Mitkä 2000-luvun sisustusmuodit ovat jo vanhentuneita
ja näyttävät kulahtaneilta vaikka olisivatkin yhä kunnossa?
Kommentit (65)
Tää on hyvä ketju!
Munkin mielestä out ovat monet edellä mainitut, just rosteriset koneet, karvamatot, tehosteseinä, paneeliverhot, tummat parketit, tekovanhat "aseman kellot" ja "hedelmälaatikot" magazines tms. -tekstein. Mä ajattelen, että keittiö-olohuone-yhdistelmät tulee jossain vaiheessa kääntymään takaisin siihen, että on erillinen keittiöhuone ja olohuone, kuten monissa vanhemmissa taloissa onkin. Ja sellainen kaikki valkoista (lattiatkin) -sisustus alkaa olla kanssa jo ihan out.
Tällainen pikkuhiljaa remontointi onkin yhtä painajaista, kun mieli ja tyylit muuttuu tiuhempaan kuin remontti edistyy!
Makkariin ostettiin tummanruskea kaapisto pari vuotta sitten, ja nyt kun makkari vihdoin saatiin pintaremontoitua, niin olisin halunnut valkoisen kaapiston. Eihän tuo sovi sinne enää ollenkaan! Mutta eipä parin tonnin Kirenan peililiukuovikaapistoa voi oikein roskiinkaan heittää.
Ihan hirveää. Nyt ajatuksissa on vaalea tammi, valkoinen ja harmaa. Mitähän se on ensi vuonna tai muutaman vuoden päästä! En ihmettele että ihmiset laittaa kaiken varman päälle neutraaliksi, sillä jos haksahtaa johonkin muoti-ilmiöön, niin siihen on kohta ihan kyllästynyt.
Kun lukee tätä, niin tulee helpottunut olo siitä, että en ole itse lähtenyt ihan joka trendiin mukaan, vaan kodistamme löytyy huonekaluja ja sisustuskamaa eri vuosikymmeniltä. Kerroksellisyys kestää aikaa paremmin kuin "kaikki samaa trendiä"-sisustus.
Itse kammoksun tällä hetkellä "moderneja" kivitaloja, joissa jättikorkea olohuone isoilla ikkunoilla ja kolkko sisustus.
Veikkaan, että pehmeä kodikkuus ja viherkasvit on seuraava megatrendi sisustuksessa. Kirpputorityyli on jo ollut askel siihen suuntaan.
Mäkin ihailin ennen noita korkeita huoneita, kahden kerroksen korkeita olohuoneita isoilla ikkunoilla. Nyt kun olen useissa sellaisissa vieraillut, olen tajunnut että en voisi elää sellaisessa talossa. Kauhea kaiku vaikka miten on tekstiilejä, lapset kun vähänkin huutaa, jo raikuu. Tässä suhteessa parhaimpia on kunnon 70-luvun talot, joissa on vieläkin hyväksi havaittu äänieristys.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:37"]
Kun lukee tätä, niin tulee helpottunut olo siitä, että en ole itse lähtenyt ihan joka trendiin mukaan, vaan kodistamme löytyy huonekaluja ja sisustuskamaa eri vuosikymmeniltä. Kerroksellisyys kestää aikaa paremmin kuin "kaikki samaa trendiä"-sisustus.
Itse kammoksun tällä hetkellä "moderneja" kivitaloja, joissa jättikorkea olohuone isoilla ikkunoilla ja kolkko sisustus.
Veikkaan, että pehmeä kodikkuus ja viherkasvit on seuraava megatrendi sisustuksessa. Kirpputorityyli on jo ollut askel siihen suuntaan.
[/quote]
Karvalankamatot, paneeliverhot, rosteriset kodinkoneet, korkeakiiltovalkoinen, wengen/pähkinänväriset huonekalut, isot divaanit leveillä käsinojilla, ruokapöydät leveillä jaloilla, tekstitarrat, tehosteseinät, valkea maalaisromanttinen sisustus jne...eli aikalailla kaikki mikä on ollut viimeiset kymmenen vuotta muotia, ja näitä löytyy varmaan joka kodista nyt... Jälkijunassa tuleville nää on varmaan kuuminta hottia vieläkin ;)
Terrakotta (punaruskea) maali oli kova sana.
Ne kamalat hallimaiset korkeat olohuoneet. WTF??? Mikä järki niissä on? Lamput näyttää todella typeriltä kun johtoa roikkuu kilometri. Miksi sitä tilaa piti olla korkeussuunnassa? Joulukuusta varten? En ikinä suostuis osallistumaan noiden halliolohuoneiden lämmityskustannuksiin :)
Kumma miten yhä vieläkin laittaa tehosteseiniä sisustusohjelmissa :) mun mielestä taas koko huoneen tapetointi jollain värikkäällä tai kuvioidulla tapetilla on niin kasaria, hyi.
