siis tunsin tämän tytön. Siinä hetkessä ymmärsin, että sekä äitini että hänen työkaverinsa eivät tajua minkäänlaisia soveliaisuuden rajoja, ja parempi olla kertomatta omista asioista yhtään mitään.
Eli anopille, äidille tai kenellekään ei kannata kertoa mitään sellaista, minkä ei halua leviävän eteenpäin. Ihmiset ovat ihan käsittämättömän kovia juoruilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tunnistin sinut. Aion laittaa viestiä anopillesi, että levittelet täällä perheen asioita ja puhut hänestä roskaa.
Siitä vaan kertomaan :D Sattaa vaan tieto mennä väärälle anopille..
Käske hommata lemmikkieläin. Sinä olet äiti ja hoidat lapsesi kuten itse tahdot.
Tollanen minäminäminätyyppi karsiutuu mun elämästä. Sukua tai lakua.
Saankin olla kivasti yksin🤣🤣🤣
Mikä ihme näissä alituisissa valituksissa on, että aina se on anoppi, joka tekee jotakin miniää ärsyttävää, ei koskaan oma äiti!? Anoppi sitä ja anoppi tätä ja aina miniää vatuttaa. Onkohan tosiaan kysymys anopista vai miniästä itsestään? Anopit varmasti saisivat kokoon samanlaisia ketjuja miniöistä, jos laskeutuisivat heidän tasolleen.
Meillä miehen äiti samanlainen. Kertoo itsekin kaiken mitä tapahtuu omassa ja muiden hänen läheistensä elämässä. Aluksi en tätä tajunut, koska olin tottunut omaan perheeseeni, jossa ei juoruta ja puida muiden asioita, jotka eivät itselle kuulu.
Anoppini jakaa sukulaistensa asioita minullekin, nykyään pidän omat sekä mieheni henkilökohtaiset asiat hänen ulottumattomissa..
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kerrot asioitasi. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Hahah.. tai sitten ap ja jotkut ihmiset vielä täällä ajattelevat että yleensä hyviin käytöstapoihin kuuluu olla juoruamatta :)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme näissä alituisissa valituksissa on, että aina se on anoppi, joka tekee jotakin miniää ärsyttävää, ei koskaan oma äiti!? Anoppi sitä ja anoppi tätä ja aina miniää vatuttaa. Onkohan tosiaan kysymys anopista vai miniästä itsestään? Anopit varmasti saisivat kokoon samanlaisia ketjuja miniöistä, jos laskeutuisivat heidän tasolleen.
Samaa ihmettelen. Onko kaikkien äiti jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen vai välit pantu totaalisen poikki jo ennen lapsen syntymää.
Varmaan on täälläkin moneen kertaan esiin tuotuja anoppeja, en tosin usko riittääkö edes kaikki Suomen anopit kattamaan tämän vailla järkeä olevan anoppi lauman.
Osa miniöistäkin on varmaan hieman tai enemmänkin kuin hieman ylireagoivia anopin äänensävyyn ja puheisiin. Lukee rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.
Jos äitisi sanoisi tai käyttäytyisi kuten anoppisi oliko reaktiosi samanlainen ?
Se" mummin kulta " ja siitä palot nenään on kyllä jo äärimäistä , lapset on ollut mummin/äidin/ukin kultia iät ja ajat. Ei se niiden huoltosuhdetta muuta.
En kerro kenellekään isovanhemmista mitään sellaista minkä en halua päätyvän muiden korviin.
Perheen sissrussarjan vanhin lapsi joutuu usein kuuntelemaan ätinsä huolivuodatuksia muiden sisarusten yksityisasioista. Lähinnä vastenmielistä kuultavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ollu anoppi, vaan oma äitini kertoi työkaverinsa tyttären sairastaneen niin pahan herpeksen, että joutui sairalaan. Minä siis tunsin tämän tytön. Siinä hetkessä ymmärsin, että sekä äitini että hänen työkaverinsa eivät tajua minkäänlaisia soveliaisuuden rajoja, ja parempi olla kertomatta omista asioista yhtään mitään.
Eli anopille, äidille tai kenellekään ei kannata kertoa mitään sellaista, minkä ei halua leviävän eteenpäin. Ihmiset ovat ihan käsittämättömän kovia juoruilemaan.
Juuri näin 🙄
Jaahas päivän anoppiketju taas pystyssä.
Ei jaksa enää.