Onko muita joille tulee paha mieli tästä palstasta?
Olen itkenyt monta kertaa lukiessa kommentteja, ja miten ilkeästi kirjoitetaan ihmiselle joka on pulassa tai joka kaipaisi vertaistukea.
Pahimpina päivinä palstaa lukiessa hyvä päivä muuttuu huonoksi heti aamusta ja alkaa stressaamaan, menee usko yhteiskuntaan ja ihmisiin. :(
Kommentit (22)
Onhan täällä paljon porukkaa jolla on paha olla. Ei kannata liikaa antaa tämän forumin kommenttien vaikuttaa omaan mielialaan. Suosittelen että alat viettää enemmän aikaa jollain sivistyneemmällä palstalla.
No kannattaako lukea? Sinun mieleistä positiivisuuspaikkaa tästä palstasta ei tule koskaan, ikävä kyllä.
Välillä. Yleensä tulen enemmän vihaiseksi. Suurimmaksi osaksi olen yleensä hämmentynyt.
Ja eniten aikaa ei onneksi mene tunteisiin.
Täällä on paljon keksittyjä juttuja, ei niitä kannata ottaa tosissaan.
Voi lueskella palstaa neutraaalisti.
Olen kyllä ihmetellyt miten ilkeitä, vihamielisiä, julmia ja sekopäisen aggressiivisia ihmiset täällä ovat.
Jos ovat elävässä elämässä yhtään samanlaisia räksyttäjiä ja päänsä aukojia, niin eihän kukaan jaksa olla heidän kanssaan.
Ei tämä palsta ainakaan kiltin miehen päivää erityisesti piristäkään :(
Lähinnä säälittää ne tapaukset, joille ratkaisu kaikkiin ongelmiin on suihinotto. Vaikka etana olisi syönyt salaatit, niin joku valopää ehdottaa suuseksiä ongelman ratkaisuksi. Ymmärrän, että teinipojat ovat ajatusmaailmaltaan tuollaisia, mutta en usko että he ovat suuressa määrin tämän palstan lukijoita. Vitsinä se on kulunut loppuun jo viime vuosituhannella.
Ei tule. Ei täällä ole lainkaan niin hirveitä ja pahoja/ilkeitä ihmisiä kuin reaalimaailmassa. Olen täällä rentoutumassa. Hyvät naurut saa vähän väliä.
Onko ihan pakko ottaa noin henk.koht.? Täällä on niin monta mielipidettä kun on ihmisiäkin, ja jokainen on jotain mieltä jostain, eikä se mielipide aina ole niin positiivinen. En kyllä ymmärrä että miksi sinun pitää täällä mitään lukea jos mieli tulee pahaksi? Kukaan ei varmaan pakota siihen.
Ei minulta ole ikinä itkua päässyt mutta on tämä silti ahdistava palsta. Toisinaan tulee juttuja joita on kiva lukea ja kommentoida. Suurimmaksi osaksi tämä on silti valittamista ja tarinoiden keksimistä. "Menestyjät ovat narsisteja, minullekin kuuluisi 5k/kk palkka vaikken osaa edes suomea kirjoittaa kunnolla ja olen pyöräyttänyt 3 lasta alle 25-vuotiaana. Kouluja en jaksa käydä mutta missä työpaikat? Ulkomaalaisen perkeleet ovat varastaneet nekin" jne.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä säälittää ne tapaukset, joille ratkaisu kaikkiin ongelmiin on suihinotto. Vaikka etana olisi syönyt salaatit, niin joku valopää ehdottaa suuseksiä ongelman ratkaisuksi. Ymmärrän, että teinipojat ovat ajatusmaailmaltaan tuollaisia, mutta en usko että he ovat suuressa määrin tämän palstan lukijoita. Vitsinä se on kulunut loppuun jo viime vuosituhannella.
Eikös se yleisin neuvo täällä ole että Jätä se sika!
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihmetellyt miten ilkeitä, vihamielisiä, julmia ja sekopäisen aggressiivisia ihmiset täällä ovat.
Jos ovat elävässä elämässä yhtään samanlaisia räksyttäjiä ja päänsä aukojia, niin eihän kukaan jaksa olla heidän kanssaan.
