Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut heihin, jotka äänestävät eritavalla kuin sinä itse

Vierailija
30.06.2020 |

Kaverini äänestää ps. Ja minä. Tuntuisi oudolta olla erimielisten kanssa. Kyllä se on niin, että ei politiikkaa tehdä erimielisten kesken lovin järkevästi ainakaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä valtaosan kavereistani äänestytkäyttäytymisestä mitään. Valitsen ystäväni sen perusteella, millaisia he ovat, en sen perusteella, ketä he äänestävät. Toki varmasti jokaisen meistä lähipiiriin valikoituu samanhenkisiä ihmisiä, jotka äänestävät jotakuinkin rajallisesta puolevalikoimasta jotain puoluetta - itse en usko, vaikken kyllä tiedäkään, lähipiiriini kuuluvan kerään persusuomalaisia äänestäviä, mutta varmasti muuten äänet jakaantuvat aika laajalle kirjolle.

Erilaisuus on tiettyihin rajoihin asti rikkautta (ihan äärirajoja suuntaan tai toiseen lukuunottamatta) ja toisen katsantokannan omaavien ihmisten kanssa keskustelu voi tuoda itsellekin uusia näkemyksiä, mutta tuskin kukaan ihan toisen äärilaiden ihmisen kanssa viihtyy pitempiaikaisesti, enkä ymmärrä, miksi pitäisikään. Mutta siinä vaiheessa, jos oma lähipiiri koostuu pelkästään yhden puolueen äänestäjistä, on syytä olla huolissaan - siinä nimittäin väkisinkin maailmankatsomus vinoutuu ja oma ajatustoiminta supistuu muurahaisen asteelle, kun kuplan seinät tulevat vastaan niin nopeasti, ettei tilaa ajattelulle ole.

Itse taannoin yllätyin kuullessani, miten moni tuttuni äänestää perussuomalaisia. Sen suhteen ollaan kyllä enemmän kaapissa, kun ihmiset lyö sen perusteella herkästi leimoja otsaan.

Tästä oli taannoin pitkäkin, nyt jo varmaan poistettu ketju, missä keskusteltiin asiasta. Yllättävän moni kertoi kaapissa olostaan juuri näiden leimojen pelossa.

Onneksi äänestäminen on sentään henkilökohtainen juttu.

Vierailija
42/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minun turtaviini ei ps vastaisella ole asiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiskammoiset muuttaisit pohjois koreaan

Vierailija
44/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää persukaverien maahanmuuttosaarnat sun muut, mutta eipä heidän mielipiteellään ole mitään merkitystä minkään kanssa, joten vain nyökkään päätäni ja sanon, että joo joo.

Vierailija
45/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on laidasta laitaan ystäviä. En ymmärrä miksi olisi ongelma, että olemme joistain asioista eri mieltä. En halua viettää aikaani vain samanmielisten kanssa. Elämä olisi henkisesti aika köyhää, jos ei voisi keskustella rakentavasti asioista ja kyetä ajattelemaan eri näkökulmista. En halua elää kuplassa, oli kupla mikä tahansa.

En ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä. Kun on tarpeeksi eri arvomaailmat ei siitä keskustelusta tule mitään. Ei minua kiinnosta kuunnella kuinka ra sisti, pedo fiili tai naisten hakkaaja perustelee maailmankatsomustaan. En vain ikinä tule hyväksymään niitä enkä koe että heidän kanssaan keskustelu jotenkin avartaisi omaa maailmaani.

Vierailija
46/46 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hallitus hajoaa syksyllä ja sen jälkeen PS voi muodostaa hallituksen. Sen jälkeen Perussuomalaiset päättää asiat ja vohervasemmistolta ei enää koskaan kysytä motään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan