Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat on poikia

Vierailija
13.04.2013 |

Veikkaan, että tämän aiheen klikkasivat auki vain feministit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin meni ainakin minun kohdaltani! :)

Vierailija
2/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti arvattu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti peukkua alaspäin, kun ei natsannut! ;) Voe voe!

Vierailija
4/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup. Tai no, kait mä vähän feministikin olen ;) Mutta ihan pojan äitinä tuli avattua tämä ketju.

Vierailija
5/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pojan äiti, insinööri ja feministikin.

Vierailija
6/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äistinä minäkin tämän avasin - tämä lause on nimittäin lohduttanut minua niin monta kertaa, kun olen miettinyt,  miksi ovat niin vilkkaita ja energisiä välillä sielläkin missä ei aina pitäisi...

Vierailija
7/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avasin tämän tyttöjen isänä.

Koulussa pojat repi tyttöjen vaatteita ja rikkoivat heidän opiskelutarvikkeita ja kun tästä valitettiin opettajalle, okmmentti oli "pojat ovat poikia". Pojat saa olla villejä eikä heitä laiteta vastuuseen tekemisistään, mutta tyttöjen tulee olla kielttejä ja käyttäytyä hyvin.

Vierailija
8/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 18:14"]

Koulussa pojat repi tyttöjen vaatteita ja rikkoivat heidän opiskelutarvikkeita ja kun tästä valitettiin opettajalle, okmmentti oli "pojat ovat poikia". Pojat saa olla villejä eikä heitä laiteta vastuuseen tekemisistään, mutta tyttöjen tulee olla kielttejä ja käyttäytyä hyvin.

[/quote]

Juuri näin. Inhoan tätä lausetta! Se antaa pojille luvan käyttäytyä miten haluavat vain koska ovat poikia.

t. kahden pojan äiti

Vierailija
9/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miksi ei saa nykyään myöntää olevansa feministi, mikä ap:n pointti olikaan? Palataanko 50-luvulle ja nyrkin ja hellan väliin?

Vierailija
10/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pojat on poikia, niillä on poikien vinkeet mutta käytöstapoja voi silti vaatia ja edellyttää. Ihan samalla tavalla tytöt on tyttöjä.

Vierailija
11/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin meni. Minulla on vain monta poikaa itselläni niin poika aiheet kiinnostaa! 

Vierailija
12/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin on kyllä kyse lauseen väärinkäytöstä, jos se antaa pojille jotain erivapauksia tyttöihin nähden, tai luvan omaisuuden tuhoamiseen, toisten vahingoittamiseen tai muuten ilmiselvästi huonosti käyttäytymiseen. Itse asiassa se pitäisi muuttaa muotoon: "lapset on lapsia", jotta tytöt saisivat myös luvan joskus hieman rajumpaankin leikkiin (tietysti niin, että kaikki ovat samassa hengessä mukana). On kamalaa jos lasten (niin tyttöjen kuin poikienkin) oletetaan joka tilanteessa toimivan niin kuin aikuisten, eikä saa koskaan yhtään villiintyä.

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 18:18"]

[/quote]

Juuri näin. Inhoan tätä lausetta! Se antaa pojille luvan käyttäytyä miten haluavat vain koska ovat poikia.

t. kahden pojan äiti

[/quote]

Vierailija
13/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, vaikka feministi oliskin avannut tämän keskustelun? Onko sinulla jotain feministejä vastaan? Oletko sovinisti vai pikkuvaimo 50-luvun henkeen? Mielestäni kaikkien naisten tulisi kannattaa tasa-arvoa ja olla feministejä :)

Vierailija
14/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat saa olla villejä eikä heitä laiteta vastuuseen tekemisistään, mutta tyttöjen tulee olla kielttejä ja käyttäytyä hyvin.

[/quote]

Ei nyt ihan noinkaan, mutta kyllähän pojilla hieman enemmän vapauksia käytöksessä on oltava, Se on biologiaa.

Vierailija
15/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 19:15"]

Pojat saa olla villejä eikä heitä laiteta vastuuseen tekemisistään, mutta tyttöjen tulee olla kielttejä ja käyttäytyä hyvin.

[/quote]

Ei nyt ihan noinkaan, mutta kyllähän pojilla hieman enemmän vapauksia käytöksessä on oltava, Se on biologiaa.

[/quote]

No mitä esimerkiksi?

Ei ainakaan meillä poika saa saa mitään erivapauksia. Yhtä hyvin on osattava käyttäytyä tms. kuin pikkusiskonkin.

Vierailija
16/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Työnnä biologian kirja perseeseesi, provo :)

Vierailija
17/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Työnnä biologian kirja perseeseesi, provo :)

[/quote]

Käyttäydytäänpäs asiallisesti. Ei ollut nais-ihmiselle sopivaa käytöstä tuollainen alatyylinen viesti.

Vierailija
18/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. Mitä vapauksia käytöksessä muka pojille on annettava?  Ja ihan biologiaako, kerro linkki?

Vierailija
19/19 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Olen feministi, ja silti ymmärrän, että pojat OVAT poikia.

Enkä nyt tarkoita, että heiltä ei pitäisi vaatia muiden huomioimista ja heille pitäisi sallia muiden omaisuuden rikkominen tai toisten satuttaminen.

Lukekaapa siskot vaikkapa Jari Sinkkosen mainio kirja Elämäni poikana. Lapset EIVÄT todellakaan ole pelkästään sukupuolensa edustajia, vaan yksilöinä erilaisia: on "poikamaisia" tyttöjä ja "tyttömäisiä" poikia - mutta se ei poista sitä, että pojilla keskimäärin on sen Y-kromosominsa ja testosteroninsa takia hiukan erilaiset tarpeet ja mieltymykset esim. leikeissä kuin tytöillä keskimäärin.

PS: on vanhanaikaista feminismiä yrittää pakottaa kaikki sukupuolettomiksi ihmisiksi. Me olemme erilaisia, naisia ja miehiä - ja silti yhtä arvokkaita, ja meillä PITÄISI olla oikeus tehdä sukupuolirooliimme kuulumattomia asioita, mutta myös siihen kuuluvia VAPAASTI.