No siksi ne varmaan täällä ovatkin.
Viihteenä mä nämä otan, mutta mulla on sysimusta huumorintaju :)
Joskus löytyy ihan mielenkiintoisia aiheita googlattavaksi, tänään esim adf.
Korjataanpa otsikkoa iskevämmäksi ja vetovoimaisemmaksi:
1) Ensinnäkin pilkutus. Joille -sanan eteen kuuluu pilkku.
2) Kysymyksenasettelu "onko muita" on kömpelö. Kysytään olemassaoloa, vaikka todellinen kysymys onkin pahan mielen tuleminen. Jos jollekulle tulee paha mieli, on ilmeistä, että tämä on samalla myös olemassa. Niinpä muutetaan kysymys muotoon "Tuleeko paha mieli".
3) "Tästä palstasta" puhuttaessa täsmennys "tämä" on turha, koska on selvää, että palstalle kirjoitetussa otsikossa viittaus palstaan koskee nimenomaan tätä kyseistä palstaa eikä esimerkiksi siirtolapuutarhan.
Tässä ilmainen esimerkki parannelliusta otiskosta:
Tuleeko muille paha mieli palstasta?
Kotitehtäväksi jätän löytää tästäkin vielä mahdollisuuden parantaa otsikkoa, sellainen siinä selkeästi on.
Me olemme julmia, me emme anna anteeksi, me emme unohda, me olemme internetin todelliset kasvot.
Mulle tulee eniten paha mieli niistä, jotka vääristelevät toisten sanomisia, käsittävät asiat tahallaan väärin ja kommentoivat vielä asiattomasti ja lapsellisesti.
Vaikka kuinka selittää ja tarkoittaa, niin aina vaan väännetään ja vängätään. Turhauttavaa, ärsyttävää ja lopulta tulee myös se paha mieli, kun ei tule ymmärretyksi.
Mun mielestä olisi hyvä, jos tänne olisi kaikkien kirjoittajien pakko rekisteröityä. Se ainakin vähentäisi asiattomuuksia. Ja olisi helpompi ilmiantaa joku, joka jatkuvasti aiheuttaa tahallaan eripuraa ja pahaa mieltä.
Toi onn ihan systemaattista alistamista sulta ja omanarvosi kohentamista. Mene terapiaaan hoitamaan asiasi kuntoon.
otsikonparantaja kirjoitti:
Korjataanpa otsikkoa iskevämmäksi ja vetovoimaisemmaksi:
1) Ensinnäkin pilkutus. Joille -sanan eteen kuuluu pilkku.
2) Kysymyksenasettelu "onko muita" on kömpelö. Kysytään olemassaoloa, vaikka todellinen kysymys onkin pahan mielen tuleminen. Jos jollekulle tulee paha mieli, on ilmeistä, että tämä on samalla myös olemassa. Niinpä muutetaan kysymys muotoon "Tuleeko paha mieli".
3) "Tästä palstasta" puhuttaessa täsmennys "tämä" on turha, koska on selvää, että palstalle kirjoitetussa otsikossa viittaus palstaan koskee nimenomaan tätä kyseistä palstaa eikä esimerkiksi siirtolapuutarhan.
Tässä ilmainen esimerkki parannelliusta otiskosta:
Tuleeko muille paha mieli palstasta?
Kotitehtäväksi jätän löytää tästäkin vielä mahdollisuuden parantaa otsikkoa, sellainen siinä selkeästi on.
Kyllä alkuperäinen otsikko oli mielestäni paljon parempi, kuvaavampi ja viesti enemmän tunnetta ja asioita.
Ja pelkkä palsta voi tarkoittaa mitä palstaa tahansa. Mulle tulee mieleen ensimmäisenä kasvimaapalsta.
Samat asiat kuulee niin monta kertaa, ettei niitä pysty pitämään enää todellisina. Kamalimmatkin heitot muuttuvat lopulta täysin koomisiksi.
Riippuu ihan siitä ketä täällä on. Jotkut ovat tosi ilkeitä ja purkavat toisiin pahaa mieltään. Ne melkein jo tunnistaa. Jotkut päivät tai illat ovat kuin riivattujen vallassa.