Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei enää uutta Volvoa

Vierailija
30.06.2020 |

Kiinassa tehtyjen Volvojen laatu on heikkoa verrattuna aikaisempiin malleihin mutta nyt Volvo myös ilmoittaa rajoittavansa uusien mallien huippunopeuden 180 km/h.

Tuota nopeammin tulee ajettua harvoin mutta ei ole valmistajan tehtävä rajoittaa nopeutta keinotekoisesti ilman override-vaihtoehtoa. Useimmissa uusissa autoissa on jo nopeudenrajoitustoiminto sitä kaipaaville ja minun mielestäni sen pitäisi riittää. Seuraava autoni tulee olemaan joku muu kuin Volvo.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo päivitti jotain softia edellisessä huollossa ja sateentunnistin sekosi. Muutenkin ohjelmiston laatu ja käytettävyys on vähän arveluttavaa. Se suuri kosketusnäyttö jonka kautta kaikki toiminnot pitää askarrella on vihoviimeinen keksintö. Toivoa sopii että nopeudensäätösofta on robustimpaa tekoa eikä päätä esimerkiksi että 50km/h onkin 180km/h.

Vierailija
2/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minkä vuosimallin Volvosta kyse? Mulla vielä ilmeisesti vanhempaa mallia kun auto on kuin unelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minkä vuosimallin Volvosta kyse? Mulla vielä ilmeisesti vanhempaa mallia kun auto on kuin unelma.

Minulla on v90, valmistusvuosi taitaa olla 2017.

Vierailija
4/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mulla vuoden vanhempi S80 2.5T. Edellinen oli V70 ja oikein oiva menopeli sekin.

Vierailija
5/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, mulla vuoden vanhempi S80 2.5T. Edellinen oli V70 ja oikein oiva menopeli sekin.

S80 taitaa olla vielä tehty Ruåtsissa. Tässä V90:ssä on ruotsalaista lähinnä penkkeihin ommellut pienet liput.

Vierailija
6/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla uusi 90, tehty Euroopassa. Neljäs volvo, yhdessäkään ei ole ollut ongelmia, vain normaalia kulumista. Tässä uudessa on isommat vanteet ja nyt ottaisin pienemmät,jotta ajaessa isommilla nopeuksilla olisi vähemmän rengasmelua. Ja harvassa paikassa voi ajaa niihin lujaa, että rajoitus haittaisi. Vanhalla ajettiin Saksassa motarilla ja ne 200 km/h pätkät oli harvassa, kun siellä oli koko ajan ruuhkaa.

Vierailija
7/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi auton pitäisi kulkea tuon enempää? Monestiko ajat kahtasataa?

Isompi juttu on suuret ongelmat öljynkulutuksen ja EGR:n kanssa.

Uudemmissa malleissa sentään hybridijärjestelmä jo toimii ja kestää?

Vierailija
8/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auton nopeuden voisi rajoittaa vaikka 150km/h nopeuteen, niin alustan, jarrut, jne, jne voisi tehdä paljon edullisemmin, ja koko auto olisi edullisempi. Mihin tarvitsette noita nopeuksia? Edes Saksassa ei nykyään pääse noista nopeuksista nautiskelemaan moottoriteillä, kun ruuhkat ja rekat hidastaa liikenteen köröttelyksi.

Vierailija
9/29 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi auton pitäisi kulkea tuon enempää? Monestiko ajat kahtasataa?

Isompi juttu on suuret ongelmat öljynkulutuksen ja EGR:n kanssa.

Uudemmissa malleissa sentään hybridijärjestelmä jo toimii ja kestää?

Kertoo siitä miten paljon valmistaja luottaa omaan autoonsa, kun huippunopeutta on rajoitettava noinkin maltilliseen ajonopeuteen.

Vierailija
10/29 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo kutsuu yli kaksi miljoonaa autoa takaisin korjattavaksi. Kustannus on Volvolle niin iso ,että ei pariin vuoteen kannata Volvoa ostaa. Ostetaan sen jälkeen kun takaisinkutsun kulut on Volvo kuskit maksanut.

Vierailija
11/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V90 tehtiin 97-98. Mitähän mahdat selittää?

Vierailija
12/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 wuotta wanha juttu ..

Zinc

Vierailija
13/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvoman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle pahvi

https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37486655/volvo/v90/2020/kuopio

Vierailija
14/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo on vaan niin mukava auto ajaa.

Vierailija
15/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti uusin Volvoni, jos se vatun kosketusnäyttö jätetään pois.

Vierailija
16/29 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen aito Volvo oli 850 mallin Volvo.

Vierailija
17/29 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volvoman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minkä vuosimallin Volvosta kyse? Mulla vielä il onmeisesti vanhempaa mallia kun auto on kuin unelma.

Nyt valoja päälle pahvi

https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37486655/volvo/v90/2020/kuopio

Ei se enää sama ole. Ajoin vuosituhannen alussa v90, silloin aika uusi ja oikeasti tilaa. Takavetokin vielä. Sen jälkeen ollut 2xv70. Seuraavasta autosta ei tietoa. Poika ajelee kans 850 TDI farkulla. Että siinä sulle pahvit :)

Vierailija
18/29 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kunnon Volvo oli 740.

Vierailija
19/29 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy kans Volvo 960. Nää on vielä niitä vanhan liiton pelejä, mukavia ajaa ja takavetoja. On meillä myös XC 70 mutta jotenkin vanha lotja vaan on kivempi ottaa alle. Kyllä XC kanssa ollut luottopeli, ei siinä.

Juu, ei ole V90 näkynyt ysärin jälkeen ei... Ostaisin heti, jos tulisi!

Vierailija
20/29 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se audi pitänyt olla ja mainita usein, mihin sitä ulkokullitetuista karvoista pääsee. Velkaa on, mutta rehvastelu on in.