Rosteri+valkoinen+lasi on todella out. IT-buumin nousukkaiden juttu.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 08:01"]
Rosteri+valkoinen+lasi on todella out. IT-buumin nousukkaiden juttu.
[/quote]
ja mikähän sitten on in?
t. nimimerkki aika uusi keittiö (ja edellämainituista vain rosteri puuttuu)
Meillä on onneksi niin erilainen sisustus että se on todennköisesti out kaikilla mahdollisilla mittareilla. Ei haittaa, minä rakastan tätä hyvin epämääräistä kotia, jossai kaikki on... voisikohan sanoa taiteellista sekasotkua. :D
Millä korvaatte rosteriset kodinkoneet? Valkoisilla? Se, jos mikä on mun mielestä kamalan näköistä.
Joka pitää korkeakiiltoisia pintoja vanhanaikaisina, ei ymmärrä että se on vaihtoehtona ollut lähes katkotta olemassa ainakin 1800-luvulta alkaen. Se ei siis ole trendi vaan yksi perustapa pinnoittaa pinnat värikalvolla.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 08:58"]
Jättisohvat.
[/quote]
Ja etenkin sellaiset missä on divaaniosa.
Me rakennamme tällä hetkellä ja kaikki pintamateriaalien ja kalusteiden valinta on nyt ajankohtaista.
Kävimme viikonloppuna oma koti-messuilla, jossa oli näytteilleasettajia niin keittiöistä kylpyhuoneisiin kuin puutarhakasveista kylpytynnyreihin ja kaikkea siltä väliltä.
Kaiken kaikkiaan tuli kyllä sellainen olo, ettei siellä ollut oikein mitään uutta ideaa minkään suhteen. Aika lailla samat tyylit ja kuosit pyörii kuin viimeisen viiden vuoden aikanakin, olisi luullut että tuo olisi ollut oivallinen paikka iskeä läpi jotakin uutta, mutta ei. Ihan ne samat teräskuoriset side-by-side kylmiöt siellä kodinkone osastoilla seisoi, keittiön välitilat oli lasia ja kyllä niitä kammoksuttuja korkeakiiltoisia kalusteita oli sen joka osastolla.
Joten jos alan ammattilaisillakaan ei ole mitään kovin selkeää uutta suuntaa sisustukseen, niin eipä se kuluttajillakaan helposti muutu.
Joten jokainen laittakoon kotinsa ihan niin kuin tykkää, on ne sitten so last season valintoja tai ei.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 22:35"]
Tällainen pikkuhiljaa remontointi onkin yhtä painajaista, kun mieli ja tyylit muuttuu tiuhempaan kuin remontti edistyy!
Makkariin ostettiin tummanruskea kaapisto pari vuotta sitten, ja nyt kun makkari vihdoin saatiin pintaremontoitua, niin olisin halunnut valkoisen kaapiston. Eihän tuo sovi sinne enää ollenkaan! Mutta eipä parin tonnin Kirenan peililiukuovikaapistoa voi oikein roskiinkaan heittää.
Ihan hirveää. Nyt ajatuksissa on vaalea tammi, valkoinen ja harmaa. Mitähän se on ensi vuonna tai muutaman vuoden päästä! En ihmettele että ihmiset laittaa kaiken varman päälle neutraaliksi, sillä jos haksahtaa johonkin muoti-ilmiöön, niin siihen on kohta ihan kyllästynyt.
[/quote]
Ongelman ratkaisu maksaa muutaman kympin: mene rautakauppaan, osta valkoista pohjamaalia, valkoista puolikiiltävää Helmi-kalustemaalia ja muutama hyvä tela (ei halpoja vaan hyviä). Maalaa. Olen tuolla menetelmällä hoitanut 60-luvun kaapistot.
Jokohan nuo meidän lakatut, kellastuneet mäntyportaat olisivat kohta taas in?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:01"]
Meillä rosteriset kodinkoneet eikä jää jälkiä kun pinta on käsitelty siten ettei jälkiä jää. Meillä myös selkeät huonejaot, en voi sietää yhtenäistä avointa tilaa. Meillä myös tehosteseiniä kolmessa huoneessa. Onneksi olemme niin terveellä järjellä varustettuja, ettei tarvitse stressata mikä on in ja muuttaa sisustusta sen mukaan mikä nyt sattuu olemaan pinnalla. Mutta jokainen tyylillään. Eikä ole mielestäni kovin ekologista vaihtaa huonekaluja uuuteen vain sen vuoksi, että vanhat eivät ole enää muodissa. Mutta jos muiden mielipiteet ohjaavat elämää niin siitä vaan!
[/quote]
Mutta pitää kuitenkin selitellä sitä vanhanaikaista sisustusta. ;) Taisi se vähän kirpaista.