Ei enää uutta Volvoa
Kiinassa tehtyjen Volvojen laatu on heikkoa verrattuna aikaisempiin malleihin mutta nyt Volvo myös ilmoittaa rajoittavansa uusien mallien huippunopeuden 180 km/h.
Tuota nopeammin tulee ajettua harvoin mutta ei ole valmistajan tehtävä rajoittaa nopeutta keinotekoisesti ilman override-vaihtoehtoa. Useimmissa uusissa autoissa on jo nopeudenrajoitustoiminto sitä kaipaaville ja minun mielestäni sen pitäisi riittää. Seuraava autoni tulee olemaan joku muu kuin Volvo.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Volvo päivitti jotain softia edellisessä huollossa ja sateentunnistin sekosi.
Sateentunnistin??????? Eikö sitä tuulilasista näe :DDDDDDDDDDDd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo päivitti jotain softia edellisessä huollossa ja sateentunnistin sekosi.
Sateentunnistin??????? Eikö sitä tuulilasista näe :DDDDDDDDDDDd
Mukavuustekijä. Ei tarvitse koskea viikseen ajaessa tunneliin ja tunnelista sateeseen tullessa. Pyyhkimisnopeus säätyy sateen voimakkuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Volvo V90 tehtiin myös 1990-luvulla, silloin auto oli takavetoinen. Ei sillä ole nykyisen etuvetoisen V90-sarjan kanssa muuta yhteistä kuin mallinimi.
Ja lehtijousi, laittoivat myös uuteen sen. Mutta ei se tosiaan enää sama asia ole. Tuohan oli 960 eri nimellä, joka taas oli jatkoa 700-sarjaan (760). Takavedolla tuli monet reissut heitettyä hyvällä mielellä ilman vikoja... :) Näissähän oli isompi konekin, 3 litrainen kutonen. Vieläköhän jostain hyvän löytäisi? Menisi se kait ässänäkin.
130km/h rajoitin riittäisi tänne Pohjolaan vallan mainiosti. parasta olisi jos tämän saisi satelliittipaikannukseen kytkettyä jolloin taajama-alueella rajoitus voitaisiin laittaa 60 km/tunnissa.
Volvoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minkä vuosimallin Volvosta kyse? Mulla vielä il onmeisesti vanhempaa mallia kun auto on kuin unelma.
Minulla on v90, valmistusvuosi taitaa olla 2017.
V90 tehtiin 97-98. Mitähän mahdat selittää?
Nyt valoja päälle pahvi
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37486655/volvo/v90/2020/kuopio
Ei se enää sama ole. Ajoin vuosituhannen alussa v90, silloin aika uusi ja oikeasti tilaa. Takavetokin vielä. Sen jälkeen ollut 2xv70. Seuraavasta autosta ei tietoa. Poika ajelee kans 850 TDI farkulla. Että siinä sulle pahvit :)
Ei mikään 1997 myyty auto enää ole samanlainen tänäpäivänä vaikka mallinumero olisi sama. Pussihousu on juuttunut menneeseen, tulepa 2020-luvulle.....pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Jos auton nopeuden voisi rajoittaa vaikka 150km/h nopeuteen, niin alustan, jarrut, jne, jne voisi tehdä paljon edullisemmin, ja koko auto olisi edullisempi. Mihin tarvitsette noita nopeuksia? Edes Saksassa ei nykyään pääse noista nopeuksista nautiskelemaan moottoriteillä, kun ruuhkat ja rekat hidastaa liikenteen köröttelyksi.
Usein olen Saksassa ajanut rajoitinta vasten 260 km/h mittarissa.
Muutamasta autostani olen otattanut rajoittimen pois joten holhous ei ole este.
Olisipa niin että 120 km/h rajoitetun auto vuosittainen vero olisi pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Volvoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvoman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minkä vuosimallin Volvosta kyse? Mulla vielä il onmeisesti vanhempaa mallia kun auto on kuin unelma.
Minulla on v90, valmistusvuosi taitaa olla 2017.
V90 tehtiin 97-98. Mitähän mahdat selittää?
Nyt valoja päälle pahvi
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37486655/volvo/v90/2020/kuopio
Ei se enää sama ole. Ajoin vuosituhannen alussa v90, silloin aika uusi ja oikeasti tilaa. Takavetokin vielä. Sen jälkeen ollut 2xv70. Seuraavasta autosta ei tietoa. Poika ajelee kans 850 TDI farkulla. Että siinä sulle pahvit :)
Ei mikään 1997 myyty auto enää ole samanlainen tänäpäivänä vaikka mallinumero olisi sama. Pussihousu on juuttunut menneeseen, tulepa 2020-luvulle.....pahvi.
No sinullahan on kova mieltymys pahviin :D "Pussihousuilut" perustuvat omiin kokemuksiin ja valintoihin. On tuossa pihassa kolmoskoppaa oleva v70, joka on kohtuullisen tuore laite vielä. Silti nostan vanhan takavedon jalustalle lämmöllä muistellen... Tietenkin V70 on enemmän nykyaikaa mutta ehkä se ei enää oo sama juttu.
Volvo V90 tehtiin myös 1990-luvulla, silloin auto oli takavetoinen. Ei sillä ole nykyisen etuvetoisen V90-sarjan kanssa muuta yhteistä kuin mallinimi.
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V90