Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksaa kuvitella tekemistensä olevan jotenki tärkeitä?

Vierailija
13.04.2013 |

-

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan en osaa käsittää miten ihmiset jaksaa "touhottaa" ja "olla tärkeitä" - ne niiden hommat on mun silmissäni lähinnä jonkinlaista kässehtimistä. Tehdään asioista huomattavasti isompi numero (ja minusta paljon hankalampia) kuin minä jaksaisin tehdä.

Vierailija
2/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 13:53"]

Niinpä. En ymmärrä Facebookia, enkä jaksa kiinnostua siitä, mitä ystävät päivittäin touhuavat. Tärkeät tapahtumat ja ajatukset kuulen muutakin kautta.

[/quote]

No sehän onkin sitä small talkia. Vähän niin kuin kahvipöydässä poristaisiin niitä näitä, ja sitten juttu voi siitä kehittyä keskusteluksi.

Siis miten mä näen vissin fb:n tarkoituksen jotenkin ihan eri tavalla kuin kaikki muut? Ilmankos musta tuntuukin niin oudolta, kun kirjoittelet sinne ties mitä, ja kukaan ei vastaa, tai jos vastaa kerran, niin keskustelu jää lopulta kuin kesken, jotenkin roikkumaan.

Siis kaikki muut ajattelee että sinne kirjoitettaisiin jotain merkittäviä tapahtumia ja asioita, joita tietysti tavallisella tallaajalla sattuukin jatkuvasti...

[/quote]

Joo mäkin pidän facebookia small talk -kanavana. Voi se olla jotain muutakin. Itse asiassa musta on tosi kivakin lukea niistä triviaaleista asioista, mitä ihmiset tekevät. Nehän on mun KAVEREITA. Jos jotain ei tunne kaveriksi, eikä heidän juttunsa kiinnosta, niin ehkä kannattaisi sitten blokata heidän päivityksensä.

[/quote]

Aivan samaa mieltä.

[/quote]

Ei mua kyllä ihan IRL:kään kiinnosta, mitä joku on tehnyt illalla jumpassa tai ketä nähnyt.

Eikö ihmisillä ole mitään mielenkiintoisempaa keskustelunaihetta kuin mitä mä teen ja ketä sano mitäkin?!

Tuo on syy, miksi en viitsi ollekaan liittyä Facebookiin. Turhanpäiväinen jorina on ajanhukkaa, mieluummin keskustelen jostakin asiasta/mielipiteistä/näkemyksistä kuin arkisista sattumuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:28"]

Niinpä. En ymmärrä Facebookia, enkä jaksa kiinnostua siitä, mitä ystävät päivittäin touhuavat. Tärkeät tapahtumat ja ajatukset kuulen muutakin kautta.

[/quote]

No sehän onkin sitä small talkia. Vähän niin kuin kahvipöydässä poristaisiin niitä näitä, ja sitten juttu voi siitä kehittyä keskusteluksi.

Siis miten mä näen vissin fb:n tarkoituksen jotenkin ihan eri tavalla kuin kaikki muut? Ilmankos musta tuntuukin niin oudolta, kun kirjoittelet sinne ties mitä, ja kukaan ei vastaa, tai jos vastaa kerran, niin keskustelu jää lopulta kuin kesken, jotenkin roikkumaan.

Siis kaikki muut ajattelee että sinne kirjoitettaisiin jotain merkittäviä tapahtumia ja asioita, joita tietysti tavallisella tallaajalla sattuukin jatkuvasti...

[/quote]

Joo mäkin pidän facebookia small talk -kanavana. Voi se olla jotain muutakin. Itse asiassa musta on tosi kivakin lukea niistä triviaaleista asioista, mitä ihmiset tekevät. Nehän on mun KAVEREITA. Jos jotain ei tunne kaveriksi, eikä heidän juttunsa kiinnosta, niin ehkä kannattaisi sitten blokata heidän päivityksensä.

[/quote]

Aivan samaa mieltä.

Vierailija
4/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee itselleen tärkeitä asioita, tai ainakin pitäisi tehdä. On kyllä sellaisia ihmisiä, jotka uskovat omien tekojensa olevan tärkeämpiä ja merkityksellisempiä kuin toisten. Sille vaan ei voi mitään.

Vierailija
5/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastaus, mutta kun mä en osaa pitää tekemisiäni tärkeinä vaikka periaatteessa tekisin "itselleni tärkeitä asioita"

Vierailija
6/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut tarvitsee pönkitystä omalle itsetunnolleen toisten kustannuksella. Miksi et pidä omia tekemisiäsi tärkeinä?

Vierailija
8/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vanhempien tekemisillä tai tekemättä jättämisillä ( kasvatus) on oikeasti suuri merkitys koko tulevaisuuden yhteiskunnalle.

Vierailija
9/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet tuollaista ap? Pelkkä oletus. Et esitä yhtään esimerkkiä tai argumenttiä sen tueksi.

Vierailija
10/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap masentunut?

Vierailija
11/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 13:55"]

Miksi kuvittelet tuollaista ap? Pelkkä oletus. Et esitä yhtään esimerkkiä tai argumenttiä sen tueksi.

[/quote]

En ole ap, enkä tiedä, mikä hänellä on mielessä, mutta kyllä esim. juuri tuolla Facebookissa 90% päivityksistä (ja blogeista 85%) on juuri tuollaista, että selitetään omia tekemisiä ja luullaan, että joku paskat nakkaa niiden lukemisesta.

Oikeasti arkielämä toistuu useimmilla suht samanlaisena. Jos niistä osaa HYVIN kirjoittaa ja löytää huumoria ja yleistettäviä ajatuksia, se on toki toinen asia. Mutta että kuvittelevatko jotkut oikeasti, että kavereita kiinnostaa tietää, koska hän on käynyt zumbassa ja keitä hän siellä näki...?

Vierailija
12/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
13/13 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi